Platform1 Tecnologia Comercial

Video Blog d' Enric Torreguitart - Consultor de Negocis Online

8 de novembre de 2011
0 comentaris

Agències i marques: història d’una relació mutant

A mesura que la frontera que separa la publicitat del màrqueting i de les
relacions públiques es fa més difusa, les empreses necessiten estratègies de
comunicació veritablement sòlides per aconseguir complir els seus objectius de
marca.

No obstant això, amb l’actual convergència de la publicitat, del màrqueting, i de
les relacions públiques, és complicat determinar l’origen de les idees. ¿Es
va originar la idea en el departament de màrqueting de l’empresa o van ser els
artífexs de la mateixa les agències de publicitat i de relacions públiques de
la companyia? Per
respondre a aquesta pregunta, cal tenir en compte que la relació entre agències
i clients travessa per dues fases bàsiques: la consulta i l’execució.
En la fase de consulta entre agències i clients, les primeres posen sobre la taula
dels segons les seves millors idees i preveuen els costos que comporta
l’execució d’aquestes idees. Aquest
procés té els seus beneficis, però resulta sovint també frustrant. Moltes
de les estratègies desenvolupades durant aquesta fase no són estratègies prou
exhaustives perquè algunes agències no s’atreveixen a bolcar tots els seus
esforços en aquesta primera fase sense assegurar-se un retorn de la inversió,
explica Jim Nichols en Forbes.
Per resoldre a aquest problema, cal tenir en compte que el desenvolupament d’una
nova estratègia de comunicació consta de dues fases (consulta i execució) i,
per treure el màxim rendiment a aquestes dues fases, es necessiten agències que
bolquin tots els seus esforços en cada
en una d’elles.
D’acord amb aquest nou model de relació entre agències i clients, els segons
contractarien a les primeres per centrar única i exclusivament en el
desenvolupament d’una estratègia de comunicació. I
amb una estratègia de comunicació ja a la mà, el client signaria un nou
contracte amb l’agència per a l’execució de l’estratègia. En
aquest nou escenari, governat pels principis de la col · laboració, guanyarien
tant les agències com les marques

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!