BICICORRIOLS AL 1ER. ROGAINE DEL PORT DEL COMTE 14.09.2014

Quan em van informar de que feien aquest Rogaine de seguida ho vaig comentar amb en Joan per tal de fer caps i mànigues per poder-hi participar, doncs és una zona que en guardo molt bons records.

Fa un grapat d’anys que amb varis companys de la colla, participant en un Raidvert,  vàrem fer un final d’etapa a dalt de Port del Conte i concretament al refugi del pla de la Bòfia. En aquella ocasió ja vaig quedar frapat per aquest meravellós racó.

Posteriorment també amb la colla férem una ruta de Btt  fantàstica per la zona. Sortint de Coll de Port vàrem passar pel cim del Padró dels Quatre Batlles, baixarem per la Serra de Campelles fins arribar a Odén. I rodejant el Port de forma circular, passant per coll de Jou i l’estació d’esquí.

En una ocasió més recent, i amb esquís de muntanya també vàrem estar pujant i baixant per varis dels seus arrodonits cims  i gaudint d’aquets  fenomenals paratges.

En totes les ocasions que he pogut visitar la zona, sempre n’he tornat amb molt bon gust de boca i amb moltes ganes de tornar-hi.

Diumenge al mati ben d’hora , ben d’hora, ben d’hora, en Joan i jo ens dirigim al Port del Comte i pujant per la carretera del coll de Jou, el dia ja ens regala unes vistes espatarrants i presagien la fantàstica jornada que ens espera. Una densa boira tapa i ressegueix el pantà  de la Llosa de Cavall com si  es tapés amb una tupida manta  de llana verge per protegir-se de les fresques temperatures matinals.

A 2/4 d’11h entrem al parc tancat i ens entreguen els mapes… moments de pressió i nervis, ja que l’ estratègia inicial té molta importància i pot ser del tot decisiva a l’hora de fer un bon resultat. Decidim primer escombrar la part est del mapa i per tant començar baixant per tal d’anar escalfant motors i, de mica en mica, anar remuntant cap a les parts més altes del Port del Conte i anar voltant tot el mapa de forma contraria a les agulles del rellotge, per acabar de forma descendent des de la part de la Bófia i zona Sud del mapa,  fins arribar a l’estació altre cop i baixar per les pistes fins arribar a meta.

A les 11h del mati hem començat  a córrer i no hem parat d’esbufegar fins les 5h de la tarda havent recorregut el mapa de punta a punta i havent trepitjat milers de pedres d’aquets dur terreny. Dur, però agraït pels seus boscos, per les zones de pastura, per l’ambient de muntanya i per les embriagadores vistes.

En definitiva, per mi un dels millors Rogaines que he participat, en el qual ens vam esprémer al màxim i vam gaudir de l’ orientació com poques vegades ho hem fet.

Després d’haver gaudit així em veig amb l’obligació de felicitar als organitzadors i als autors d’aquets mapa, per tant bona feina que han fet!

En aquesta ocasió l’equip Bicicorriols format per en Joan Lladó i jo mateix  vàrem fer tercers d’homes veterans  i novens de la general amb una puntuació de 259 punts.

En total, vam córrer més de 30km  i férem uns 2400 m de desnivell positiu.

La foto de l’apunt, el mapa amb l’itinerari del primer classificat absolut.

Aquí la classificació general.