JUGANT AMB LA NEU DEL MONTSENY 15.01.2013

Sortim de la Font dels Passavets  i anem pujant tot serpentejant pel camí senyalitzat que passa a tocar de l’avetar i es dirigeix cap el cim del Turó de L’Home. Un cop al coll Pregon la vista sobre el Vallès i la nostra serralada del Litoral és una meravella i gaudir d’aquests moments de pau i solitud a tocar de casa es un veritable luxe. L’aire fred i insistent no ens deixa parar gaire estona i ens obliga a fer camí tot seguit  per tal de rematar la feina i acabar de fer cim.

Pràcticament sense parar comencem el descens seguint el GR 5.2 direcció al poble del Montseny i quant som a la cota 1250 m i just abans d’arribar al Corral d’en Deumal, trenquem  direcció Nord cap els Pous d’en Cervera, camí fantàstic que ascendeix fins el coll de les Agudes tot flanquejant de forma ascendent  entre grans faigs i a la obaga del Turó de l’Home. Per fer-lo més interesant anem trobant varis pous de glaç al llarg del seu traçat.

Un cop al coll amb quatre gambades fem cim i com sempre ser aquí dalt és molt gratificant, ja que l’ambient de muntanya és autèntic. El vent és molt fred i força intens i ens obliga a no parar, així que comencem el descens cap a sant Marçal per les variants dels Castellets. Anem seguint el traç marcat ja que la neu abundant ens dificulta força les desgrimpades i els passos aeris. A molt bon ritme arribem ja a la carretera de Sant Marçal, tot seguit reculem sobre els nostres passos i remuntem els castellets però aquest cop fent la cresta cimera, gaudint al màxim de la grimpada amb neu, fred i un ambient pur d’alta muntanya.

Altre cop som al cim de les Agudes i per no perdre el costum seguim corrent direcció al Turó per trencar tot seguit i descendir fins el cotxe passant per la font de Briançó.

Quina  gran sort tenir el Montseny a tocar de casa i poder grimpar pels seus cims, boscos i mil racons de gran bellesa.

Els corriolaires: Abel i Martí

Les fotos d’en Martí:  Cliqueu aquí.