ESQUIADA NOCTURNA AL TURÓ DE L’HOME 09.03.2010

Com que som uns ganes i d’oportunitats d’aquestes en tenim bén poques, les hem d’aprofitar i avui, enlloc d’anar a córrer de nit, esquiarem de nit. La primera idea que tenim és d’anar a cercar algun lloc del Corredor on hi puguem fer alguna baixada aprofitable, però pujant cap a Canyamars, per intentar d’enfilar fins El Corredor, veiem que de neu no n’hi ha pas gaire per no dir gens. Així és que, abans d’arribar al poble, girem cua per canviar de plans i dirigir-nos cap el Montseny. Objectiu: el Turó de l’Home des de Santa Fe. Vinga!

Com ens havia dit l’Anscari, tot passant per can Bordoi, veiem força neu però no ens convenç per poder gaudir d’aquesta. Passem el coll i passem d’el Corredor tot i que haguera estat un fet entranyable poder fer una esquiada per la nostra serra.

A la carretera de Santa Fe, a l’alçada dels mil metres, trobem grans gruixos de neu als vorals i un estret pas obert -creiem- per una excavadora, just per circular-hi.

Voldríem aparcar el cotxe a la Font dels Passavets però no hi trobem cap forat, els gruixos de neu són considerables: fins a un metre. Continuem amunt per cercar en alguna cruïlla de camins, una clariana oberta, però ni així a la pista de Coll de Te, al Pla de l’Espinal. Seguim un xic més amunt i enmig de la carretera la màquina ha obert doble pas on aparquem el cotxe.

Cap a les deu de la nit ens calcem les botes i els esquís i reculem fins la cruïlla de Coll de Te, al Convent, pujant i baixant del voral de neu que ha fet la màquina.

Quan prenem la pista, la neu és fonda i progressar-hi es fa feixuc. Ens anem rellevant. El moment és màgic, la nit molt freda però l’obrir traça ens escalfa. Anem fent giragonses per les diferents pistes que anem trobant i sense perdre les marques del sender i dubtant alguna vegada, arribem a la Font de Briançó (foto de l’apunt).

Continuem amunt fent alguna volta maria en neu molt fonda i després d’algunes ziga-zagues ja fora de la fageda i passant alguna placa de gel sota la neu nova, arribem al Coll Sesbasses on ens descalcem els esquís. El turó és tot pelat per les ventades i l’hem de guanyar a peu. Fem cim passada la mitjanit. El vent tot i que no bufa fort, és molt fred i la temperatura és de -15º. Som a 1706 m. d’alçada. No hi ha lloc on arrecerar-se per fer un moç i després de les fotos decidim d’anar avall i aturar-nos a qualsevol lloc que no bufi.

El primer tram de descens enmig del bosc és prou bo fins que arribem a la pista. Ens aturem a sopar amb Moritz inclosa i bén fresca que ha dut el Mamalló.

La resta de descens no val la pena ni explicar-lo. Pista avall i el que va primer  -el Mamalló- fins i tot remant.

Arribem al cotxe cap a tres quarts de dues contents d’haver fet la nostra primera nocturna amb esquís al Turó de l’Home.

Per molts anys,
Pistons.

Els ganes: el Màster, el Mamalló i en Pistons.
Les fotos i vídeos d’en Pistons: clica aquí.
Les fotos i vídeos d’el Màster: clica aquí.
Les fotos d’el Mamalló: clica aquí.