VOLTA FRESCA PEL MONTSENY 07.03.2010

Per Jordi Cid

El dijous quedem per fer una volta amb bici de carretera pel Montseny. Així que el diumenge el matí a les 7 ens trobem al lloc de costum (per cert, mal lloc per quedar amb cotxe) i un cop tot carregat i ben cofois, som-hi! que el camí és llarg. Arribem ben aviat a Vilalba Sasserra, muntem les bicis i a ritme suau com ja és habitual (maricón l´últim) ens enfilem cap a Santa Maria i Sant Esteve de Palau Tordera.

Per fer la llarga pujada a Coll Formic comencem tots en grup i quan estem a prop del poble del Montseny l´Andreu ens ensenya una drecera que a mida que l´anem fent tenim algun record no molt agradable per a la seva família.
Un cop passat aquest ensurt tornem a la carretera principal i la cosa es posa seria, ja no hi valen excuses i cadascú s´ha d´espavilar per el seu compte.
Quan comencem a pujar, el cel es va tapant i comença a fer fred. Un cop dalt i una vegada agrupats iniciem el fred descens molt tranquils i sense gens de pressa. Passem el Brull, Seva i cap a Viladrau i abans d´arribar-hi ens entaulem a esmorzar ben calents per el ritme suau que portem i la bona calefacció del local. Tot molt bé fins que en Martí tot neguitós i amb por d´arribar tard ens diu que ja n´hi ha prou de conya i de repassar a tots els absents . Doncs tornem-hi. Creuem Viladrau i fem camí cap a Sant Marçal tot veient la neu que hi ha als cims, la pujada a Sant Marçal com sempre suau i mirant el paisatge s’ens fa curta.
Arribem dalt,  foto de rigor i tornem-hi. A Santa Fe ens abriguem i cap avall que fa baixada buscant millor temperatura. L´Albert i en Martí ens fan una exhivició de com s´ha de baixar disfrutant del paisatge. Pel darrera un fort ensurt d´en Carles (punxada de la roda del davant) ens recorda que la carretera té uns riscos molt més forts que la muntanya i que s´ha d´estar molt atent i cal corregir algunes actituds quan anem en grup.
Un cop a Sant Celoni  i veient que no arribava la resta del grup m´avanço fins el cotxe per si fóra necessari anar a recollir algun company. Per sort no fa falta ningú i ens trobem al pàrking on havíem deixat els cotxes. En resum, una sortida molt fresca i bonica amb 2078 m. de desnivell i 97 kms. I que hem de repetir amb la pujada al Turó del Home com a nota final.Salut

Els ciclistes: Anscari, Albert, Andreu, Carles, Gio, Martí, Valentí i Jordi.
Les fotos d’en Giovanni: clica aquí.
Les fotos d’en Martí: clica aquí.