ROCA DE LES ORENETES 03.05.2009

La vesprada anterior la vam gaudir amb el bon joc del Barça que, igual que una piconadora, va aplanar el Bernabéu. Només els en vam fer 6. Ens quedàrem curts. Amb aquest bon panorama ens vam presentar a la plaça el primer diumenge de mes: els que hi érem, no hi cabíem.

Doncs vinga, som-hi. En Giovanni proposà d’anar cap el roc de les Orenetes. Per on hi hem d’anar, ja en parlarem.

Travessem el veïnat de Sant Jaume i pel Collell, a Argentona, ens enfilem fins la pedrera del Groc. Primera pana: el canvi de l’Adrià no rutlla fi. Un quart d’aturada. Seguim cap a la Font d’en Quico i a la del Castanyer, trenquem cap a ponent per enfilar cap els Esqueis d’en Ros i per l’Obaga de Clarà, en camí molt malmès pels aiguats, arribem al Coll de Gironella. Aquí ens deixa en Marcel. Continuem fins el Coll de Porc i per la pista fins a can Tarascó on prenem el GR fins a Sant Bartomeu. A mig camí trobem a tres vells col·legues de Vilassar amb qui, amb la colla de la UEC, férem les primeres pedalejades amb la bici de muntanya.

A Sant Bartomeu prenem una de les pistes que ens menarà al corriol del Dòlmen de la Cabana del Moro. A l’inici hi trobem un senyor netejant el camí i endreçant la llenya. Té moltes ganes de fer-la petar i nosaltres de baixar. Així que no li donem treva. Cap avall.

El descens fins les Orenetes sempre s’agraeix. Però cada vegada es fa més curt.

Són les deu tocades, hora de dir adéu als companys. Torno a desfer el camí enfilant fins a Sant Bartomeu, el GR fins a can Tarascó, Coll de Porc, Coll de Gironella i baixo per la banda de la Feu fins la font de les Oliveres on trobo al Grup de Fonts, entre ells, el meu pare, que baixen a esmorzar-hi. No goso fer el camí fins baix per estalviar-me l’esbroncada. Travesso Argentona i per la casa de la Por i el Sorrall entro a Mataró.

Fins ben aviat,
Joan LLadó.

Els corriolaires: L’Avi, en Ventús, l’Home Senzill, l’Alvaru, el Senyor, en Prosciutto, el Tete, la Flor i en Pistons
Desnivell + acum.: 930 m.
Les fotos d’en Prosciutto: clica aquí.
Les fotos d’en Pistons: clica aquí.