A VALLGORGUINA PER CALDETES I ARENYS 05.04.2009

Un diumenge més som una bona colla a la plaça i no triguem pas massa a decidir on anar: jo tenia una possible petita troballa i hi fem cap per comprovar-ho. Pel camí de la via arribem a Caldetes i pugem per la sorrenca riera fins el coll del Pollastre.

Baixem fins a Arenys per les vinyes i tornem a enfilar, per les esportives giragonses, fins el cementiri. Per la carretera baixem fins a travessar un altre cop la riera i comencem l’ascens de Collsacreu pel vell camí del llom. A la part més alta del camí, uns i altres intentem un difícil pas d’equilibri que alguns, al segon o tercer intent, aconseguim de passar.
Baixem un tram de carretera cap a Vallgorguina i al primer revolt a esquerres, prenem un petit corriol que baixa cap al torrent. Aquesta és la troballa que un dia, tot passant amb la bici de carretera em va semblar que podria ser curiós. El principi  és força dret i apareix alguna branca que dificulta la conducció. La mesura del camí és corriol-corriol i sempre pel marge dret del torrent va baixant fins a creuar-lo ja a la part baixa. El fet d’estar tot l’ambient humid i ben xop, als trams on abunden les arrels, cal estar molt a l’aguait. Llàstima que el caminet no sigui més llarg i a més haguem de tornar a la carretera perquè una finca ens barra el pas. Un dia o altre trobarem l’alternativa.
Esmorzem a ca la Lola i fem la tornada pel camí del Trull per enllaçar amb el GR fins el Corredor. A la pista saludem l’amic Pep, guarda del parc i anem a fer de les nostres als “misteris”. El que millor ho resol és en Giovanni i el que en surt més mal parat, l’Anscari. Vegeu-ne les fotos.
Seguim tornant per la pista al Pi de Buac i enfilem per anar a fer el corriol del Malpas que sempre s’agraeix. Abans d’això se’ns acomiada l’Anscari. Ja en té prou. Tot baixant per Sant Martí, en Giovanni ens proposa de fer una cafrada que resulta no ser-ho tant per la humitat del terreny.
Fem el baixador del pont de l’autopista i cap a casa.Fins aviat,
Joan Lladó.

Els corriolaires: La Flor, El nét de la Trini, L’Avi, L’Home Senzill, La Pantera Rosa, En Ventús, El Senyor, En Prosciutto, El Maestro i en Pistons.
Desnivell +acum.: 700 m.
Les fotos d’en Giovanni i un parell de meves: clica aquí.