SANT MATEU. DIUMENGE 14 DE SETEMBRE DE 2008

El darrer cap de setmana abans de la Volta vam fer -alguns- sortida doble: dissabte tres horetes per la zona d’Òrrius i acabant fent un coca-cola a Cabrera i diumenge cap al sud de la comarca i Sant Mateu.

La idea inicial era d’anar fins a Premià de Dalt i enfilar pel camí de les Aigües,  que ja hi havíem pujat anys enrere tant amb bici com en cursa d’orientació, però com que no ho teníem massa clar, no ho recordàvem prou bé, per Vilassar de Dalt anàrem a petar massa a llevant. Però tant se val, vam fer nous camins que no estàren pas malament, tret d’un tram que haguérem de fer a peu.

Vam pujar a Sant Mateu i allí decidírem de fer el descens fins a can Gurgui i esmorzar-hi. Ens trobàrem tancat. Aleshores enllaçàrem un altre descens, aquesta vegada fins a Teià. Gran davallada.
Havent esmorzat discutim per on escalar: si pel cementiri o pel Sant Crist. L’Andreu diu pel cementiri. Cap allà anem. Descarreguem el sobrepes líquid prop de la sagrera i cap amunt. Llarga i dura escalada, que algú, innocentment, volia fer amb el plat mitjà.
Acabem de rematar-ho arribant a Sant Mateu i després davallem a la Creu de Can
Boquet pel fondo. Per Can Boquet pugem a la Roca d’en Toni i quan volem creuar, com fem habitualment, per ca l’Arcís, un senyor vestit amb la samarreta de l’exèrcit d’ocupació acompanyat de la seva família -suposem- ens barra el pas i ens fa recular dient que ara per allí no s’hi pot passar perquè és una finca privada. Discussions típiques per l’avinentesa i reculem no massa contents. Quan tornem a enfilar a l’altra banda de la possessió, ens aturem per saltar una cadena que ens barra el pas. I quan menys ens ho esperem, veiem saltar pels aires en Marcel evitant d’encastar-se a la pilona que subjecta la cadena. Volia passar entre el talús i el dit suport però no s’adonà que les branques que hi veia eren filferros. Sortí rebotit com una pilota.
Continuàrem per la pista de la cornisa fins el Mal Pas i davallàrem fins a Argentona per les vinyes i bosquet de can Serra. Al Pla dels Matxos en Pep tenia ganes de tralla i proposà de fer els Ui-ui-uis. No progressà. Calia descansar.

Fins aviat,
Joan Lladó.

Els
corriolaires: Anscari N., Sergi C., Andreu C., Carles LL., Àngel V.,
Pep F., Rafa, Manel T., Marcel T., Valentí T., Adrià T. LLuís G. i Joan LL.

Distància recorreguda: uns 80 km. els dos dies.
Desnivell: no ho sé.
Les fotos de diumenge: clica aquí.