A CAVALL DE DOSRIUS I LLINARS 24.08.2008

Pràcticament tothom ja ha tornat de vacances i a la plaça en som una bona colla. Comencem per Argentona i enfilem per Can Misserprats cap a Can Ribot. Baixem el torrentó de Sant Carles i després fins el Collet pel vell camí de Santa Agnès.

Pugem a la Torrassa per la pedrera. Han fet neteja de vegetació -que a tots ens ha semblat excessiva- al voltant de la torre. Fins i tot han tallat les alzines que hi feien una bona ombra. Sovint hi ha accions que no arribo a entendre…

Baixem pel GR i anem a cercar el corriols del darrer descens dels Misser. En la primera rampa ja vaig per terra i em pelo la cama i braç drets sense més conseqüències. Continuem fins el final de la torrentera i per sota el pont del TGV anem cap a Llinars. A la carretera de can Bordoi, en Martí se’n torna.

Havent esmorzat enfilem un troç de la carretera de can Bordoi per continuar  en la forta pujada fins al castell de Llinars. D’allí a can Bordoi i per la pista fa cercar el descens dels Misser fins a Dosrius. Hem gaudit com criatures. Natural.

A Dosrius ens deixen en Carles, en Valentí i l’Anscari. Els que restem, pugem al turó de Jofre i baixem al Coll de la Creu. D’allí enfilem en forta pendent fins el Turó de la Gola. Ens dirigim després cap a Can Nogueres i abans d’arribar-hi, trenquem per baixar el corriol d’en Marcel i fins la pista de Manyans després. Passem a l’altre vessant del torrent de Manyans i en dirigim al Turó de les Rovires per remuntar cap a la Plana i baixar pel sempre bonic corriol de les Pregunteres al Rovell de l’Ou. En aquest punt se’ns acomiaden en Manel i en Giovanni. Els que restem baixem pel bosc de Can Marianga fins a Clarà. Remuntem el vell camí de la Font d’en Quico i allí repostem d’aigua i reposem una bona estona.

Ja de tornada, pugem fins la pedrera del Groc i pel Collell entrem a Argentona on deixem l’Enric davant de casa. Nosaltres, pel camí del tramvia cap a Mataró.

A reveure,
Joan LLadó.

Els corriolaires: Anscari N., Carles LL., Valentí T., Martí M., Enric S., Albert G., Jordi C., Giovanni L., Manel T. i Joan LL.
Desnivell + acum.: 1400 m.
Les fotos i videos d’en Joan LL.: cliqueu aquí.
Les fotos d’en Giovanni: cliqueu aquí.