SANT MATEU 30.09.2007

Ja hem paït el sopar de divendres i tornem a ser damunt la bicicleta. Hom decideix d’anar cap a ponent per ser més a prop de l’aglomeració. Doncs som-hi. Al Cros hi ha dubtes per on pujar: Cabrils o Cabrera. Guanya Cabrera. Passem doncs per Can Duran, després per Santa Elena, pel cementiri i per evitar el Turó d’en Punsola, ens encigalem fent marrades a la urbanització la Pineda sense trobar sortida cap al poblat ibèric, fet que ens obliga a baixar al poble i per la pista pujar a la font i a la Creu de l’Avellà.

Continuem cap al Coll de Gironella on ens trobem en Xevi B. i dos companys. Seguim per la pista i la deixem per enfilar pels suaus turons que delimiten les dues comarques. A la Roca d’en Toni trenquem per anar a cercar el camí de Can Boquet que sempre s’agraeix. Entre vinyes arribem com és habitual a la molt concorreguda Creu de Can Boquet. Continuem pel camí de baix que mena, per la torrentada, sota la font de Sant Mateu. Ens re-agrupem a la font i enfilem per l’aixaragallat GR fins a Sant Mateu.
A Can Lladó tenim la intenció de fer el descens fins a Can Gurgui, però en haver fet neteja de sotabosc, ens equivoquem i prenem, em sembla, el camí que no tocava, arribant al fons del torrent de la Creu de can Boquet i perdent alhora a l’Adrià.És tard i anem a esmorzar a Sant Salvador. No hi ha bona cobertura telefònica i no el contactem fins que acabem. Està entaulat a Can Gurgui on havíem d’anar abans de l’errada. Tornem per can Boquet i la Roca de la Granota i enfilem altre cop fins al Roca d’en Toni. Al coll de Porc l’Anscari, en Valentí i en Carles se’n van avall i restem l’Albert en Manel i un servidor que seguim direcció Sant Bartomeu. A Can Tarascó deixem la pista per continuar pel GR fins a Parpers. D’allí, per les feixes ermes, l’emprenem amb descens fins el Fondo de la Gallega i sense arribar fins a baix, tornem a grimpar per fer la llarga davallada fins a Can Roviró, Riera de Riudemeia i cap a casa.

Fins aviat,
Joan Lladó.

Desnivell + acumulat: 1360 m.

Els corriolaires: Adrià T., Albert G., Anscari N., Carles Ll., Joan Ll., Manel T., Sergi C., Valentí T.