CORRIOLERS AL RAID DE TAVERTET 28/29.10.2006

Per Andreu Calvó

Són les cinc del matí i marxem carregats fins les orelles de material, els armaris respiren tranquils; estan buits. Marxem a Tavertet on ens esperen dos dies d’activitat: la Final de la Copa Catalana de Raids. Aquest any encara no hem participat en cap raid i en Pistons està de baixa però després de molts esforços trobem un “voluntari” per acompanyar-nos (no sap on es posa): el Maestro, que ja comença a queixar-se abans de començar… Els altres participants: la Flor i el Màster.

Un cop a Tavertet, recollim tot el material i mapes que ens dóna l’organització i comencem. Per anar escalfant, cursa d’orientació per relleus i a continuació BTT, natació, canoa, cursa a peu, ràpel, tirolina, cursa a peu, BTT O (d’orientació) i BTT. Després de voltar per Osona, arribem a Viladrau amb les primeres foscors. Quan qualsevol persona assenyada decidiria descansar fins l’endemà, nosaltres no tenim ni temps de recuperar-nos que marxem cap al Matagalls, passant pel Coll Pregón i
tornant per L’Erola. Arribem de nou a Viladrau i ara si que tenim una estona per descansar (dues hores).

Diumenge, quan encara és fosc, tornem a agafar les nostres estimades BTT i amb l’ajuda d’un road book, hem d’arribar al peu de la ferrada de Centelles i, com era obvi, tirem amunt i en acabar, una volta en bicicleta pels Cingles de Bertí, Moianès i Osona. Entremig, per desentumir les cames: escalada i un parell de forats amb proba d’agilitat mental inclosa. A Collsuspina tenim la inesperada visita d’en Pistons i la seva estimada (no la bici no, l’Àngels) que ens motiven.

L’arribada amb esprint, per variar, a la zona esportiva de Vic, va donar el raid per acabat.

En definitiva, pels que us agraden els números, vàrem fer 196 km. i 4.700+ de desnivell. No està gens malament. Pel cap ja ens ronden els Raids d’aquest 2007; el nostre primer objectiu serà el RAIDFRED de Castellterçol. Us n’informarem.