ALBERT CORTES MONSERRAT

EL DRET A DECIDIR

ENGANY RERE ENGANY: ARA TOCA EL CORREDOR MEDITERRANI

Sense categoria

La ministra de Foment espanyola Ana Pastor, ha deixat desconcertats a la classe política catalana amb el seu anunci de recuperar el corredor central, ja descartat com a preferència per la Unió Europea amb l’excusa de que no pot afavorir cap comunitat, i la seva voluntat d’evitar un estat asimètric.  Realment mala peça al teler te el corredor mediterrani, una peça clau per el nostre desenvolupament, i que de mans de l’estat espanyol difícilment trobarem un aliat. De totes maneres la reacció socialista es per sucar-hi pa, i es el triomf del cinisme sense memòria que solen practicar.

Un tema que semblava ben encarat, ha donat un tomb inesperat, i obviant les consideracions del Parlament Europeu que no veien el corredor central ni viable ni necessari, es torna a posar damunt la taula en detriment del corredor mediterrani. De fet, el govern Zapatero ja apostava per aquesta obra de gran cost i poca sortida, però la prioritat europea va posar seny, i va descartar foradar els Pirineus, per la de potenciar la zona on el corrent econòmic el fa imprescindible. Segons la ministra, el corredor central es clau pel desenvolupament de l’Estat, i li donarà la mateixa prioritat que els altres, ja que no vol una Espanya asimètrica, i dona per fet que totes les comunitats estan d’acord. De fet el conseller Recoder ha titllat la proposta de impossible, antieconòmica i faraònica, i fora de lloc pensar en foradar un túnel de 40 quilometres per sota els Pirineus, i mentrestant es deixen de fer obres prioritàries. Pel que fa al PSOE-C, acusa la subordinació de CIU al PP per fer passar el corredor mediterrani a segon terme, i parla de que en poques setmanes hem perdut la possibilitat de gestionar el Prat, i ara això, cosa que ens sortirà molt car als catalans.

Realment, la xenofòbia espanyola contra Catalunya i la seva població no te límits, com saben els experts, com ha ratificat la Unió Europea, el corredor mediterrani es absolutament clau pel desenvolupament d’aquest pol econòmic a nivell europeu, i on el transit de mercaderies es bàsic, també saben que foradar sota la muntanya durant 40 quilometres, i per una zona de molt baixa activitat econòmica com es Aragó no te cap sentit, i no te viabilitat econòmica. De totes maneres perjudicar Catalunya es el principal objectiu de l’Estat, i es treu de la manega repescar la proposta que provocarà estupefacció quan arribi a Europa, i algú que pagarà els plats trencats, com no podia ser d’altra manera, el territori català, l’excusa no te ni cap ni  peus, si ells consideren l’estat com un conjunt unitari, qualsevol projecte ha de gaudir de la màxima viabilitat per afavorir a tot el conjunt, cosa que te gracia amb l’Espanya asimètrica, quan sap perfectament de l’organització radial amb centre a Madrid que sempre ha prioritzat l’estat, i sembla que no en tenen prou d’haver malbaratat diner públic amb trens sense cap necessitat, aeroports buits de passatgers o autovies desertes de circulació, ara, i en època de crisi, es pensen que Europa abocarà els seus diners en una nova paranoia de l’estat espanyol. Com deia Recoder es una obra impossible, però que pensi que així actuen els socis que han triat en territori català. Per la seva banda, els socialistes son capaços de criticar la pèrdua de gestió de l’aeroport o ara la possible pèrdua del corredor mediterrani, suposo que no tenen memòria, i no recorden que el ministre Blanco en el govern Zapatero, va anar a pactar amb el ministre francès que el corredor prioritari fos el central, i fins l’últim minut va intentar que això fos així, sense donar ni un gram de suport al corredor mediterrani en cap moment, com tampoc deu recordar que la gestió que oferia el govern anterior sobre el Prat, deixava la Generalitat en una posició de simple figura decorativa, i no canviava res, tampoc recorda les no inversions a rodalies que recentment han provocat els accidents que hi han hagut, i que en època de la famosa ministra Maleni, van demostrar l’abandonament amb inversions en que es trobava la xarxa catalana, i tot un seguit de greuges que tots sabem prou be, i que per cert com ara sembla els preocupa, ens ha sortit molt car als catalans, i ha afectat greument el nostre estat del benestar.  Les seves paraules son insult a la ciutadania catalana, i una presa de pel de dos vasos comunicants com son populars i socialistes amb una mateixa causa comuna.

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.