EL RACO DEL MENUT

per compartir recursos, debats i experiències

Consultori Educatiu: La Queralt pregunta

1

Tornem amb el nostre consultori educatiu, Aquest cop és la Queralt qui ens fa arribar la següent petició:

Hola, Em dic Queralt Gómez i sóc estudiant d’educació infantil. Aquest curs he de fer la implementació a les pràctiques amb infants d’un any d’edat. Al centre on estic treballen amb propostes i no sé que fer ara mateix. Em podríeu donar alguna idea? Agrairia molt la vostra ajuda. Gràcies!

Programar una activitat per una classe de P1 no és gens fàcil ja que dins d’una mateixa aula ens podem trobar a infants amb diversos nivells evolutius diferents, recordem que aquests infants quan comencen el curs oscil.len entre els 20 mesos (nascuts en el mes de gener) i 9 mesos (els nascuts en el mes de desembre).

Sens dubte és la etapa per excel.lència per fer experimentació, manipulació i desenvolupament de la motricitat fina.

En aquest cas, prepararia un mural o una catifa (segons el que ens pugui ser més fàcil) amb diferents objectes i textures perquè els nens puguin palpar, tocar, manipular…

L’elaboració de l’activitat ens pot resultar fàcil de fer, ja que podem posar objectes de la vida quotidiana com plomes, botons, pompes, coto fluix, fulles seques, diferents textures (des de mocadors suaus, paper rugós, fins a textures aspres) tot això per potenciar el sentit del tacte.

Ho podem fer variat (diferents materials que no tenen cap temàtica en comú) o treballant una proposta concreta, com per exemple la tardor: (posariem fulles seques, pinyes, carbasses…) una proposta més marítima (sorra, petxines, cargols de mar, algues…) o bé treballant diferents aliments (cigrons, llenties, pasta (bullida o no) arròs…

*Tenim haurem de tenir molt en compte les al.lèrgies i intoleràncies alimentàries en el cas de que els nens vulguin tastar el menjar. 

És una proposta que si es fa una presentació bonica i acurada pot ser engrescadora per els infants i un cop més els apropariem a la descoberta de l’entorn natural.

 

 

Publicat dins de Educació Sensorial i etiquetada amb | Deixa un comentari