EL RACO DEL MENUT

per compartir recursos, debats i experiències

El cistell de la tardor

6
Des de fa unes setmanes hem entrat a la tardor i és una bona temàtica per treballar a l’aula.

Es pot programar una unitat didàctica sobre la tardor i durant 3 setmanes fer tota mena d’activitats perquè aprenguin les coses tipiques d’aquesta estació: Contes, cançons, colors típics, fruites, fruits secs, paisatges, clima, tradicions populars catalanes…

A continuació desenvolupare una activitat que es podria fer a l’aula a partir dels 2 anys.

EL CISTELL DE LA TARDOR 


OBJECTIUS:

1.Conèixer els diferents aliments que s’utilitzen per aquesta època del any
2.Experimentar la percepció d’estímuls sensorials a partir de la manipulació d’aliments
3.Habituar-se a tenir cura dels elements del marc natural i social que té al seu abast
4.Iniciar-se en l’aqdquisió de vocabulari nou relacionat amb la tardor


DESENVOLUPAMENT:

Convidarem els nens i nenes a seure en rotllana i tot seguit es fara la presentació de “El cistell de la tardor“. Explicarem que dins del cistell hi ha fruits i fruites típiques d’aquesta epoca del any: la tardor.
Treure’m un fruit o fruita i direm el nom, què és, com és, quin color té i ens l’anirem passant perquè cada nen/a el pugui tocar i manipular.
Després farem una petita conclusió del que ens ha semblat i tindrem preparat un tast dels aliments que hem estat veient.


ATENCIÓ A LA DIVERSITAT:
 
Es tindra en compte l’alumne/a que pateix al·lèrgies alimentàries.
 


RECURSOS MATERIALS:

-Un cistell ple de castanyes, avellanes, nous, ametlles, pinyons, taronges, codonys, cireres, xirimoies, mandarines, moniatos, raïms i caquis. 
-Tindrem plats de plàstic per fer la degustació.


RECURSOS ESPACIALS i TEMPORALITZACIO: 

L’aula de la classe. S’utiltizarà una moqueta o matalàs per fer la presentació de “El cistell de la tardor” i les taules de l’aula per fer el tast d’aliments.

Està previst que la sessió duri aproximadament una hora.


AGRUPAMENT: 

Tot el grup 


AVALUACIÓ: 

1. Els infants s’han implicat i han participat a l’activitat?
2. Han manipulat els diferents aliments?
3. Coneixen els diferents aliments típics de la tardor?
4. Han volgut tastar els diferents aliments?
5. Han gaudit amb l’activitat? 


ML.