EL RACO DEL MENUT

per compartir recursos, debats i experiències

Children See. Children Do.

10
Una de les teories que m’agradaria parlar en aquest article és la del aprenentatge social d’Albert Bandura, es tracta de que els infants aprenen observant altres persones, adults o infants a través de la imitació.

Fa temps la NAPCAN FOUNDATION va publicar aquest video:

http://www.youtube.com/watch?v=6JfHB2cruJU

És important el nostre paper com a model davant dels infants ja que els infants imiten els models corresponents a persones significatives per a ells.

Aquest comportament està estretament relacionat amb el joc simbòlic. A partir dels 2 a 7 anys apareix la capacitat de representació real o imaginària, l’infant es transforma en un personatge o bé imita algú proper.  És possible que jugui amb una nina fent que s’ho mengi tot o castigar-la per haver fet alguna cosa malament.

Com a exemple, explicaré que quan tenia 2 anys observaba com la meva mare llegia les revistes del cor i com trigava a passar pàgina! Quan em queia una revista a les mans feia el mateix, també trigava a passar pàgina, la meva mare deia que semblava que estigues llegint de veritat! Una clara imitació. 

A l’aula, poden haver racons de joc simbòlic com per exemple el racò dels metges, la cuineta, la botiga, un restaurant tot plasmant escenes quotidianes. Ja se sap, children see, children do.

ML.