ARCHILETTERS

NOT TO BE A NUISANCE, BUT NOT TO GIVE FREE SERVICE

TEASER about new video of Istanbul’s Centre of disaster prevention

Deixa un comentari
Des de fa un temps estem intentant millorar la presentació de propostes en les xarxes socials.
A mitjan d’agost vam emprendre un nou vídeo per tal de millorar les presentacions amb eixes eines. Alhora que ens ajuda de cara a clients i concursos la seua millor percepció en tres dimensions.
Açò que vos presentem són una sèrie de talls inconnexos. Sense música.
Faena oculta que fem en paral·lel a la quotidiana que ens serveix per a traure-li profit a la crisi actual.

Aquesta entrada s'ha publicat en ARCHITECTURES el 30 de setembre de 2012 per josep_blesa

SHIMENAWA (3ª proposta per al concurs del logo d’ERC)

Deixa un comentari
En aquesta darrera proposta vam intentar ser una mica més audaços. Vam voler fer un disseny lliure. En general els logos són tancats en si mateixos i continguts, en aquesta proposta vam intentar que tingués dinamisme i que no s’albirara el final. El triangle preceptual quedà sols intuït per les línies de la senyera i una de les barres s’avançava i perllonga més. Volíem fer un disseny més oriental on léspai no tinguera topall. Això que tan poc agrada als clients que tan s’estimen que siga “redó” i acabat. Contundent en la seua percepció. Doncs aquest volia trencar amb tot això. Sabíem que era un “cavall perdedor” d’entrada però ens venia de gust.

El Shimenawa és motiu decoratiu urbà o rural consistent un cordó fet a base de tiges plantes de cànem, arròs, joncs o similars que estan entrellaçades entre posts de fusta, roques marítimes o qualsevol element que sobreïsca en alçada o sota teulades col·locats per a lliurar-se dels esperits malignes i simultàniament rebre-hi en senyal d’amistat i honor als que vénen a eixa zona sagrada, neta, temple, etc. Pertanyent a la cultura sintoïsta japonesa era comú en molts llocs que vaig visitar fa tres anys en aquell país. Fins i tot la meua venerada Björk li’n té dedicada una peça instrumental. Quan m’ho van explicar vaig drecordar l’eixempli d’en Muntaner en la nostra cultura. L’al·lusió de que les quatres zones encara no estem suficientment entrellaçades, car semblem deslligats, com enlaire, sent-ne el leitmotiv del disseny. A la fi, i com a motiu un poc entre mariscalià i mironià, pel to innocentment infantil, vaig penjar l’estrella de de cinc puntes com a signe de la llibertat amb el blau de la humanitat d’aquell barra que sobresortia del triangle.

Com en les dues anterior, vos adjuntem un slider de tot el desenvolupament i modalitats en fotos i en l’arxiu adjunt dinferior la jsutificó del disseny amb els pantons cromàtics, el tipus de tipografia, etc. Aplicació a bosses, webs, mobiliari urbà, correspondència, cartes, fulls, carpetes, CD’s i DVD’s, etc. Posiblement la reiterada inclusió del perfil marítim i les “gotes” que conformen les Illes que apareix en aquesta proposta i la primera, tot tallant les quatre barres de la senyera ha comminat a una percepció gesthaliana contrària a aquells que hi havien de fallar. Calia d’intentar-ho. 

Aquesta entrada s'ha publicat en Graphic Design el 30 de setembre de 2012 per josep_blesa