Ja tenim capçalera
Agrair al Jordi Juan i al Francesc Pascual la seva participació en la creació de la capçalera de Roda de calls.
I als que ens aneu seguint, també gràcies.
Agrair al Jordi Juan i al Francesc Pascual la seva participació en la creació de la capçalera de Roda de calls.
I als que ens aneu seguint, també gràcies.
Ben Grabham (KTM) ha aconseguit, aquest cap de setmana, la victòria en la Cursa del Desert del Finke (Finke Desert Race).
Aquesta victòria té un doble valor. El primer el que fa a Grabham “immortal”, la denominació que reben els que han guanyat la prova quatre vegades. I l’altre, el d’haver-ho fet amb la mà trencada, un fet que va ocultar a tothom.
La prova es desenvolupa durant dos dies, amb un recorregut de més de 220 quilòmetres diaris, al voltant del riu Finke i el desert.
Enguany l’han disputat uns 500 motoristes, a més cotxes, buggies i quads.
Font: pàgina de Motorcycling Australia. Versió traduïda al català i versió original.
Font: pàgina de Finke Desert Race. Versió traduïda al català i versió original.
El líder del Mundial d’Enduro (WEC 2011) en la categoria E3, el finès Mika Ahola (Honda), explica la darrera prova celebrada divendres i dissabte a Fethiye (Turquia).
Una cursa amb cert desordre però que li ha servit per augmentar la distància al capdavant de la classificació, ara de 43 punts, després que el segon, el francès C. Nambotin (Gas Gas) no acabés el segon dia.
Font: bloc de Mika Ahola. Versió traduïda al català i versió original.
La prèvia i un resum del primer i segon dia de la prova del Mundial d’Enduro (EWC 2011) a Turquia, en vídeo.
Font: pàgina EWC 2011
Prèvia
Primer dia
Segon dia
La marca gironina Gas Gas ha fitxat al pilot francès Cedric Melotte pel que queda del Mundial d’Enduro (WEC 2011). Cedric portarà la EC 250 F dins de la categorai Enduro 1, amb lo que la marca de Salt tindrà corredors oficials en totes les categories.
El debut de Melotte co ma pilot oficial ha tingut lloc auqst ca pde setmana a la prova de Turquia on, malauradament, es va haver de retirar el primer dia.
Font: pàgina de Gas Gas. Versió traduïda al català i versió original.
Foto: Gas Gas
Ivan Cervantes (Gas Gas) segueix lluitant pel lideratge de la categoria E2 del Mundial d’Enduro (WEC 2011). Després de la prova de Turquia (que s’ha disputat divendres i dissabte), amb un segon i quart lloc, el de Cambrils es manté segon del Mundial E2 a 24 punts del líder, el francès Antoine Meo (Husqvarna).
Cervantes, a més a més, es líder de la Husqvarna Xtrem Test Award.
A E3. Oriol Mena (Husaberg) es troba cinquè, mentre que Jordi Figueres (Gas Gas) és setè.
El proper cap de setmana el Mundial es desplaça a la zona de Kalampaka – Meteora (Grècia).
Font: pàgina www.enduro-abc.com. Versió traduïda en català i versió original.
El pilot de Cambrils, Ivan Cervantes (Gas Gas) , s’ha situat segon a E2 i a la general, després de celebrar-se el primer de la prova del Mundial d’Enduro a Turquia.
A més a més ha guanyat la Husqvarna Xtrem Test Award d’aquesta prova que s’ha avançat un dia (es disputa divendres i dissabte) perquè diumenge hi ha eleccions legislatives a Turquia.
A E3, Oriol Mena (Husaberg) es troba en sisena posició i Jordi Figueras (Gas Gas) és setè.
Des d’aquesta pàgina pots veure les classificacions i seguir la cursa.
Font : www.enduro-abc.com. Versió traduïda al català i versió original.
La catalana Gas Gas ha renovat el seu espai dedicat a la competició i nous serveis.
D’aquests destaca poder seguir les classificacions del Campionat d’Espanya d’Enduro en temps real. O accedir a informació dels pilots oficials, repasar resultats i notícies.
Font :pàgina de Gas Gas, versió traduïda al català i versió original
Entre les més destacades hi ha la possibilitat de circular per camins de menys de 4 metres d’amplada.
La informació es complementa amb el pdf d’una entrevista feta per La Vanguardia al director general de Medi Natural, Josep Escorihuela, on manifesta els canvis normatius.
Font: pàgina de la Federació Catalana de Motociclisme, versió original
La revista digital canadenca offroadmagazine.ca ens parla de la prova de cros country d’Apex Walton, puntuable pel Campionat de Cros Country d’Ontàrio.
Al reportatge també hi trobareu fotografies (anuncien un reportatge fotogràfic més extens per aviat) i tres vídeos, un dels quals podeu veure sota aquests línies.
Font: offroadmagazine.ca versió traduïda al català i versió original
La Federació Finlandesa de Motociclisme (Suomen Moottoriliitto -SML-) ha pejant un vídeo on fa una ràpida repasssda per les ciutats de Kotka i Hamina, seus dels ISDE 2011 que es celebraran del 8 al 13 d’agost.
I que no us passi el que al conductor del vídeo…
Mika Ahola (Honda) explica la seva participació a la prova de Fener del Campionat d’Itàlia d’Enduro. Una cursa on competeix amb pilots habituals del Mundial (Seistola, Melotte, Remes, Oldrati o Belometti, entre altres i on fins i tot té temps per provar unes manetes (crank) per la Honda.
Font: bloc de Mika Ahola, versió traduïda al català i versió original
Si una cosa distingeix a les motos de
muntanya (fora carretera, off-road, fuoristrada,…) són les rodes.
Les altres parts són fàcils de confondre (el nom) amb les de
carretera.
He buscat, i preguntat, i sembla que és una
particularitat, gairebé una expressió lingüística endèmica de la
plana d’Urgell (si també es diu en altres llocs, ja m’ho fareu
saber), que a les rodes pròpies de les motos de muntanya en diem
roda de calls (sembla que estaria ben acceptat dir roda de tacs).
Per
això he triat aquesta expressió per anomenar aquest bloc que, en
principi, parlarà d’enduro (si hi temps i ganes potser ho ampliaré
al trial i motocròs, però de moment…)
El funcionament del
bloc és buscar la informació que es genera a la xarxa sobre el món
de l’enduro (on també hi entrarien els raids-rallis), fer una petita
introducció de la notícia i enllaçar-ho amb una traducció
automàtica al català (quan l’original no estigui en aquesta
llengua) i amb l’original (en la llengua que sigui).
Tant de
bo que us agradi. Ah! em dic Miquel Bresolí.
Benvinguts a Roda de
calls