NOSAL3 en som + de tres

Agenda ludicombativa comentada.

La Lluna en un Cove no troba distribuïdora perquè el català no és rendible (…?…)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Correu llegit fa un moment de l’editorial de “La Lluna en un Cove”, on, una vegada més, la nostra llengua es veu menystinguda per les distribuïdores amb l’excusa de que no és “rendible”…. Vegonya, cavallers, vergonya!!!

        Hola de nou Antoni
        Et passem la nota que estem difonent 
per diversos mitjans:
 
        Tenim notícies una mica tristes al voltant del nostre projecte literari. 
Molts dels nostres simpatitzants ens heu dit en més d'una ocasió que us
agradaria que La Lluna en un Cove tingués més presència en llibreries,
quioscos, etc. Com alguns de vosaltres ja coneixeu, amb La Lluna en un
Cove col·laboren uns determinats punts de venda (una quinzena de
llibreries, repartides per Catalunya, País Valencià, Illes Balears, etc.), que
sabem que resulten totalment insuficients per a cobrir les necessitats de
proximitat a tots els lectors i simpatitzants de la nostra publicació.
 
        És per això que des dels primers dies de setembre hem procurat 
buscar un distribuïdor que faci possible que La Lluna en un Cove arribi
a més llocs i pugui així acostar-se més a tots aquells que voldríeu adquirir
la nostra publicació mensual. Però hem d'admetre que la cerca de
distribuïdor ha estat inútil: cap de les empreses amb què hem contactat
no han volgut fer-se càrrec de distribuir-nos. ¿El motiu? Bàsicament aquest:
que La Lluna en un Cove és una publicació "en català". Ens han rebutjat
una i una altra vegada perquè, segons ells, les publicacions en català
d'editorials joves com la nostra no resulten "rendibles" en punts de venda.
La qual cosa ens ha sorprès molt, perquè ni tan sols no ens han
donat l'oportunitat.
 
        Si La Lluna en un Cove hagués estat una publicació en castellà, ens 
haurien admès de seguida. Com que editem en català, no. Francament,
aquesta qüestió ens ha desconcertat moltíssim. Ens veiem així "bloquejats",
i, per tant, de moment haurem de mantenir els nostres insuficients canals
d'accés al públic: els pocs punts de venda amb què comptem, i el nostre
web. Sabem que amb això no hi ha prou per a poder arribar a tot el
nostre públic potencial. De moment, però, ens veiem obligats a seguir així.
 
        Ho sentim per tots aquells que voldríeu veure La Lluna en un Cove 
en la llibreria o quiosc del vostre barri, però aquest rebuig de què hem estat
objecte ens priva de poder fer-ho. Per això, si les poques llibreries que
col·laboren amb nosaltres us queden llunyanes, podeu usar el nostre web
per a fer-nos comandes directament a nosaltres, o per a fer-vos subscriptors
nostres. De moment, aquestes són les úniques maneres de poder demanar
La Lluna en un Cove.
 
        Moltes gràcies per la vostra atenció i pel vostre recolzament.

Salutacions cordials.
Lluís M. Pérez, editor de La Lluna en un Cove.
 

 

TRADUCCIÓ: Nova Orleans després del drama” de Toni García. El País, 2 d’agost.

REPORTATGE

Nova Orleans
després del drama.

L’actor Wendell Pierce explora en
‘Tremé’ els efectes del pas del Katrina.

TONI GARCÍA – Barcelona – 02/09/2009

            Wendell Pierce (Nova Orleans, 1962) és tota una celebritat
en Estats Units i per extensió en l’univers anglosaxó gràcies al seu paper de
Bunk Moreland, el detectiu del Departament d’Homicidis, en la sèrie de culte The
wire
(en l’Estat Espanyol, Bajo escucha). En Tremé, el nou
projecte de David Simon -creador també de The wire- amb la cadena HBO,
Pierce explora els records d’aquell fatídic 29 d’agost de 2005 quan l’huracà
Katrina assotà la seua ciutat natal, Nova Orleans, fins deixar-la irreconeixible.
“Arribí a Nova Orleans aquell dissabte… tenia una setmana de vacances abans
d’incorporar-me de nou al rodatge de The wire en Baltimore. Quan vaig
arribar a l’aeroport allò era un autèntic caos, tothom estava anant-se’n.
Preguntí què passava i em digueren que la tempesta estava arribant. Els vaig
dir que abans d’agafar l’avió havia consultat el temps i que no deien res de tot
això. Un individu em va dir que eren notícies d’última hora, però que el
Katrina anava directe cap a Nova Orleans”, conta Pierce des de Nova York per
telèfon.

            El malson acabava de començar:
“Fórem evacuats a uns 50 quilòmetres a l’oest de la ciutat i estiguérem allà
durant el pas de la tempesta. Diversos dies després seguíem sense llum, escoltant
les transmissions d’emergència en una vella ràdio. El següent que vaig saber és
que la casa dels meus pares, on havia passat la meua infància, havia desaparegut.
Ho havia perdut tot”, afegeix l’actor, que és un dels activistes més
importants en l’esforç de reconstrucció de la ciutat i el seu nom encapçala una
dotzena de projectes vinculats d’una forma o altra amb la rehabilitació de Nova
Orleans.

            “L’Administració fallà perquè
no els importava res el que estava passant, específicament per raons polítiques:
Louisiana no havia votat per ells, així que els era absolutament igual, estaven
molt ocupats combatent pel petroli a Irak. I, òbviament, estava tot l’assumpte
de la raça, quelcom que fou decisiu per a que l’ajuda trigués tant en arribar.
Així s’ordí el desastre immediat”. A més, denuncia l’actor, durant aquests
últims anys tots els diners teòricament destinats a la reconstrucció de Nova
Orleans, més de 800 milions de dòlars, havia quedat atrapat en la teranyina
burocràtica del Govern de Bush.

            “Ara tenim una nova
Administració que per fi ens porta bones notícies i que ha començat a
desenredar els nusos que impedien que eixos diners arribaren on havien d’arribar.
Em reuní amb el coordinador de la Casa Blanca la setmana passada i ja han
anunciat mesures que ajudaran a eliminar totes eixes restriccions burocràtiques”,
explica Pierce quan se li pregunta què fallà en 2006 i per què es desencadenà l’infern.

            En Tremé (també en HBO) l’intèrpret
donarà vida a un músic, Antoine Batiste, que ho ha perdut tot, tracta de
reconstruir la seua carrera, viu amb la seua núvia però continua enamorat de la
seua ex dona: “No ho té fàcil, però continua lluitant”, conta Pierce.
Tremé, assegura, explorarà per primera vegada a fons el que significà el
pas del Katrina per a Nova Orleans, “el que ha fet a la ciutat i a la
psique dels seus habitants i quina ha estat la seua resposta a tot açò”.

            Per a l’actor, el major repte ha sigut
donar vida a un músic de jazz sense caricatures. “Els meus  amics de Nova Orleans m’han posat el llistó molt
alt i per això he treballat moltíssim en el sentit musical… estic tractant de
tocar el trombó, i encara no es pot dir que el “toque”.

            Davant la pregunta de si en alguna
ocasió ha pensat en abandonar Nova Orleans per a instal·lar-se en alguna altra
part l’actor respon amb una altra pregunta: “Segur que després de la II
Guerra Mundial ningú digué ‘¿no aneu a tornar a reconstruir tots eixos vells
edificis, veritat? ¿Qui els necessita?’. Hi ha moltes persones interessades en
que ens en anem tothom per a poder prendre control del bo que hi ha aquí, però
Nova Orleans és un dels ports més importants d’Amèrica, aquí nasqué el jazz,
que és l’única aportació artística i cultural específicament estadounidenca
important que el meu país ha donat al món en tota la seua història. Sincerament,
Nova Orleans és molt important, molt: no hi ha res com la llar. Res”.

Retrat de la resistència

            Tremé és el nom d’un barri de Nova
Orleans en els carreres del qual encara pot intuir-se el pas del Katrina, però
que malgrat això mai ha tirat la tovallola i que és considerat per molts com el
símbol d’una resistència ferotge. David Simon, que havia passat “molt de
temps a Nova Orleans” i que sempre ha declarat la seua passió per la ciutat,
vol amb la seua nova sèrie rendir homenatge als qui malgrat ser invitats a
abandonar-ho tot, decidiren quedar-se.

            Un executiu d’HBO reconeixia recentment
en Los Ángeles que “després de veure l’impressionant episodi pilot quedaren
pocs dubtes sobre la necessitat de donar llum verda al projecte” i que el
projecte pot suposar per a la cadena “el mateix” que en el seu moment
The wire o Los Soprano.

            Poc se sap del guió i del rodatge, tancat
amb pany i clau -tampoc té data de estrena-, només que el nucli de la sèrie és
la gran tradició jazzística de la ciutat. Simon arriba a Nova Orleans després
de passar per Baltimore i Irak (on situà el seu penúltim treball en HBO, Generation
kill)
i ha volgut involucrar en Tremé a tot el teixit social de la
ciutat que, com diu Wendell Pierce, “encara no s’ha vist reflectit en la
petita pantalla”.

Una nova proposta de Roser Giner per a una lectura i posterior traducció d’un article de premsa… ens agrada el jazz i el possible rodatge d’una pel·lícula al bressol on va nàixer aquesta música, amb la resistència dels seus habitants per abandonar-la a la depredació immobiliària (…de què ens sona açò?) després del pas del Katrina (ja fa quatre anys!) que no hem pogut evitar portar-la a cap.

   Gràcies i que ho gaudiu tant com nosal3!

   PD… i estarem atents per veure quan l’estrenen per aquí!

Noves activitats del Bloc Jaume I de l’Alcúdia: setembre i octubre 2009.

   Reprenem les activitats del Bloc Jaume I, i us remetem la carta amb la relació d’elles per al present mes de setembre i per al proper mes d’octubre… com veieu hi ha de tot, literatura, excursions, visites, Correllengua, Premis,… i encara falta concretar les pel·lícules que podrem gaudir a partir del mes d’ocubre. Només són apunts per a que aneu prenent nota, ja us anirem informant puntualment de cada activitat amb més detall. Dintre hi teniu ja la visita a la ciutat d’Alcora. Esperem veure-vos en alguna i si fos en totes millor encara!

   Bona vesprada!

 

 

                                                                       L’Alcúdia,
3 de setembre del 2009

 

 

Benvolgut soci / benvolguda sòcia:

 

Després de l’estiu, de les vacances, comencem de nou amb
les activitats que tenim programades i que ara 
vos recordem per  si voleu
acompanyar-nos.

 

SETEMBRE

 

            Dissabte
19
. Visita a la ciutat d’Alcora. Eixirem a les 8 del matí des de la
Casa de la Cultura. Com altres vegades cal que ens digueu si veniu per
encarregar el dinar. És urgent ja que ho hem de comunicar a l’Oficina de
Turisme, a la guia, i al restaurant.

 

Dijous 24. Reunió del Grup
de lectura
al Casal, a les 10 de la nit. Ens reunirem per comentar el
llibre ‘Cubaneta meua’’ amb el seu autor, Manel Joan Arinyó.

 

Dissabte 26. Celebrarem el Dia
de la Muntanya Neta
. Cal que porteu una bossa. Eixirem des de la Casa de la
Cultura a les 9 del matí. Porteu l’esmorzar, i a dinar a casa.

 

 

OCTUBRE

                       

                        Divendres 2. A les 20.30 h Correllengua i a les 22.15  Lliurament                       dels
XIV Premis Jaume I. El sopar, com
altres vegades, a la Sala                  Jucais.

 

                        Dissabte
17
. Visita guiada a la ciutat de d’Ibi. Eixida des de la                              Casa de la Cultura
a les 8 del matí.

 

                        Dissabte 24. VI caminada per la Senda dels Barrancs                                           (L’Alcúdia).
Eixirem a les 9 del matí des de la Plaça del País                                Valencià. A dinar a casa.

 

                        Dissabte 31. XVI  Marxa a Millars

 

Anirem informant-vos de totes les iniciatives. Estem
preparant les activitats per al 2010, si voleu fer-nos alguna proposta passeu
qualsevol dijous  des de les 20 a les 21
hores, pel Casal, o ens envieu un correu. Estem preparant el cicle de
pel·lícules, en una pròxima carta us donarem el programa.

 

Salutacions.

 

 

 

L’ALCORA

Dissabte, 26 de setembre

 

El primers pobladors de l’Alcora pertanyen al Bronze,
però sobretot és a partir dels ibers quan més jaciments s’hi troben. En l’època
romana existí un gran assentament rural. Però són sobretot els vestigis
musulmans els que encara hi tenen presència: el castell de l’Alcalatén, segles
X-XIII, a la part alta d’un penyal, a 370 metres d’altitud i a pocs
quilòmetres del nucli urbà, que serà per on començarem la visita. Al peu del
castell trobarem l’ermita, santuari fortificat o temple de reconquesta (romànic
tardà), que disposava de merlets i de muralles defensives exteriors. Una vegada
entrem a l’Alcora ens detindrem en l’església de Sant Francesc, segle XVII,
pertanyent al convent dels franciscans. Caminarem pel passeig de ‘Baix de la
Vila’ per veure la panoràmica del nucli antic, els portals medievals, la
fatxada renaixentista de l’església parroquial de l’Assumpció, i acabarem el
matí visitant el Museu de Ceràmica, on veurem la ceràmica artística alcorina,
des de la Reial Fàbrica del Comte d’Aranda, inaugurada l’any 1727, fins a
l’actualitat.

 

TRADUCCIÓ: “La creuada de Benet XXVI” de Paolo Flores d’Arcais, El País 30 d’agost.

La creuada de Benet XVI

30.08.09 |
09:56

 

            La Creuada continua. L’encíclica
de Benet XVI Spe salvi
, del passat 30 de novembre, ratifica i radicalitza l’anatema
de l’Església catòlica contra una modernitat culpable de desobeir Déu i que s’està
estimbant per tal causa en la desesperació del nihilisme. L’outing és ara complet. Fins la democràcia és mentida si la
sobirania dels homes no se subordina a l’imperi de la “llei natural”,
és a dir, si la llibertat no coincideix amb l’obediència als ucases de l’Església, única intèrpret
autoritzada de tal “llei natural” i de la voluntat de Déu amb la qual
aquesta coincideix. La democràcia deu ser cristiana, doncs en cas contrari serà
deshumana.

            El misteri ha quedat finalment resolt.
El culpable és Voltaire o, millor dit, Bacon fins i tot. El Mal és la Il·lustració,
el projecto d’autonomia de l’home. Autosnomos, en donar-se l’home per si mateix les
seues pròpies lleis, en compte de rebre-les de Déu, o dels seus subrogats i
ministres (la “Naturalesa” i l’Església jeràrquica), ací resideix la
Culpa inexpiable. L’Enemic (en el sentit precís de les Escriptures) és la raó
que prescindeix de Déu, la raó que treballa iuxta
propria principia, la raó que raona, en definitiva.

            El autosnomos, la pretensió
de sobirania per a tots i cadascun, és més, suposa la caiguda de la humanitat
en l’Avern dels totalitarismes, on tot és plor i cruiximent de dents, i coses pitjors
encara: el Terror de Robespierre i Saint Just i el Gulag de Stalin. A això
s’arriba, inevitablement -Ratzinger dixit
si l’home, en les seues relacions amb la naturalesa i amb els altres homes (ciència
i política), es comporta com si Déu no existís, és a dir, si pren seriosament
la proposta de Grocio que salvà  Europa
de l‘autodestrucció de les guerres civils de religió: Etsi Deus non daretur.
Precepte, per tant, que és -històricament parlant- l’única autèntica i
indiscutible arrel d’Europa.

            Res nou, es dirà. Extra ecclesiam nulla salus és la pedra angular –des de fa
segles- de totes les exigències “papistes”. Aquestes exigències, no
obstant, portaven diversos decennis posades en sordina. La pròpia Església semblava
-no sense raó- avergonyir-se de llur passat “constantinià” i de llurs
anatemes contra la ciència, el liberalisme, la democràcia (disposada fins i tot
a demanar perdó per algunes coses). No se citava ja el Sílabo sinó el Concilio Vaticà II.

            Des d’aleshores és com si hagués passat
un segle. Amb el papa Wojtyla primer, i amb el papa Ratzinger ara (que fou el
més estret col·laborador de Wojtyla en la redacció d’encícliques crucials com Veritatis splendor i Fides et ratio)
els continguts essencials del Sílabo
han tornat a recobrar auge
: la sobirania pertany a Déu, un Parlament
-democràticament elegit pels ciutadans- que actue contra la “llei
natural” (per exemple amb una llei que autoritze l’avortament, encara que
siga de forma limitada) es converteix ipso
facto en il·legítim. Així ho
manifestà Wojtyla en Varsòvia, solemne de furor i de còlera, contra el
Parlament polonés (¡el primer lliurement elegit després de mig segle de
comunisme!). L’avortament com a “genocidi dels nostres dies”, com un
nou holocaust. Una dona que escull el drama del avortament és tan culpable com
el soldat de les SS que llença a un xiquet jueu al forn crematori. El món laic féu
com si no ho escoltés o no ho comprengués, subjugat per la fascinació mediàtica.

            Ara, tal actitud no resulta ja possible.
Per a qui pretenga cercar coartades, el Papa alemany ha eliminat qualsevol dubte.
O Déu o la sobirania popular. No deuen prendre’s com a exageracions polèmiques.
El raonament teològico-polític de Joseph Ratzinger és compacte, lineal i -en la
seua lògica confessional i dogmàtica- perfectament coherent.

            Veiem-ho. La modernitat aspira a
cimentar l’existència de l’home en el binomi raó + llibertat, autònomament,
prescindint del Déu de l’Església. Però de l’”acció” del coneixement
(la ciència baconiana) es passa inevitablement a l’”acció” de la
política, seguint una idea il·lustrada de “progrés” com a “superació
de totes les dependències”. Llibertat il·limitada, llibertat perfecta
“en la qual l’home es realitza cap a la seua plenitud”. Ja sabem com
acabà tot (Robespierre i Stalin) i sabem també per què: l’ateisme com a
resultat de la Il·lustració
.

            Per tant “és necessària una
autocrítica de l’edat moderna
” que deu tindre lloc “en diàleg amb
el cristianisme i amb la seua concepció de l’esperança”. L’eufemisme
“diàleg” no ens deu portar a engany: “només Déu pot crear justícia”.
I, pare’s atenció, “no un déu qualsevol, sinó eixe Déu que posseeix un
rostre humà i que ens ha estimat fins el final”. El Déu/Jesucrist de l’Església
jeràrquica, de la Veritat consignada en els concilis de Nicea i Calcedònia, com
a ha estat reblat pel Papa alemany en el seu recent llibre bestseller.

            Però tal “concepció de l’esperança”,
segons l’encíclica, equival ni més ni menys que a la certesa de la fe. El món, i
en especial l’Occident que ha sorgit de la modernitat, només pot escapar de l’estigma
de la desesperació a través de “l’obertura de la raó a les forces redemptores
de la fe, al discerniment entre el bé i el mal”. Obviant les perífrasis,
pensant i actuant amb obediència a la moral catòlica. De la vida a la mort, seguint
totes les etapes de la sexualitat, i sense oblidar la investigació científica.
Cèl·lules estaminals, avortament, contraceptius, institució matrimonial,
educació escolar, interpretació del darwinisme, teràpies del dolor, eutanàsia:
tot deu obeir a la “llei natural”, sinònim pur i pla de la voluntat
confessional de l’Església jeràrquica.

            Des d’un punt de vista cultural,
bastaria amb respondre al Papa teòleg que la modernitat, per començar, no és fonamentalment,
com ell pretén fer-nos creure, Terror i Gulag, perquè de las tres revolucions
“burgeses”, de Cromwell, dels girondins, de Jefferson, nasqué una
forma de convivència extraordinària, fins aleshores desdenyada com a utopia, la
democràcia liberal (els principis de la qual trepitgen, amb excessiva freqüència,
els establishment d’Occident en les seues
accions quotidianes). I que Nietzsche i Marx, per no parlar de Bacon i dels
il·lustrats, no s’assemblen en absolut al promptuari paròdic pregonat en la Spe salvi
.

            Però Joseph Ratzinger, malgrat els
indubtables i prepotents artificis acadèmics que animen la seua pluma, és un
home de poder e
l suficientment desencantat com per a saber que el pes d’una
encíclica no depèn del seu claudicant aliatge cultural.

            D’aquesta proporcionà, per tant, una
autèntica interpretació política al dia següent, parlant davant dels
representants de les organitzacions humanitàries no governamentals (ONG) de
matriu catòlica, en acusar a diverses agències de l’ONU de “lògica
relativista” que nega “ciutadania a la veritat al voltant de l’home i
de la seua dignitat, així com a la possibilitat d’una acció ètica fundada en el
reconeixement de la llei moral natural”. A tal tendència és necessari
oposar els “principis ètics no negociables” dels que l’Església
és dipositària.

            Com pot veure’s amb el seu outing contra la il·lustració i el autosnomos democràtic, el papa Ratzinger es postula explícitament per
al lideratge mundial del fonamentalisme religiós, el no terrorista, òbviament. La
seua pròxima intervenció davant les Nacions Unides, prevista per al 18 de desembre,
constituirà l’acte oficial i solemne de tot això. Confiem en què, almenys eixe
dia, “qui tinga oïdes per a escoltar, que escolte”.

Paolo Flores d’Arcais (El Pais)

 

Airenou de Bao (Catalunya Nord) ens convoca a la manifestació a favor de la cultura del foc el proper dia 5 de setembre a Barcelona.

Aire Nou de
Bao informa

Farem les Festes amb Foc, peti qui
peti

MANIFESTACIÓ REIVINDICATIVA A FAVOR
DE LA CULTURA DEL FOC

Barcelona, 5 de setembre, a la tarda

Concentració: Plaça d’Urquinaona, a les 17:00.
Manifestació: Sortida a les 18:00.
Recorregut: Plaça d’Urquinaona, Via Laietana, plaça de l’Àngel, carrer
Jaume I i carrer Llibreteria i plaça de Sant Jaume.
Acte central: Des del balcó de l’Ajuntament es llegirà un Manifest
reivindicatiu de les federacions i coordinadora i intervindran representants de
la Generalitat i de l’Ajuntament. En acabar, Gran Tabalada conjunta de totes
les colles de bestiari i diables.

Objectius: L’objectiu de la manifestació no és altra que donar suport
explícit a les al·legacions presentades i consensuades pel Govern de la
Generalitat i les federacions i coordinadora convocants, davant del Ministerio
de Indústria al projecte de “Real Decreto de Reglamento de Artículos
Pirotécnicos y Cartucheria” de 25 de juny de 2009.
Entre els dies 1 i 4 de setembre, una delegació del Govern de la Generalitat
s’ha compromès a defensar personalment aquestes al·legacions presentades dins
de termini (14 agost 2009) davant d’alts càrrecs del Ministerio que, a partir
del dilluns dia 7 de setembre, valoraran totes les al·legacions, establiran l’esborrany
definitiu del projecte de Real Decreto i el presentaran al Consell de Ministres
per ser aprovat dins del mes d’octubre. Posteriorment, serà elevat a
Brussel·les per la seva aprovació definitiva i entrada en vigor a partir del 4
de gener de 2010.
Per tant, després de presentades les al·legacions no existeix cap altra via
d’apel·lació ni mesura de pressió que aquesta manifestació de caràcter unitari,
popular i massiu de tot el món cultural i de la ciutadania de Catalunya si
volem seguir mantenint ben vives les nostres festes tradicionals amb
pirotècnia, des dels populars correfocs i cercaviles fins a les representacions
del ball de Sant Miquel, la Patum de Berga i tantes i tantes festes peculiars
del nostre calendari festiu.
El 5 de setembre…
Per les nostres festes…
                  
Per la cultura del foc…

                           
Perquè ningú de fora ens digui com hem d’actuar…

                  
                  
Per la nostra pròpia dignitat…

TOTHOM A BARCELONA AMB LA CULTURA TRADICIONAL DEL FOC
Fes-ho córrer!
Engresqueu a les entitats de tota mena del vostre barri, poble, vila i ciutat.
A les vostres famílies, amics i veïns. Hem de ser una sola veu i un sol poble
per defensar les nostres festes tradicionals amb foc. Que només els porucs i
els qui tenen algun impediment es quedin a casa

Aire Nou de
Bao organitza un autocar per a anar a manifestar. Totes les persones
interessades poden posar-se en contacte per correu lectrònic:
airenou@airenou.cat

Directiva 2007/23/CE i a Catalunya
nord???

A Catalunya
nord el tema de la protecció de les tradicions catalanes lligades a l’ús del
material pirotècnic avança a poc a poc.

Agraïm totes
les entitats, persones i institucions que donen suport a la cultura del foc

  • 520 persones adherides a la
    campanya
  • Més de 1.000 firmes recollides
    en format paper
  • Les següents institucions han
    aprovat mocions a favor dels correfocs
    Consell General moció del 17
    de març de 2009
    Municipi de Sant Feliu d’Avall moció del 20
    de març de 2009
    Municipi de Llauró moció del 24 de març
    Municipi de Pesillà de la Ribera moció del 24 de març de 2009
    Municipi dels Angles moció del 28 de març
    Municipi de Sant Esteve del Monestir moció del 31 de març de 2009
    Municipi de Millars moció del 16 d’abril de 2009
    Municipi de Trullars moció del 5 de maig
    Municipi de Jujols moció del 12 de maig
    Municipi de Bao moció del 14 de maig
    Municipi de Salses moció del 15 de maig
    Municipi de Montferer el 16 de maig
  • Municipi de Vallestàvia moció del 20 de maig
    Municipi de Toluges moció del 2 de juny
    Municipi de Fontpedrosa el 5 de juny
  • Municipi d’Elna
    Municipi de Ceret

El diputat
batlle del Soler, el 2 de juny del 2009 ha demanat
al govern
que
s’adapti la Directiva. Al cap de 3 mesos el govern francès no ha respost al
diputat, per tant el govern ha ignorat el problema.

Des del
desembre 2008 demanem reiteradamnt una cita als diputats nord-catalans
representants a París de Catalunya-nord.
9 mesos més tard no hem pogut tenir cap contacte directe….