Em sap molt de greu, però Benzina, la revista d’excepcions culturals, sembla que va de mal borràs. El número de maig ha costat força de trobar-lo. De les 130 pàgines que tenia el febrer i el març, s’ha aprimat a 98 l’abril i el maig. I el que és pitjor, parlant exclusivament de l’apartat de cinema: on són els articles de Quim Casas, Xavi Serra, Eulàlia Iglesias, Gerard Casas…? Del llustrós grup de crítics que han donat cos a la publicació durant tant de mesos, només hi trobem Toni Vall. Certament, celebrem i hem celebrat la incorporació de nous noms i el paper més destacat que ha pres algun col·laborador; però això no hauria de ser a costa dels anteriors. Francament, té tot el caire d’una desbandada general, especialment greu perquè en participarien els que, cinematogràficament parlant, han conformat l’actiu principal de Benzina al llarg de 25 mesos. A més a més, primer va desaparèixer l’espai que Àlex Gutiérrez, el director de la revista, dedicava a “El fotograma del mes”; ara, al maig, ja no hi ha ni la columna d’ “Opinió”…
Tant de bo fos tot plegat una sensació equivocada o la conseqüència d’un problema puntual que ja s’hagués superat o que pogués solucionar-se; perquè Benzina ens ha donat energia cultural de debò. Tot i que ha estat mal distribuïda des del primer dia, l’interès per la publicació ens l’ha feta buscar i buscar fins a trobar-la. Malgrat que no n’hem compartit alguns enfocs, li hem agraït la decidida voluntat d’anar endavant, fent costat als creadors que obren camins artístics. I ha atresorat una diversitat de sensibilitats crítiques que n’han convertit la lectura en un exercici prolífic.
El sumari del contingut del número 27 (maig de 2008), anant a Vull llegir la resta de l’article.
FOTO Control, d’Anton Corbijn
Coixet versus Roth.
Ran de l’estrena d’ Elegy, article que signa la redacció (pàgines 20-21) i que el complementa Àlex Gutiérrez amb una peça en què fa una anàlisi comparativa entre el film i el llibre, “L’animal moribund”, de Philip Roth.***
CRÍTIQUES
Rebobineu, si us plau (Be Kind Rewind / Rebobine por favor / Rembobinez, merci !), de Michel Gondry. Per un cinema de carrer. Ferran Ràfols (pàg.22)
L’edat de les tenebres (L’ âge des ténèbres / La edad de la ignorancia), de Denys Arcand. Tot és molt estrany. Toni Vall (pàg. 23)
Retorn a Normandia (Retour en Normandie / Regreso a Normandía), de Nicolas Philibert. Un crim que encara cueja. Ferran Ràfols (pàg. 24)
Shine a Light, de Martin Scorsese. No expectations. Albert Alcoz (pàg. 25)
Lars i la noia de debò (Lars and the real girl / Lars y una chica de verdad / Lars e una ragazza tutta sua), de Craig Gillespie. Gasosa per a tothom. Toni Vall (pàg. 26)
***
I, com és habitual, el contingut cinematogràfic de la revista el completen uns quants apunts d’actualitat, la puntuació de les estrenes i dues pàgines dedicades al DVD
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!