Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

22 de desembre de 2015
0 comentaris

Temporada de premis anuals: les pel·lícules de la crítica (EUA)

Com de costum, desembre és el mes de les associacions de crítics en la temporada de premis anuals, als Estats Units. Una pràctica que tant significa el reconeixement d’unes obres, al si d’una cultura anglosaxona molt propensa al balanços de final d’any, com esdevé alhora una reivindicació d’aquests films i els seus artistes cara a la convocatòria dels Oscar i, per tant, una mena de remarca sobre alguns dels títols que aviat veurem per aquí. És aquest darrer aspecte el que ara ens interessa més i amb aquest apunt pretenc sotjar quines són aquestes pel·lícules

A Nova York s’han decantat per Carol, de Todd Haynes (Pel·lícula, Direcció, Guió i Fotografia). I han guardonat els intèrprets de Brooklyn, de John Crowley, (Saoirse Ronan) i de Spotlight, de Tom McCarthy (Michael Keaton). Com a primer film, Fill de Saül, de Laszlo Nemés, i Film de Parla No Anglesa, Timbuktu, d’Abderrahmane Sissako. En el capítol de Millor Film d’Animació, Del revès (Inside Out), de Pete Docter i Ronnie Del Carmen, i en el de Millor Documental, In Jackson Heights, de Frederick Wiseman.

La crítica cinematogràfica de Los Angeles, ha guardonat Spotlight, de Tom McCarthy (Pel·lícula i Guió), però han reservat el premi a la Millor Direcció per a George Miller, per la seva Mad Max: Fury Road (cinta de la qual han reconegut també la Fotografia i el Disseny de Producció). En canvi, Carol, de Todd Haynes, l’han deixada com a finalista en Direcció, Fotografia i Disseny de Producció, premiant-ne la Música (ex-aequo). L’apartat interpretatiu els ha dut a remarcar dos noms: Michael Fassbender, per Steve Jobs, de Danny Boyle, i Charlotte Rampling, per 45 anys, d’Andrew Haigh. Com a Film Animat, Anomalisa, de Charlie Kaufman i Duke Johnson; com a Millor Film de Parla No Anglesa, Fill de Saül, de Laszlo Nemés, i com a Documental, Amy, d’Asif Kapadia.

Pels crítics de Boston la Millor Pel·lícula de 2015 és Spotlight, de Tom McCarthy (també Millor Guió) i Carol, de Todd Haynes, es queda amb la Millor Direcció i la Millor Fotografia. Charlotte Rampling, per 45 anys, d’Andrew Haigh, la consideren la Millor Actriu de l’any, mentre que en l’apartat masculí, es divideixen entre Leonardo DiCaprio, per The Revenant, d’Alejandro G. Iñárritu, i Paul Dano, per Love & Mercy, de Bill Pohlad. En Animació també estan dividits entre Anomalisa, de Charlie Kaufman i Duke Johnson, i Del revès (Inside Out), de Pete Docter i Ronnie Del Carmen. Mentre Amy, d’Asif Kapadia, la consideren com a Millor Documental, remarquen The Look of Silence, de Joshua Oppenheimer, com a Millor Film de Parla No Anglesa.

I l’associació de crítics de l’àrea de Washington ha votat Spotlight, de Tom McCarthy, com a Millor Pel·lícula i com a Millor Repartiment; mentre que han deixat per a George Miller l’honor de Millor Direcció, per la seva Mad Max: Fury Road (cinta de la qual han reconegut també el Munttage i el Disseny de Producció). Leonardo DiCaprio, per The Revenant, d’Alejandro G. Iñárritu, i Saoirse Ronan, per Brooklyn, de John Crowley, han copat els premis interpretatius principals. Del revès (Inside Out), de Pete Docter i Ronnie Del Carmen, l’han considerat Millor Film Animat i Millor Guió. I és Amy, d’Asif Kapadia, el que valoren com a Millor Documental; mentre Fill de Saül, de Laszlo Nemés, el consideren Millor Film de Parla No Anglesa. Destaca també el premi al Millor Guió Adaptat a Room, de Lenny Abrahamson (cinta destacada igualment pel seu actor revelació, Jacob Tremblay).

FOTO: Spotlight, © Open Road Films

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!