Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

22 de maig de 2015
0 comentaris

“L’assassina”, de Hou Hsiao-hsien: “extasia la mirada”, “espectacle sublim”, “poesia visual”…

Havent publicat ja els dos reculls de primeres reaccions, ran de la projecció de L’assassina (Nie yin niang | The Assassin), la cinta d’arts marcials del taiwanès Hou Hsiao-hsien: Magistral! i D’altres primeres reaccions, és l’hora de repassar el que en diuen els nostres mitjans.

L'Assassina©-SpotFilms(5)

Foto: Spot Films.

Imma Merino, diari El Punt Avui, Retorn d’un mestre: (..) s’havien creat moltes expectatives sobre el seu nou film que no han sigut decebudes, sinó fins i tot superades. Cada pla està concebut amb un sentit estètic que extasia la mirada: l’elecció dels enquadraments, de la llum, del sinuós moviment o de la quietud de la càmera als interiors; la presència del paisatge, del vent o dels núvols, als exteriors (..) Un dels grans creadors del cinema contemporani, un mestre de la posada en escena, (..) en aquesta ocasió, transcendeix el gènere d’arts marcials que afronta per primer cop (..) També fa una tria que, a banda de l’homogeneïtzació de les formes cinematogràfiques, aposta per realitzar imatges amb un gran compromís estètic, ètic i, al capdavall, polític: sempre hi ha alguna cosa en contra del poder en el cinema de Hou.

L'Assassina_WildBunchInt(1)

Foto: Spot Films.

Xavi Serra, diari Ara, Canes rep amb xiulets la pel·lícula de Gaspar Noé, mentre ‘The assassins’ provoca orgasmes cinèfils:  (..) Hou Hsiao Hsien va regalar una de les experiències cinèfiles del festival (..) Despulla el gènere wuxia (cinema històric d’arts marcials) fins al moll de l’os per portar-lo al seu territori: el del cinema realista, contemplatiu, rigorós i contingut (..) Reinventa les arts marcials rodant les (poques) lluites d’una manera sintètica, gairebé el·líptica, i tanmateix poderosa. I a les escenes d’interiors congela el temps (..) És un espectacle sublim de posada en escena i composició, una experiència cinematogràfica única que perfectament podria alçar-se amb la Palma d’Or d’aquesta edició.

L'Assassina© SpotFilms  (2)

Foto: Spot Films.

Nando Salvà, diari El Periódico, Crònica del 22 de maig: (..) Hou no ha prestat mai una gran atenció als detalls de la narració, de manera que no és estrany que veient la pel·lícula resulti difícil seguir el fil del que passa en pantalla. L’objectiu del cineasta és fer poesia visual (..) Inclou la col·lecció d’imatges més precioses i evocadores contemplades en el festival aquest any. Segur que el jurat en prendrà nota.

HOU Hsiao-Hsien © Yao Hung-IHOU Hsiao-Hsien © Yao Hung-I

Hou Hsiao-hsien: “(..) en acabar el rodatge, vaig eliminar moltes escenes que havia rodat perquè no em convencien. D’aquí vénen les agressives el·lipsis que inclou la pel·lícula. Espero que l’espectador no es perdi (..) Mai he volgut fer un cine explicatiu (..) Jo sempre comparo una pel·lícula amb un riu. El que m’interessa és el seu curs i la velocitat a la qual l’aigua flueix, però no on desemboca (Declaracions a Canes, recollides per Nando Salva, El Periódico)

Foto: Spot Films.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!