Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

17 de maig de 2015
0 comentaris

Primeres reaccions: “Carol”, de Todd Haynes

Era un dels títols més esperats de Canes i no ha fallat. Arrodonint una jornada històrica a Canes, en què els cronistes parlen de fins a 4 bones pel·lícules (Moretti, Gomes, Desplechin i Haynes), ahir la premsa especialitzada va tenir la projecció avançada de Carol, de Todd Haynes. Tot just acabada la sessió, la xarxa ja bullia d’expressions d’admiració i al cap d’unes hores, l’impacte segueix ben viu en els comentaris, piulades i apunts que es pengen a la xarxa, a tall de primeres reaccions.

Carol-copyright-Number-9-Films_photo02Carol. Direcció: Todd HAYNES. Producció anglo-nord-americana. Adaptació de la novel·la El preu de la sal (o Carol), de Patricia Highsmith (amb el pseudònim de Claire Morgan).  Intèrprets: Cate Blanchett, Rooney Mara. Sinopsi: La relació entre dues dones ben diferents al Nova York de 1952. Una noia de vint anys, Therese Belivet (Rooney Mara), treballa en una botiga de Manhattan i es deleix per una vida més plena quan coneix Carol (Cate Blanchett), una dona elegant, sofisticada, fascinant i rica entrampada en un matrimoni sense amor. A mesura que la història avança, les seves vides van desembullant-se; però Carol tem cada vegada més que perdrà la custòdia de la seva filla cas de separació, sobretot des que el marit (Kyle Chandler) li posa en dubte la competència com a mare de resultes d’un seu anterior afer amb la seva millor amiga, Abby (Sarah Paulson), i de la relació que ara manté amb Therese.

Tira_horitzontal

Piulades:

Eulàlia Iglesias: Sublim l’adaptació que fa Tod Haynes de CAROL de Patricia Highsmith, bellíssima història d’amor entre dues dones a USA dels 50. #Cannes2015 (..) Des de IN THE MOOD FOR LOVE que no es veia un melodrama amb tanta elegància i subtilesa per fotograma quadrat com CAROL. #Cannes2015.

Àngel Quintana: Carol de Todd Haynes és la millor adaptacio de Patricia Highsmith amb el permís d’Alfred Hitchcock. #Cannes2015 (..) Todd Haynes construeix un melodrama sublim sobre una dona que ha de dedidir entre ser mare o ser amant. Carol és una meravella. #Cannes2015  (..) Carol de Tod Haynes es com si Jean Simmons s’enamorés de Lana Turner o com si Audrey Hepburn ho fes de Lauren Bacal. Molta emoció#Cannes2015. Ho ha comentat Facebook: Tenim una Palma d’or? Tenim la pel.lícula dels Oscar 2016? No és tot aixó una frivolitat davant de tot allò que és i representa Carol de Tod Haynes. Inspirada en una novel.la que Patricia Highsmith va escriure amb pseudònim per amagar la seva homosexualitat, ens trobem amb un grandiós melodrama. El classicisme hollywodià es reonconcilia amb la modernitat. I el retro es transforma en una introspecció en un temps fosc de la història d’Amèrica. Dogulas Sirk planeja per l’operació, però tot plegat va més enllà. I s’ha esplaiat a Caimán: Cannes 2015 en tiempo real.

Carlos F. Heredero: Todavía no me he repuesto de tanta belleza y dolor como hay en la delicada filigrana estilística de Carol (Haynes). Una cumbre del melodrama (..) Día para recordar en Cannes: Moretti, Gomes, Desplechin y Todd Haynes entregan 4 grandes películas. Y la de Haynes es inconmensurable. I s’ha esplaiat a Caimán: Cannes 2015 en tiempo real.

Manu Yáñez: #Carol es pura orfebrería filmica. Parece el #Zodiac de #Haynes: el manierismo se asordina; los detalles se amplifican; todo expresa amor.

Alejandro G. Calvo: Madre mía. CAROL de Tod Haynes es absolutamente magistral. Cate Blanchett y Rooney Mara están inconmensurables. Totalmente rendido (..) Creo que llevamos más películas buenas en 4 días que en todos Cannes 2014  (..) Mi crónica de CAROL de Todd Haynes. No sólo la mejor película de Cannes (de momento) sino una autentica obra maestra. I, efectivament, aquesta és la seva crònica a Sensacine: Ovación para “Carol”, que apunta a Palma de Oro.

José Luís Losa, La Voz de Galícia, Milagrosa belleza en el amor lésbico de «Carol», de Todd Haynes: (..) todas las expectativas se han visto superadas por la excelencia y la arrebatadora belleza de Carol (..) Apuntada ya esa prodigiosa recreación de la atmósfera opresiva del tiempo que rodea y casi asfixia a estas dos mujeres que se atreven al tabú innombrable del amor sáfico, Todd Haynes articula una pieza maestra que arranca en ese punto en el cual esa pasión parece finalmente cercenada. Y luego avanza hacia él desde un flash-back en donde nace la historia: el choque cósmico de las dos miradas, las de Cate Blanchett y Rooney Mara (..) Cruzar todas las líneas de fuego de lo prohibido, a través de un acercamiento sensual exquisito, trenzado con la delicadeza de la seda y la pulsión del deseo supremo. Y es una obra de arte de nuestro tiempo el equilibrio de complicidades de Blanchett y Mara (..) Contienen esos planos finales una veta de oro del cine melodramático de todos los tiempos. Y el destello afilado y encendido de la mirada de Cate Blanchett que precede al fundido a negro ilumina uno de los momentos subversivos más desafiantes y hermosos jamás filmados.

Philipp Engel: #Cannes2015 CAROL MARAVILLOSA (..) Rodney Mara es la Audrey Hepburn de La calumnia. I, a Facebook: Carol: Tears in heaven. A Fotogramas ha publicat: Carol, un regalo del Cielo.

La crítica anglosaxona i nord-americana tendeix a posar l’accent en la interpretació de Cate Blanchett i Rooney Mara, més que no pas el film:

Peter Bradshaw, The Guardian: Todd Haynes’s Carol is an amour fou which plays out with sanity and generosity — review up later #Cannes2015 #Cannes. I ho amplia a la crítica: Cate Blanchett captivates in woozily obsessive lesbian romance, on diu Patricia Highsmith’s The Price of Salt has become an entrancing movie directed by Todd Haynes, beautifully made and outstandingly intelligent; si bé tanmateix reconeix que  I confess don’t love Carol as much as loved Far From Heaven, and perhaps it does not have that demonic flourish that came partly from pastiche. What the film certainly achieves is to suffuse everything with woozy eroticism and passion and defiance. I went into a trance watching it – and haven’t quite surfaced, even now.

Matthew Belloni, The Hollywood Reporter: Lesbian romance Carol emerges as first #Cannes breakout film. Cate Blanchett Oscar talk. I el seu col·lega Todd MacCarthy també s’apunta a remarcar el treball de Cate Blanchett i Rooney Mara, mentre que rufa el nas sobre la pel·lícula -veu discordant, doncs-, sobre la qual diu Todd Haynes’ fastidious, intelligent and somewhat leisurely adaptation of Patricia Highsmith’s then-daring 1952 novel The Price of Salt, a la crítica: Carol: Cannes Review.

Tim Grierson, Screen Daily, Carol Review: An exquisite sadness envelops Carol, a delicate romantic drama guided and dominated by a wonderfully nuanced performance from Cate Blanchett, who plays the titular 1950s woman facing an anxious crossroads (..) It’s such stately, evocative, confident filmmaking, the only reservation being that it’s also a bit chilly.

Justing Chang, Variety, Carol: Cate Blanchett and Rooney Mara give brilliant performances in Todd Haynes’ exquisitely drawn adaptation of Patricia Highsmith’s 1950s lesbian love story (..) Still, even high expectations don’t quite prepare you for the startling impact of “Carol,” an exquisitely drawn, deeply felt love story that teases out every shadow and nuance of its characters’ inner lives with supreme intelligence, breathtaking poise and filmmaking craft of the most sophisticated yet accessible order. I el sol·lega Scott Foundas ha piulat: Believe the hype: CAROL is the work of an American master in peak form. A delicate balance of semiotics and sentiment. Blanchett, Mara aces.

Eric Kohn, IndieWire, Todd Haynes’ ‘Carol’ is a Masterful Lesbian Romance Starring Cate Blanchett and Rooney MaraThe director’s adaptation of Patricia Highsmith’s “The Price of Salt” does justice to the work and then some.

FOTO: Number 9 Films.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!