La mirada fluida

Educació, societat i noves tecnologies

13 de setembre de 2005
Sense categoria
2 comentaris

Els Reis Catòlics i els Segadors

Una de les condicions del PP per arribar al consens educatiu és mantenir el terme “enseñanzas comunes” tal com ho deia la congelada LOCE:

Als continguts dels ensenyaments comuns els correspon en tot cas el 55 per 100 dels horaris escolars en les Comunitats Autònomes que tinguin, juntament amb la castellana, altra llengua pròpia cooficial i el 65 per 100 en el cas d’aquelles que no la tinguin. … el currículum dels distints nivells, etapes, cicles, graus i modalitats del sistema educatiu, deurà incloure els ensenyaments comuns en els seus propis termes.

Resumint: tots els estudiants espanyols haurien de tenir un 55 % de continguts comuns i, a més a més, aquests continguts, establerts pel Gobierno de España, s’han de mantenir “en sus propios términos“, és a dir, sense canviar ni un punt ni una coma.  

No faré cap valoració, només un exemple del que podria passar si això es concretés d’aquesta manera.

 

Al currículum de primària que va aprovar el PP (i que no s’ha arribat aplicar), el nens de 10 i 11 anys havien de conèixer ..

España en la Edad Moderna. La monarquía de los Reyes Católicos. Los grandes descubrimientos geográficos. Renacimiento, Siglo de Oro e Ilustración“.  

Això i molts altres ítems semblants, en el 55 % del temps, i “en sus propios términos“.

Si voleu saber com pensaven “salvar” aquesta situació a Catalunya, seguiu llegint l’article. (segueix) 

Els esborranys del currículum que ja estaven preparats a Catalunya, i que no va ser necessari publicar, contenien aquest dos punts:

 

Educació Primària, Tercer cicle: CIÈNCIES, GEOGRAFIA I HISTÒRIA  

– Espanya en l’Edat Moderna. La monarquia dels Reis Catòlics. Els grans descubriments geogràfics. Renaixement, Segle d’Or i Il·lustració.

– Catalunya a l’Edat Moderna. La guerra dels Segadors i la guerra de Successió: conseqüències d’ambdós conflictes. Fets i personatges importants.  

Com veieu, el primer és “en sus propios términos” i amb el segon la balança queda equilibrida.

 

I entre tant, els mestres fent malabarismes i els nens veient-les passar.

  1. Si no ensenyeu [la veritable] Història de Catalunya, amb el percentatge del 100 per cent si us dóna la gana, és perquè no voleu. Tal vegada heu provat de fer-ho?
    Els nens les veuen passar i creixen sense saber què són ni d’on surten, així troben del tot normal ser català parlant l’espanyol, com la flamenca de la Tura; els pares amaguen el cap sota l’ala i els mestres, fer ‘malabarismes’ per cobrar a final de mes sí que ho feu, pel que veig.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!