Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

20 de setembre de 2014
1 comentari

“Cor silent”, de Bille August , reobre el debat de l’eutanàsia, a Sant Sebastià

Un drama familiar intens en què tots els conflictes i aspectes de l’amor troben la seva veu al final, en el cap de setmana de redempció que una família passa junta: així defineix el director danès Bille August la seva nova pel·lícula, Cor silent (Stille Hjerte | Silent Heart), que es projecta avui dissabte, 20 de setembre, a la secció competitiva de la 62a edició del Festival de Sant Sebastià.

https://www.youtube.com/watch?v=rmbQiKgkAQo

Tres generacions d’una família es reuneixen un cap de setmana. Les germanes, Sanne i Heidi, han acceptat el desig de la seva mare, malalta terminal, de morir abans que empitjori el seu estat. Però a mesura que passen les hores del cap de setmana, la decisió de la mare es fa cada cop més difícil d’acceptar i comencen a sobreeixir vells conflictes covats. Aquesta és la sinopsi del film, amb guió de Christian Torpe i protagonitzat per Ghita Nørby, Paprika Steen, Danica Curcic, Morten Grunwald, Pilou Asbæk, Jens Albinus, Vigga Bro i Oskar Sælan Halskov.

Stille hjerte _ Silent Heart (Foto director) Photo by Sam EmersonSolem estar d’acord que el temps acaba situant les coses a lloc. A final dels vuitanta i començament dels noranta, Bille August era un cineasta molt valorat (probablement sobrevalorat) i va arribar a guanyar la Palma d’Or de Canes en dues ocasions, com si fos un dels grans: amb Pelle, el conqueridor (1988) -també Globus d’Or i Òscar a la Millor Pel·lícula de Parla No Anglesa- i Les millors intencions (1992). Després, el seu cinema va perdre el favor del reconeixement, els seus relats novel·lescos van deixar de ser vistos com a vigoroses narracions èpiques o ficcions de petja bergmaniana, i va anar enfonsant-se en una mediocritat autoral, amb títols com La casa de los espíritus (1993) o Smila (1997). Va adaptar al cinema Els miserables (1998), amb Liam Nesson en el rol de Valjean, i va tractar el tema del racisme a l’Àfrica del Sud, amb Goodbye Bafana (2007); però res no li retornà el prestigi perdut, a desgrat de ser seleccionat o no en festivals internacionals. El 2013 va tenir fora de competició a Berlín, Tren de nit a Lisboa. I enguany és el Festival de Sant Sebastià que li acull el seu darrer treball, Cor silent.

Crèdits fotogràfics: gentilesa del Festival de Sant Sebastià.

  1. Xavi Serra, diari Ara:

    (..) peca de didactisme (..) Bille August continua fent-se un lloc en els festivals de primera fila més pel currículum (..) que pels mèrits cinematogràfics (..) L’al·legat pedagògic en favor de l’eutanàsia no evita que el retrat del conclave familiar sigui previsible i els personatges de manual

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!