Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

25 de maig de 2012
0 comentaris

Canes 2012: programa del dissabte 26 de maig

Canes 2012: programa del dissabte 26 de maig.

Selecció Oficial – Competició.

Mud (Mud), de Jeff NICHOLS.  Amb Matthew McConaughey, Tye Sheridan, Jacob Lofland, Reese Witherspoon. L’amistat entre un fugitiu i uns nois de catorze anys que, en una illa al bell mig del Mississipí, se’l troben amagat i l’ajuden; especialment un d’aquests adolescents, delerós de l’afecte que no troba a casa. Combinació de gènere cinematogràfic i aproximació als abismes familiars/afectius, com ve sent habitual en la filmografia de Jeff Nichols (Buscar refugi, gran èxit a la Setmana de la Crítica 2011; Shotgun Stories, presentada al Fòrum de la Berlinale 2007). Durada: 2h15.

El gust dels diners (Do-Nui Mat | The Taste of Money | L’ivresse de l’argent), d’ IM Sangsoo. Producció sud-coreana. Amb Kim Kang-woo, Baek Yoon-sik, Youn Yuh-jung. En Youngjak mena els assumptes privats d’una família industrial tan rica com de moral dubtosa. Entrampat en una espiral de dominació i secrets, perdut entre els seus principis i la possibilitat d’escalar ràpidament esgraons cap a una vida més confortable, haurà de decidir-se, si vol sobreviure en aquest univers on regnen els diners, el sexe i el poder. Es presenta com un complement de La criada, amb què Im Sangsoo  competí a Canes 2010 (film “noir” amarat d’una certa temperatura social, éssent la criada del títol, una dona de personalitat inquietant que, convertida en amant del pare de la família que l’ha contractada, acaba duent pel pedregar tota aquella gent benestant). Durada: 1h53.

Selecció Oficial – Fora de Competició.

Sessions de mitjanit.

Maniac (Maniac), de Franck KHALFOUN. Producció franco-nord-americana. Amb Elijah Wood, America Olivo i Nora Arnezeder. Just quan els carrers semblaven segurs, apareix un assassí en sèrie amb una dèria per les cabelleres i amb ganes de sang… Es tracta del tímid propietari d’una botiga de maniquís que, en conèixer una artista i fer-s’hi molt, s’hi endèria tant que desferma una pulsió reprimida de feia molt, la d’encalçar possibles víctimes i matar-les. Dirigeix Franck Khalfoun (Parking 2, A un pas de la mort). Vendes Internacionals: Wild Bunch. Distribuïdores: Studio 37*. Més informació: Imdb | Unifrance. Durada: 1h30.

Selecció Oficial – Un Certain Regard.

Cerimònia de Cloenda, proclamació i lliurament premis Un Certain Regard.

Renoir (Renoir), de Gilles BOURDOS. Producció francesa. Amb Michel Bouquet, Vincent Rottiers, Christa Theret. El cineasta de Niça Gilles Bourdos, no gaire prolífic i autor del thriller fantàstic Et après (Et après | Afterwards | Premonición), però habitualment centrat en personatges històrics i que, d’una o altra manera estiguin lligats al món de l’art, en aquesta ocasió recrea, en l’ambient paradisíac de la Provença marítima, el moment que una noia pèl-roja, vitalista i d’una bellesa radiant, té reviscolat l’ancià pintor Auguste Renoir i enlluernat el seu fill i futur cineasta, Jean Renoir. Durada: 1h51. Cloenda d’Un Certain Regard.

Selecció Oficial – Curtmetratges.

Mi santa mirada (Mi santa mirada | My Holy Gaze | Mon regard saint), d’Alvaro APONTE-CENTENO. Producció porto-riquenya. La vida quotidiana en àmbits marginals de Puerto Rico, a partir d’una ficció, sobre un home tranquil i solitari que viu del negoci de la droga i per al qual el més important en aquesta vida són el seu germà petit i el seu cavall. D’Álvaro Aponte-Centeno, autor de Luz (2010). Vídeos: TràilerReportatge filmació (esp). Més informació: Imdb. Durada: 15′

Gasp (Gasp | Souffle), d’Eicke BETTINGA. Producció alemanya. Un noi de disset anys. Tot el que vol és sentir alguna cosa. Qualsevol cosa. Un dia, du el delit al límit. El 2002, Eicke Bettinga va tenir el curt Shearing seleccionat a la Cinéfondation i el 2009 Together a la Setmana de la Crítica de Canes. Vídeo: Tràiler VOSF. Durada: 15′.

Ce chemin devant moi (Ce chemin devant moi | This Path Away), de Mohamed BOUROKBA. Producció francesa. En una barriada d’una ciutat, al capvespre, la presència de les forces de l’ordre desemboca en un enfrontament entre els joves i la policia. Al fill gran, il·legítim i asmàtic, d’una família l’envien a buscar el germà de disset anys, el fill estimat. Dirigeix Mohamed Bourokba, nascut a Perpinyà, que ha estudiat cinema a la Sorbona i Nova York i ja du un cert rodatge darrere la càmera, però és més conegut com a Hamé, “rapper” i membre del grup La Rumeur, que va tenir problemes judicials entre 2002 i 2010, acusat d’haver difamat la policia per qui aleshores era ministre de l’Interior, Nicolas Sarkozy. Vídeo: Fragment. Durada: 15′.

Waiting for P.O.Box (Falastein, Sandouk Al Intezar Lil Burtuqal | Palestine, Caisse d’Attente des oranges), de Bassam CHEKHES. Producció jordano-holandesa-emirats àrabs. Dos joves que volen fer una pel·lícula han de reunir-se amb els financers que ho poden fer possible. La nit abans, en quedar dormits, somien; tant l’un com l’altre. Com tots els somnis de debò, no tenen ni cap ni peus, però reflecteixen els neguits respectius i els compatits. I les taronges hi tenen un paper. Aquest film és la història d’una taronja que cau de l’arbre, en diu una frase promocional. S’ha destacat el fet que l’autor, Bassam Chekhes, sigui el primer sirià que participa en una d’aquestes seleccions. No ha de ser pas casual que això passi enguany. Tot i que Bassm Checkes, si bé va nàixer-hi, a Síria, s’ha fet a Holanda, com a cineasta. Actualment és assessor d’institucions cinematogràfiques de Jordània i Qatar. Vídeo: Tràiler. Durada: 15′

The Chair (The Chair | Le fauteuil), de Grainger DAVID. Producció nord-americana. En un poblet, un noi malda per comprendre la mort de la seva mare, la dèria de l’àvia amb una vella butaca abandonada i d’on ve una epidèmia que pateixen, estranya i inexplicable. Dirigeix Grainger David. Premi de Millor Curt de Ficció al SXSW 2012. Durada: 12′.

Night Shift, de Zia MANDIVWALLA. Producció neo-zelandesa. Una dona de neteja de l’aeroport comença el seu servei nocturn. Discreta, va fent la feina. Sobreviu del que la gent va deixant o llençant. Normalment, passa desapercebuda de tothom. Un nou curt de Zia Mandviwalla. Vídeo: Tràiler VOSF. Durada: 14′.

Chef de meute (Chef de meute | Herd Leader), de Chloé ROBICHAUD. Producció quebequesa. Una dona jove viu tranquil·la, però sola, cosa que no fa el pes de la família, delerosa de veure-la aparellada. De resultes de la mort sobtada d’una seva tia, Clara rep en herència un animal de companyia. Neix aleshores una amistat improbable i reveladora. Mentre prepara la seva “opera prima” Sarah préfère la course, que rodarà a la tardor, Chloé Robichaud ha enllestit i presenta aquest seu nou curtmetratge. Vídeo: Tràiler. Durada: 13′.

Yardbird (Yardbird | La captive), de Michael SPICCIA. Producció australiana. Una noia que viu en un cementiri de cotxes en un racó de món, ha d’encarar-se als brètols que vénen a turmentar son pare. Durada: 13′.

Cockgaigne, d’Emilie VERHAMME. Producció belga. Un uncraïnès i els seus dos fills se’n van del país buscant una vida millor i fan cap a Brussel·les; però quan hi arriben topen amb una realitat més dura del que es pensaven. Primer curt d’Emilie Verhamme, que ha realitzat en el segon curs de Cinema. Durada: 13′.

Silenciós (Sessiz-be Deng | Silent | Silencieux),  de L. Rezan YESILBAS. Producció turca. Presó de Diyarbakir, 1984. Zeynep, mare de tres criatures, vol veure el seu marit que hi és tancat. Ella només parla la seva llengua, el kurd; però a la presó està totalment prohibida. Sense saber ni un borrall de turc, ni pot dir res, de res. La frustració se li fa encara més gran quan també se li prohibeix de dur un nou parell de sabates al marit. Segon film de la “trilogia femenina” de Rezan Ye?ilba?. Durada: 14′.

Selecció Oficial – Cannes Classics.

Homenatges – Documentals de cinema.

Claude Miller. A més del documental Claude M le Cinema, d’Emmanuel Barnault, cal recordar que el Festival li dedica la cloenda, amb l’estrena mundial del seu film pòstum Thérèse Desqueyroux.

Cloenda de Cannes Classics.

Final Cut – Holgyeim Es Uraim, de  György PÁLFI —2012—. Durada: 1h24.

Al voltant de la selecció oficial.

Cinema de la platja.

Quinzena dels Realitzadors.

La noche de enfrente (La noche de enfrente | La nuit d’en face), de Raúl RUIZ. Coproducció franco-xilena. Amb Christian Vadim, Sergio Hernandez, Valentina Vargas, Chamila Rodriguez. Pel·lícula-testament de de Raúl Ruiz (Puerto Montt, Xile, 25.07.1941 –  París, França, 19.08.2011). que morí al cap d’una setmana i mitja d’haver enllestit aquest film sobre un home que, davant la mort, repassava el seu passat. Estrena mundial. Durada: 1h50.

Projecció dels films premiats.

***

FOTO Christa Théret, a Renoir, de Gilles Bourdos

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!