El dia 14 va tienir lloc a París la roda de premsa en què Gilles Jacob i Thierry Frémont, president i delegat general del Festival de Canes, van presentar-ne la 64a edició. Més enllà de les línies mestres d’enguany i de la composició dels jurats, el que més interessa d’aquesta convocatòria és la llista de films que conformen la selecció oficial. Alguns aspectes d’aquesta selecció s’han comunicat posteriorment, com és el cas dels curtmetratges que entren en competició per a la Palma del Curt.
Com sabeu, una sèrie d’apunts que estic penjant, a tall de flaixos d’urgència, reflecteixen la programació, respectivament, de la Competició, Fora de Competició i Sessions Especials i Un Certain Regard. Avui és el torn de Canes Curtmetratges i Cinéfondation i d’aquí a uns dies serà el de Cannes Classics i Al voltant de la selecció oficial.
Posteriorment, publicaré apunts més treballats, amb enllaços sobre cadascun d’aquests films.
Aquest 2011, s’ha creat Canes Curtmetratges, de manera que el Festival hi lliga
els films en competició per la Palma d’Or del Curtmetratge amb la plataforma de trobada i promoció del curt creada el 2004 i anomenada Short Film Corner.
Canes Curtmetratges
Ghost, de Dahci Ma (10’)
Badpakje, de Wannes Destoop (15’)
Soy tan feliz, de Vladimir Durán (14’)
Bear, de Nash Edgerton (8’)
Kjøttsår, de Lisa Marie Gamlem (11)’
Meathead, de Sam Holst (10’)
Ce n’est rien, de Nicolas Roy (14’)
Paternal Womb, de Megumi Tazaki (15’)
Cross, de Maryna Vroda (14’)
Cinéfondation
Cagey Tigers, de Aramisova (23′)
The Agony and Sweat of The Human Spirit, de Joe Bookman, D. Jesse Damazo (15′)
Suu et Uchikawa, de Nathanael Carton (11′)
A viagem (Le Voyage), de Simão Cayatte (19′)
Befetach Beity, d’ Anat Costi (6′)
Bento Monogatari, de Pieter Dirkx (27′)
Der brief (La lettre), de Doroteya Droumeva (30′)
Duelo antes da noite (Duel avant le soir), d’ Alice Furtado (20′)
Drari, de Kamal Lazraq (39′)
Salsipuedes, de Mariano Luque (44′)
La fiesta de casamiento (La fête de mariage), de Gastón Margolin, Martín Morgenfeld (19′)
L’estate che non viene, de Pasquale Marino (17′)
Big Muddy, de Jefferson Moneo (15′)
Al Martha lauf (Martha doit voler), de Ma’ayan Rypp (26′).
Ya-Gan-Bi-Hang, de Son Tae-Gyum (21′)
Der Wechselbalg, de Maria Steinmetz (8′)
***
FOTO © Festival de Cannes Element de la imatge gràfica del certamen
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!