En aquest apunt aniré recollint cròniques diàries publicades als mitjans sobre el Festival de Berlín 2011.
19.02.2011
Sense identitat (Guillem Sans, Avui+ElPunt) | El cineasta català Jaume Collet-Serra tanca la secció oficial —amb enllaç de pagament— (Xavi Serra, Ara): L’hongarès Béla Tarr i l’iranià Asghar Farhadi són els favorits a l’Ós d’Or | Collet-Serra juga a ser Hitchcock al ‘thriller’ comercial ‘Unknown’ i El pronòstic de premis sembla bastant clar —amb enllaç de pagament— (Nando Salvà, El Periódico): (..) totes les quinieles donen per fet que el tribunal presidit per Isabella Rosellini repartirà els dos grans premis, l’Ós d’Or i l’especial del jurat, entre les úniques pellícules realment grans del concurs, la iraniana «Nader i Simin« i l’hongaresa «El cavall de Torí».
18.02.2011
El festival s’il·lumina amb un trist relat de desamor —amb enllaç de pagament— (Xavi Serra, Ara): Les tres pel·lícules que es van projectar a la competició estan protagonitzades perparelles torturades, les tres perdudesendiferents laberintsdedesamor i incomunicació | En altres llengües Berlin film festival’s Golden Bear race goes to the wire (Andrew Pulver, The Guardian): Iran’s Nader And Simin and Hungary’s The Turin Horse thought to be last entrants standing in fight for festival’s best film award
14.02.2011
13.02.2011
Ridley Scott produeix un previsible puzle amb vídeos de YouTube —amb enllaç de pagament— (Xavi Serra, Ara): «Life in a day» és el film produït per Ridley Scott a partir de 80.000 vídeos enregistrats i penjats a YouTube el 24 de juliol del 2010 (..) un previsible i fragmentat retrat de la vida al planeta (..), un collage impressionista entre el documental social i el reportatge de ‘National Geographic’ que constantment juga a trobar les similituds i contraposar les diferències | La Berlinale desconcerta amb un desigual menú de cine social —amb enllaç de pagament—(Nando Salvà, El Periódico): «Sleeping sickness», detallat retrat de dos doctors perduts entre l’Àfrica i Europa (..) «Almanya», presentada fora de concurs, [és una] comedieta rància i involuntàriament racista (..) En tot cas, el gran bluff de la jornada, literalment insofrible, va ser «Yelling to the sky» , descarada còpia de «Precious»– l En altres llengües Cine tan independiente como prescindible (Carlos Boyero, El País)
12.02.2011
La crisi financera també arriba a Berlín —amb enllaç de pagament— (Xavi Serra, Ara): «Margin Call» (..) explora el costat humà dels causants del daltabaix econòmic més important del segle | ‘Margin call’ radiografia sense coratge la gran crisi financera mundial (Nando Salvà, El Periódico) | Wall Street i la dictadura argentina aspiren a l´Ós d´Or (Agència EFE, Diari de Girona) | En altres llengües Is it possible to make good art about the financial crisis? (Charlotte Higgins, The Guardian) | Mais où sont les stars? (Xavier Leherpeur, L’Express) | “Margin Call” la crisi secondo Kevin Spacey (Fulvia Caprara, La Stampa) | A Berlino una nuova “Wall Street” di Chandor con Irons e Spacey (Lorenzo Buccella, L’Unità) | Potente retrato de los tiburones financieros (Carlos Boyero, El País)
11.02.2011
Els Coen cavalquen lliures —amb enllaç de pagament— (Xavi Serra, Ara): (..) Ethan va recordar que tant ell com el seu germà van veure la pel·lícula [de Henry Hathaway, del 1969] de petits, però que el detonant del seu projecte va ser l’amor pel llibre de [Charles] Portis, escrit el 1968, de qui va fer un encès elogi. “El fet que ja s’hagués fet una pel·lícula abans sobre el mateix text, en el fons, ens resultava irrellevant”, conclou el director | Joel i Ethan Coen: “Jeff Bridges és més icònic que John Wayne” (Nando Salvà, El Periódico) | Els Coen, superats per l´èxit de ´Valor de ley´ a la Berlinale (Agència EFE, Diari de Girona) | La Berlinale exhibeix l’obra de Jafar Panahi per reclamar la seva llibertat (Ara). En altres llengües Dominic Cooper leaves Mamma Mia! far behind to play Saddam’s son (Charlotte Higgins, The Guardian) | Margin Call – review (Andrew Pulver, The Guardian) | “True Grit”, des frères Coen, ouvre la Berlinale (Tomas Sotinel, Le Monde) | Prendre le pouls de La Nouvelle Vague allemande (Isabelle Regnier, Le Monde) | Jafar Panahi absent, une émeute et 3kg de catalogue (Xavier Leherpeur, L’Express) | ‘Margin Call’ y ‘El premio’ abren la sección competitiva de la Berlinale (Salvador Llopart, La Vanguardia) | Los Coen vuelcan su arte en el ‘western’ (Carlos Boyero, El País) | Coen: “John Wayne no fue una influencia” (Álex Vicente, Público)
10.02.2011
La Berlinale aposta pel 3D d’autor —amb enllaç de pagament— (Xavi Serra, Ara): Són deu dies intensos de política, glamur i, sobretot, cinema. Molt cinema | Els Coen, superats per l’èxit de ‘Valor de ley’ (Agència EFE, Ara) | En altres llengües New True Grit owes nothing to John Wayne, say directors (Charlotte Higgins, The Guardian) | Le docu en 3D mûr pour Berlin (Gérard Léfort, Libération) | «Khodorkovski», roc du bagne (Libération) | Le réalisateur d’un documentaire sur Mikhaïl Khodorkovski cambriolé (L’Express) | Une Berlinale au parfum de guerre froide (L’Express) | Entre el Western de los Coen y el drama del director Jafar Panahi, la Berlinale abre sus puertas (Salvador Llopart, La Vanguardia)
***
FOTO Andreas Rentz © 2011 Getty Images L’equip de True Grit, amb els germans Coen al capdavant, a l’entrada de la seu principal del Festival, el Berlinale Palast
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!