Fòrum està considerada com la secció més experimental del Festival de Berlín. Se centra sobretot en formats experimentals i en produccions de països llunyans. Esdevé una oportunitat per a descobrir un cinema absolutament original, sovint provocador i inquietant: així ens ho presenten la mateixa organització del certamen.
Els títols projectats a Fòrum poden aspirar a diversos premis. Els que siguin primeres pel·lícules, opten al de Millor Opera Prima. Segons les respectes característiques, són candidats als guardons que atorguen els jurats independents. I per descomptat tenen també a l’abast el Premi del Públic, que enguany diferencia entre Millor Ficció i Millor Documental.
Si a Fòrum sempre s’ha explorat els vincles entre art i cinema, el 2006 es creà Forum Expanded, en què es presenten films, videos, instal·lacions i “performances” dedicats a temes diversos en diferents indrets al voltant de Berlín. Podem trobar l’oferta d’aquest 2011 al Fòrum Expanded, clicant aquí [Forum Expanded]
La programació d’enguany a Fòrum estrictament parlant és la següent:
***
Berlinale 2011: Fòrum
Amnistia (Amnesty), de Bujar ALIMANI
Hi-So, d’ Aditya ASSARAT
Submarine, de Richard AYOADE
Patang (The Kite), de Prashant BHARGAVA
Ausente (Absent), de Marco BERGER
Utopians, de Zbigniew BZYMEK
Halaw (Ways of the Sea), de Sheron DAYOC
De Engel van Doel (An Angel in Doel) by Tom FASSAERT
Folge mir (Follow Me), de Johannes HAMMEL
Traumfabrik Kabul (Kabul Dream Factory), de Sebastian HEIDINGER
Sekai Good Morning!! (Good Morning to the World!!), de HIROHARA Satoru
FIT, de HIROSUE Hiromasa
Nesvatbov (Matchmaking Mayor), d’ Erika HNIKOVÁ
Day Is Done, de Thomas IMBACH
Osmdesát dopis? (Eighty Letters), de Václav KADMKA
Jagadangchak: shidaejeongshin kwa hyeonshilchamyeo (Self Referential Traverse: Zeitgeist and Engagement), de KIM Sun
Man chu (Late Autumn) by KIM Tae-Yong
Auf der Suche (Looking for Simon), de Jan KRÜGER
Cheonggyecheon Medley: A Dream of Iron, de Kelvin KYUNG Kun Park
En terrains connus (Familiar Ground), de Stéphane LAFLEUR
Brownian Movement, de Nanouk LEOPOLD
Ocio (Idleness), d’Alejandro LINGETI i Juan VILLEGAS
Dom (The House) by Zuzana LIOVÁ
The Ballad of Genesis and Lady Jaye, de Marie LOSIER
Os residentes (The Residents), de Tiago MATA MACHADO
State of Violence, de Khalo MATABANE
Take Shelter, de Jeff NICHOLS
Poor kor karn rai (The Terrorists), de Thunska PANSITTIVORAKUL
Karen llora en un bus (Karen Cries on the Bus), de Gabriel ROJAS VERA
El mocito (The Young Butler), de Marcela SAID i Jean de CERTEAU
Unter Kontrolle (Under Control), de Volker SATTEL
Art History, de Joe SWANBERG
Silver Bullets, de Joe SWANBERG
Les mains libres (Free Hands), de Brigitte SY
Viva Riva!, de Djo TUNDA wa MUNGA
Territoire perdu, de Pierre-Yves VANDEWEERD
Swans, d’ Hugo VIEIRA da SILVA
E-Love, d’Anne VILLACEQUE
Made in Poland, de Przemys?aw WOJCIESZEK
Kazoku X (Household X), de YOSHIDA K?ki
Heaven’s Story, de ZEZE Takahisa, Japan
***
Berlinale 2011: Fòrum – Projeccions especials
Tríptic Tres vides (Dreileben):
Komm mir nicht nach, de Dominik GRAF
Eine Minute Dunkel, de Christoph HOCHHÄUSLER
Etwas besseres als den Tod, de Christian PETZOLD
—
Talaye sorkh (Crimson Gold), de Jafar PANAHI
—
Twenty Cigarettes, de James BENNING
Eine Serie von Gedanken, de Heinz EMIGHOLZ
The Stool Pigeon, de Dante LAM
Sleepless Nights Stories, de Jonas MEKAS
Himmel und Erde, de Michael PILZ (1979-82). Revival screening
***
Berlinale 2011: Fòrum – Programa SHIBUYA Minoru
Honjitsu kyushin (Doctor’s Day Off), de Shibuya Minoru (1952)
Gendaijin (Modern People), de Shibuya Minoru (1952)
Seigi-ha (Righteousness), de Shibuya Minoru (1957)
Akujo no kisetsu (The Days of Evil Women), de Shibuya Minoru (1958)
Mozu (The Shrikes), de Shibuya Minoru (1961)
Kojin kojitsu (A Good Man, a Good Day), de Shibuya Minoru (1961)
Yopparai tengoku (Drunkard’s Paradise), de Shibuya Minoru (1962)
Daikon to ninjin (The Radish and the Carrot), de Shibuya Minoru (1964)
***
FOTO Kai Hillebrand, a Swans, d’ Hugo Vieira da Silva
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!