Aquest és l’últim recull “setmanal” de crítiques publicades als mitjans en la nostra llengua. El fet que les empreses editores tendeixin cada vegada més a evitar el lliure enllaç amb aquesta mena d’articles d’opinió especialitzada, fa que perdi sentit mantenir l’apartat del blog que he anomenat durant tant de temps AV7D·Crítiques.
Fa molts dies que hi dono voltes i he aprofitat que l’atenció parada al Festival de Berlín no m’ha deixat temps per als apunts dels altres apartats del blog, per a pensar-hi. De fet, ja no té ni tan sols gaire sentit publicar-ne aquest, d’apunt.
A partir de la setmana entrant, hi haurà un article sobre les estrenes a gran part de la nostra cartellera. M’agrada fer un cop d’ull i prendre nota sobre el que va arribant i això ho convertiré en un apunt del blog, però ja sense tenir per objectiu el recull d’enllaços amb articles o crítiques que es publiquin. Serà una nova categoria del blog.
No deixaré de parar atenció a les crítiques ni als articles remarcables sobre les pel·lícules que consideri més interessants: en penjaré els enllaços o la referència a les respectives fitxes. I estic fent proves per veure si (com a complement, mai com a substitució) ho amplio a determinat material publicat en altres llengües, si més no en els casos més destacats.
***
Recull de crítiques publicades als mitjans, en la nostra llengua, la setmana del 2 al 22 de febrer de 2011.
127 hores (127 Hours / 127 horas / 127 heures / 127 ore), de Danny Boyle
Crítica • Roca justiciera (Carlos Losilla, Avui+ElPunt) | 127 horas (Núria Vidal, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | L’home, la soledat i l’esquerda —sense enllaç— (Quim Casas, e-Periódico)
***
Cigne negre (Black Swan / Cisne negro / Il cigno nero), de Darren Aronofsky
Crítica • Cisne negro (Sergi Sánchez, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona)
***
Crossing over (Crossing over / Territorio prohibido / Droit de passage), de Wayne Cramer
Crítica • Territorio prohibido —sense enllaç— (Núria Vidal, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | Les seqüeles de «Crash» —sense enllaç— (Nando Salvà, e-Periódico)
***
Diable (Devil / La trampa del mal), de John Erick Dowdle
Crítica • La trampa del mal (Violeta Kovacsics, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | Relats de Shyamalan —sense enllaç— (Quim Casas, e-Periódico)
***
Dispongo de barcos (Dispongo de barcos), de Juan Cavestany
Crítica • [x]
***
El punt vermell (Der rote Punkt / The Red Spot / El punto rojo / Le point rouge), de Marie Miyayama
Crítica • El punto rojo (Carlos Losilla, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona)
***
Embolicats (Tangled / Enredados / Raiponce / Rapunzel – L’intrecció della Torre), de Byron Howard i Nathan Greno.
Crítica • Enredados (Tom Huddleston, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | Benvinguts al 1989 —sense enllaç— (Nando Salvà, e-Periódico)
***
Faster (Faster / Sed de venganza), de George Tillman Jr.
Crítica • Sed de venganza —sense enllaç— (Antonio José Navarro, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | Ni cos ni ànima —sense enllaç— (Nando Salvà, e-Periódico)
***
I’m still here (I’m still here / I’m still here. The Lost Year of Joaquin Phoenix), de Casey Affleck
Crítica • Els idiotes de Hollywood (Àngel Quintana, Avui+ElPunt) | I’m still here (Sergi Sánchez, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | Veritats i mentides —sense enllaç— (Quim Casas, e-Periódico)
***
La nit que va morir l’Elvis (La nit que va morir l’Elvis / La noche que murió Elvis), d’Oriol Ferrer
Crítica • La nit que va morir l’Elvis —sense enllaç— (Josep Lambies, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona)
***
La vida sublim (La vida sublime), de Daniel V. Villamediana
Crítica • La vida sublime (Carlos Losilla, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | El passat fet mite —sense enllaç— (Nando Salvà, e-Periódico)
***
Llet (Süt / Milk / Leche), de Semih Kaplano?lu
Crítica • Huevo/Leche (Xavier Sáez, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | Empatx metafòric —sense enllaç— (Nando Salvà, e-Periódico)
***
L’Ós Yogui (Yogui bear / El oso Yogui / Yogi l’ours / L’Orso Yoghi), d’Eric Brevig
Crítica • El oso Yogui —sense enllaç— (Anna Smith, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona)
***
Ou (Yumurta / Egg / Huevo), de Semih Kaplano?lu
Crítica • Huevo/Leche (Xavier Sáez, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona)
***
Primos (Primos), de Daniel Sánchez Arévalo
Crítica • Primos (Xavier Sáez, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | Anecdòtica i lleugera —sense enllaç— (Quim Casas, e-Periódico)
***
Químio (Chemo / Quimio), de Pawel Lonzinski
Crítica • Quimio —sense enllaç— (Núria Vidal, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona)
***
Sanctum (Sanctum / Santuario / Sanctum 3D), de Alister Grierson
Crítica • El santuario —sense enllaç— (Nigel Floyd, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona)
***
Saw VII 3D (Saw VII 3D / Saw 3D), de Kevin Greutert
Crítica • Saw VII 3D —sense enllaç— (Xavier Sáez, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona)
***
Secretariat (Secretariat / Un anno da riccordare), de Randall Wallace
Crítica • Sabor purament americà (Carlos Losilla, Avui+ElPunt) | Secretariat —sense enllaç— (Carlos Losilla, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona)
***
Sin retorno (Sin retorno), de Miguel Cohan
Crítica • Un altre ciclista mort (Carlos Losilla, Avui+ElPunt) | Sin retorno —sense enllaç— (Carlos Losilla, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona)
***
The Fighter (The Fighter / Fighter), de David O. Russell
Crítica • Els anys del ‘crack’ (Àngel Quintana, Avui+ElPunt) | The Fighter (Sergi Sánchez, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | Rivalitat i fraternitat —sense enllaç— (Quim Casas, e-Periódico)
***
True Grit (True Grit / Valor de ley / Il Grinta), de Joel i Ethan Coen
Crítica • Aprenent el mal (Carlos Losilla, Avui+ElPunt) | Valor de ley (Antonio José Navarro, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | Reinventar el classicisme del gènere perdut —sense enllaç— (Quim Casas, e-Periódico)
***
Winter’s Bone (Winter’s Bone / Un gelido inverno), de Debra Granik
Crítica • ‘Indie’, però poc (Carlos Losilla, Avui+ElPunt) | Winter’s Bone —sense enllaç— (Carlos Losilla, Ara · Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | Narrativa majúscula —sense enllaç— (Nando Salvà, e-Periódico)
***
FOTO © Paramout Pictures True Grit, dels germans Coen
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!