Aquesta tarda i encaixant-ho dins del que anomenen “Al voltant de la Selecció Oficial“, el Festival de Canes ha publicat la llista de pel·lícules que aspiren a la Càmera d’Or, guardó que un Jurat específic, presidit per Gael García Bernal, concedeix a una opera prima (en el sentit “generós” del terme que hem explicat en un apunt anterior), d’entre les que es projecten a la Selecció Oficial, Quinzena dels Realitzadors i Setmana de la Crítica.
Com podeu veure, són un total de 24 títols, dels quals 1 pertany a la Competició; 4, a Un Certain Regard; 11, a Quinzena dels Realitzadors, i 8, a Setmana de la Crítica. La llista d’aspirants a la Càmera d’Or sempre és un baròmetre de l’atenció dels programadors de Canes als cineastes emergents i/o de la penetració d’aquests al món dels ja consagrats. Si fem les proporcions, veurem que, dels 18 títols de la Competició, només 1 és “opera prima” (percentatge baixíssim, doncs); dels 19 d’ Un Certain Regard, tan sols 4 opetn a la Càmera d’Or (no es pot pas dir que sigui una xifra gaire notable); dels 22 films que conformen la selecció central de la Quinzena dels Realitzadors, la meitat duen l’etiqueta opera prima (i la meitat, és molt!); per bé que “la palma” se l’endú la Setmana de la Crítica, que tots els films en competició a la Setmana i encara un dels programats en Sessió Especial, aspiren a la Càmera d’Or (normal, però, ja que la Setmana està especialitzada precisament en els nous cineastes).
Llista de pel·lícules que aspiren a la Càmera d’Or:
Selecció Oficial · Competició.
La meva felicitat (Schastye Moe / My Joy / Mon Bonheur), de Sergeï Loznitsa
Selecció Oficial · Un Certain Regard.
Blue Valentine (Blue Valentine), de Derek Cianfrance
Simon Werner ha desaparegut… (Simon Werner a disparu… / Lights Out), de Fabrice Gobert
Udaan (Udaan), de Kikramaditya Motwane
Octubre (Octubre / October), de Daniel Vega i Diego Vega
42a Quinzena dels Realitzadors.
Two Gates of Sleep, d’Alistair Banks Griffin
Benda Bilili!, de Renaud Barret i Florent De La Tullaye
All Good Children, d’Alicia Duffy
Somos lo que hay (We Are What We Are), de Jorge Michel Grau
La Casa Muda (The Silent House), de Gustavo Hernandez
Picco (Picco), de Philip Koch
Todos vós sodes Capitáns (Vous êtes tous des capitaines), d’Oliver Laxe
Un verí violent (Un poison violent / Love Like Poison), de Katell Quillévéré
Any de traspàs (Año bisiesto / Leap Year / Année Bissextile), de Michael Rowe
El vagabund (Ha’Meshotet / La vagabond), d’Avishai Sivan
Nen Jesús de Flandes (En waar de sterre bleef stille staan / Little Baby Jesus of Flandr / Petit Bébé Jésus de Flandre), de Gust Van den Berghe
49a Setmana de la Crítica.
Sandcastle, de BOO Junfeng
Bedevilled, de JANG Cheol So
Women Are Heroes, de JR
Armadillo, de Janus METZ
The Myth of the American Sleepover, de David Robert MITCHELL
Bi, dung so!, de PHAN Dang Di
Sound of Noise (Sound of Noise), d’ Ola SIMONSSON i Johannes Stjärne NILSSON
Belle épine, de Rebecca ZLOTOWSKI
FOTO © Festival de Canes Càmera d’Or
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!