Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

30 de gener de 2010
3 comentaris

Distribuïdores sota sospita de coacció als Verdi (i què passa amb els Méliès?)

Ran de la notícia que és per pressions de les distribuïdores que tancaran dilluns els cinemes Verdi, de Barcelona, me n’he anat al web d’aquests cinemes, n’he repassat la cartellera que tenen avui mateix i he buscat les distribuïdores que els subministren les pel·lícules. Certament, algunes deuen ser alienes a aquestes pressions (em costaria entendre que fossin les distribuïdores naturals de la versió original, com ara Golem, Avalon, Gummo o Festival). La cosa podria apuntar a les majors que, sobretot en aquesta època d’Oscar, els passen títols amb ganxo comercial i tinc dubtes raonables sobre quin pot ser el comportament del tàndem barceloní Wide/DeA, ja que part del seu material l’obtenen d’entendre’s amb la indústria de Hollywood. Però com que els Verdi no concreten, vulgues que no la sospita s’estén i me’n lliuraré prou d’assenyalar-ne cap en concret -ves que no m’endugués una bona sorpresa!-

Verdi Sala 1: La cinta blanca. Distribueix: GOLEM
Verdi Sala 2: La dona sense piano. Distribueix: AVALON
Verdi Sala 3: Garbo: l’home que… Distribueix: GUMMO
Verdi Sala 4: Un home seriós. Distribueix: UNIVERSAL -“major”-
Verdi Sala 5: Amreeka. Distribueix: FESTIVAL FILMS
Verdi Park A: L’imaginari del Dr Parnassus. Distribueix: SONY -“major”-
Verdi Park B: Als núvols. Distribueix: PARAMOUNT -“major”-
Verdi Park C: Invictus. Distribueix: WARNER -“major”-
Verdi Park D: Nine. Distribueix: WIDE / DeAPlaneta

He de confessar que, de totes les empreses que fan tancar els seus cines dilluns, la que més m’ha sorprès ha estat la del barceloní Méliès. Què passa, que també ha rebut pressions de les distribuïdores? O és que Carles Balagué ´s’avé activament a la “vaga”? M’ha picat la curiositat i he volgut mirar la programació d’avui mateix als Méliès:

Méliès Sala 1: Hollywood vs Franco. Distribueix: ÀREA DE TV
Méliès Sala 1: Lluna (Moon). Distribueix: SONY -“major”-
Méliès Sala 1: I tu. Distribueix: SHERLOCK -vinculada als Verdi-
Méliès Sala 1 Allà on viuen els monstres. Distribueix: WARNER -“major”-
Méliès Sala 2: Garbo: l’home… Distribueix: GUMMO
Méliès Sala 2: In the loop. Distribueix: AVALON
Méliès Sala 2: Whatever Works. Distribueix: TRIPICTURES

No tindria cap sentit que Sherlock coaccionés els Méliès, ja que és “dels Verdi” i em resulta inimmaginable que Àrea de TV jugués aquest joc brut. Novament, si fos el cas de “pressions”, la cosa assenyalaria cap a les “majors” i el dubte el tindria respecte a Tripictures, que es troba un xic com el que he explicat de Wide/DeA.

Ara bé, si hi ha hagut pressions de les distribuïdores nord-americanes, com és que no tanca Lauren Films, per exemple, traballant com treballa tant amb les “majors” ? És que sap que no la deixaran sense pel·lícules? A part d’altres qüestions que desconec detalladament (com algun vincle financer amb l’administració, discrepància “valenta” amb la mesura de força, etc) i que podrien ajudar a entendre més la posició dels que no tanquen (malgrat les pressions), he de confessar-vos que en aquest assumpte de pressió de les distribuïdores hi ha alguna cosa que no em quadra.

  1. Al cap i a la fí el cinema de les grans distribuïdores multinacionals americanes és una  indústria pobra d’arguments i efectista, mediàtica i de propaganda barata imperialista EEUU i de tall angosacsó, pensada més per a anar a menjar mongetes del blat moro i la conversió indústrial en dolars que altra qüestió.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!