No és, el Festival de Toronto, un certamen competitiu. No té guardons que equivalin als óssos d’or, ni a les palmes d’or, ni als lleons d’or… Tanmateix, s’hi produeixen algun tipus de reconeixements: del públic, de la crítica i els locals -aprofiten el festival per a premiar les produccions canadenques i així donar-los un cop de mà-
Premi del Públic a una pel·lícula de ficció: Precious, de Lee Daniels. La segona pel·lícula amb més puntuació: Mao’s Last Dancer, de Bruce Beresford. I la tercera pel·lícula més ben valorada pel públic: Micmacs à tirelarigot, de Jean-Pierre Jeunet
Premi del Públic a un documental: The Topp Twins, de Leanne Pooley. El segon documental més votat: Capitalisme, una història d’amor, de Michael Moore.
Premi del Públic a una pel·lícula de la secció Midnight Madness: The Loved Ones, de Sean Byrne. La segona més ben valorada pel públic: Daybreakers, de Peter Spiering
Premi FIPRESCI de la Crítica Internacional a un film de la secció Special Presentation: Hadewijch, de Bruno Dumont -(..) un estudi hipnòtic de les possibilitats i conseqüències que sorgeixen d’una creença absoluta en Déu, i la fascinant dinàmica que sorgeix (Jurat de FIPRESCI)-. Nota: aquesta pel·lícula entra en competició també a Sant Sebastià 2009.
Premi FIPRESCI de la Crítica Internacional a un film de la secció Discovery: Paltadacho Munis (The Man Beyond the Bridge), de Laxmikant Shetgoankar –Lluny de la sobrecàrrega sensorial de les grans ciutats de l’Índia, Shetgoankar explora els dilemes més petits però persistents, amb sensibilitat pel medi ambient i una aguda i matisada visió de la dinàmica dels pobles (Jurat de FIPRESCI)-
Premi a la Millor Pel·lícula Canadenca: Cairo Time, de Ruba Nadda; amb Menció Especial per a La donation, de Bernard Émond
Premi a la Millor ‘Opera prima’ Canadenca: The Wild Hunt, d’ Alexandre Franchi
Premi al Millor Curtmetratge Canadenc: Danse macabre, de Pedro Pires
FOTO Hadewijch, de Bruno Dumont
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!