Commonmisery

Soledat Balaguer

13 de setembre de 2016
44 comentaris

Catalunya Caixa: un calvari surrealista

 

Els clients de Catalunya Caixa, absorbida totalment pel BBVA, estan –estem- vivint un autèntic calvari que ha esdevingut absolutament surrealista des del 12 de setembre.

Com que fa 30 anys que en sóc clienta, us en faré cinc cèntims. Durant tot l’estiu, el BBVA havia informat a bastament de “l’operativa” que es posaria en marxa a partir del cap de setmana passat. En concret, una servidora va rebre cinc cartes, amb una longitud d’entre 6 i 15 folis, on, a part d’informar-me que res no canviaria, també m’informaven del que passaria a partir d’ara. No sóc una analfabeta total en temes bancaris, però la confusió va ser tal en un tema concret que vaig decidir anar a consultar la Mariona, eficaç i somrient treballadora de la meva sucursal, que responia al pompós nom de “gestora personal”. La Mariona va trucar a la seva central i al cap d’un moment em va dir: “mira, em diuen que ni ells mateixos saben com va. Quan t’ho trobis, m´ho dius i ho resoldrem”.

Bé, des de dijous passat i fins diumenge dia 11 les oficines estaven tancades i la web inoperant, ja ens ho havien advertit. Ahir, dilluns, vaig posar-me a Internet. Fa anys que opero majoritàriament per Internet i intento anar a l’oficina només per treure diners del caixer o en cas de no saber resoldre un tema, o per haver de pagar una multa del radar de Camallera. Aiiix.

Ara, definitivament, Catalunya Caixa ha desaparegut i la web és del BBVA.  Hem canviat de número de compte, hem hagut de canviar l’usuari i el password i, se suposava, les nostres dades havien estat convenientment “bolcades” a la web del BBVA.

Així, d’entrada, em vaig trobar que:

–       En les dades personals, el número de telèfon que hi constava ja no era meu des de feia un any i quan intentava canviar-lo em deien que no era possible, perquè era el “número de contacte principal”.

–       Em vaig trobar que tenia dues targetes de crèdit: una corresponia a la meva targeta, efectivament. L’altra, ni idea.

–       El més divertit (!!!), totes dues targetes m’informaven del que havia disposat durant aquest mes: la mateixa quantitat en totes dues targetes. El meu dubte ara és si a finals de mes em cobraran dues vegades les entrades als espectacles de Temporada Alta que vaig comprar la setmana passada, amb la meva targeta, no amb la targeta fantasma, evidentment.

–       Per cert, en les pestanyes que s’obren al costat de la icona de les targetes, sota l’epígraf “què vols fer”, no hi ha la possibilitat de canviar el sistema de pagament. No sé vosaltres, però a mi alguna vegada m’ha passat que he allargat més el braç que la màniga i m’ha anat bé poder pagar en dues vegades. No tinc ni idea de si ara ho podré fer, i ja pateixo, perquè el mes que ve faig un viatget i ja se sap el que passa….

–       Però, atenció… tatxiiiiin!!! A la web em deien que tenia un préstec. Una mica més i tinc un atac de feridura. Jo no tinc cap préstec!!!! Vaig mirar de què anava, i us asseguro que posava que el proper rebut era de 0 euros i que me’l cobrarien el 30 de novembre de 1899. Repeteixo: el 30 de novembre de 1899. Allà estava el préstec, amb un número de sèrie llarguíssim.

–       Impossible enviar un mail, només he pogut demanar un “gestor personal”, perquè la Mariona ha desaparegut del mapa, i m’ha sortit una finestreta que deia que “demà la trucarem”. De moment, res.

–       Hi ha un telèfon d’atenció al client. És un 902, un telèfon de tarifació addicional, que cap companyia telefònica admet dins de la tarifa plana. Avui dia, pràcticament tothom té tarifa plana, com a mínim per telèfon fix i adsl. Esclar que el BBVA pot dir que la culpa no és seva, sinó de les companyies telefòniques, però cal castigar els clients? Quina conxorxa de negoci a mitges tenen muntada amb les companyies telefòniques?

–       I em deixo pel final el més bèstia. Quan entro com a client dins dels meus comptes, la web està correctament en català. Però el telèfon d’atenció al client no et dóna l’opció de comunicar-te en català. Fins i tot han muntat una opció que diu textualment: “Si es cliente de Catalunya Caixa, pulse 2

Estic valorant la possibilitat de canviar de banc, després de 30 anys. Però, més enllà de la mandra infinita que em fa tot plegat, no deixo de pensar que, si som molts els que ho fem, potser la Mariona, efectiva i somrient, es quedarà sense feina. Glups.

Ho decidiré si veig que, a finals de mes, tinc problemes per cobrar la meva pensió de jubilació. Vés a saber si es volen cobrar el préstec abans,  que el dec des del 1899.

  1. Hola,

    jo també sóc client de CX. A mi (de moment) m’ha passat el següent. Vaig intentar retirar efectiu d’un caixer de CX i em deia que no podia perquè s’estava actualitzant el sistema. D’acord, penso. No me’n vaig recordar. Però avui ho he tornat a intentar i em diu que “degut a la llei de prevenció de blanqueig de capital, he de portar documentació al banc”.

    Si fins ara havia pogut retirar diners, per què ara no? Una de dos
    a) fins ara, CX ha gestionat el meu compte de manera al·legal.
    b) en aquesta conversió, aquesta documentació s’ha perdut.

    En trucar, m’han comentat que en aquesta documentació he de justificar els meus ingressos!!! Però a aquest compte no hi ha ingressos. Només alguna transferència que he fet des del compte (meu també) d’un altre banc.

    En fi. Que els directius de CX i BBVA justifiquin abans els seus ingressos. Havia de treure uns diners d’allà i no he pogut.

    1. El meus pares, jubilats fa molts anys, també els hi varen fer justificar. Surrealista, com si ells i l’estat no sabessin d’on surten els seus únics ingressos.
      Però també pretenien que ho fes jo (estic al compte però no com titular). Això ja fora de cap obligació legal i simplement per obtenir informació sobre mi que no tenen que tenir. M’hi vaig negar.

    2. Resulta que BBVA necessita més dades de les que tenia CX (per exemple el nivell d’estudis o la comarca… :(( ) Un cop vas a l’oficina i t’omplen aquestes 4 coses ja tot funciona.

  2. Hola, nosaltres també som clients de CX de fa anys. A la plana web del BBVA ha desparegut la “Llibreta Futur” del meu fill mitjà. També he demanat el “gestor personal”, però jo he tingut sort i m’han trucat, ara bé:
    – La Llibreta Futur “sembla” que encara no l’han traspassada al sistema i que esperen tenir-ho en un mes aproximadament (ui ui ui) però que tranquil que els diners posats no han desaparegut -només faltaria! vaig pensar-.
    – Malgrat el canvi de numeració i que l’oficina de CX no desapareix sino que canvia a numeració BBVA, resulta que fins finals d’octubre no podré tenir assignat un gestor perquè encara no s’ha definit l’oficina assignada (a veure: incoherència! A quina oficina pertany el compte, a una de la Xina?) i que si-us-plau torni a demanar el gestor a finals d’octubre
    – El noi que em trucava -molt atent- provenia d’UNNIM i ell mateix reconeixia que no tenia prou experiència en el sistema BBVA i que anava un xic perdut

    He participat en diverses fusions bancàries -sóc informàtic- i sé que, malgrat totes les proves, sempre hi ha errades i que cal uns quants dies fins afinar-ho tot però estem parlant d’una entitat enorme i amb molts recursos humans, tècnics i monetaris per haver resolt molts d’aquests problemes abans.

    Una mica de paciència, però no gaire, eh?! Perquè ens tenen “pillats” per la hipoteca i haurem d’aguantar una mica, però…..és per pensar en el canvi d’entitat, oi?

    Salut!

  3. Jo també he tingut problemes a la meva oficina de Cat Caixa i el meu gestor ha desaparegut des de divendres passat, cap de setmana de fusió total. He trucat per protestar i m’han respost que estan col·lapsats (!!!!????)
    Els ciutadans sí que estem col·lapsats amb tots es problemes que tenim. Els que tenim el privilegi de tenir feina (ara ja no és un dret) hem d’ajudar a amics i familiars que no en tenen i fer miracles amb els nostres sous!
    Com a autònoma m’han dit a la meva sucursal: has de fer calaix i estalviar per quan arribi la jubilació!!! I com senyors???
    Crec que es col·lapsen amb molta facilitat…
    Sempre hem de pagar els mateixos???
    He fet un escrit via web però sense resposta de moment….

  4. Jo també era clienta de catalunya caixa pero al contrari de vosaltres no he tingut absolutament cap problema quan he volgut treure diners del caixer.

    Espero no tenir problemes al cobrar la pensió el dia 25.

  5. Respecte a la targeta fictícia. Si és com ho fan altres entitats financeres se suposa que ha de ser una targeta pont (que ells creen per facilitar els seus processos interns) i no ha de tenir cap efecte.
    De totes maneres, comprovar-ho al principi que no fa ‘errors’ no està de més.

    Respecte al BBVA. Jo com client ex-UNNIM també hi vaig anar a parar. Però vaig marxar per les declaracions polítiques que feia el seu manaire. Que, segur que no és cap casualitat, va ser posat ja fa una colla d’anys a manar al BBVA per un tal Aznar, ex-president del govern espanyol.

  6. Benvolguda Sra. Soledat Balaguer,

    La informo que “l’entitat bancària destí” que vostè triï s’ocuparà de tots els tràmits per a la normalització de la seva situació, fins i tot, les domicialitzacions bancàries que tingui actualment encarregades a l’entitat bancària d’origen. Sí que fa mandra, a priori, fer un canvi d’entitat (bancària) però sabent això , ara, potser li costarà un punt menys.

    Ànims!

  7. Bon dia, jo també sóc client de CX, us explico els meus últims dos dies. Els més surrealistes i emprenyadors de la meva vida.
    Ahir vaig intentar contactar per telèfon per fer dues gestions urgents. Després d’hora i escaig d’intentar-ho vaig decidir sortir de la feina i presentar-me a la meva sucursal. Allà em diuen textualment ‘que estàn molt ocupats i no agafen el telèfon’, tal qual. Ordeno una transferència per a aquest matí i el sotsdirector em diu que el truqui quan la vulgui fer.
    Que el truqui.
    La meva cara no devia ser prou explícita perquè li vaig haver de demanar jo si no era millor que li enviés un mail. (Si és que el mireu, vaig pensar).
    L’intrèpid sotsdirector va acceptar-ho i es va comprometre a revisar-lo cada mitja hora.
    Avi he enviat el mail i el meu marit ha anat cap allà perquè no m’en refiava.
    Aquest cop el director de la sucursal ha fet el tràmit. En demanar-li que escanejés el comprovant i l’enviés per mail ha suggerit al meu marit que me’l portès físicament ja que no sabia escanejar-ho. Finalment algú ha aconseguit dur a terme aquesta difícil tasca.
    Però amics, això no acaba aquí.
    Un cop a casa he intentat entrar a la banca per internet, ahir mateix vaig fer el pas del portal de CX al BBVA i tot va ser correcte.
    En intentar-ho m’ha donat error, amb el missatge que la lletra del NIE no era correcta. Potser no em sé el meu número de telèfon, però el NIE no l’oblido. L’he tret, l’he comprovat i si, encara el recordo.
    Llavors m’he desafiat a mi mateix i he trucat al 902181818. Telèfon de pagament, per cert. Després de 10 minuts d’espera l’amable però no gaire competent Maria m’ha atès. La seva solució ha estat que canviés la contrassenya. Mmmmm deixa’m pensar, si l’error no està en la contrassenya, què em diu aquesta dona?
    Però ara agafeu-vos fort, m’ha suggerit que truquès al….
    902181818.
    Un cop li he desitjat bon nadal a Maria, he decidit intentar-ho un altre cop i he pogut entrar.

  8. No els hi perdonaré mai. Haver-se carregat les caixes que van aguantar fins i tot la guerra civil i que tanta i tanta obra social feien… tot en benefici dels bancs i els seu accionistes. Ara tot es orientat a tenir benefici.

    I a mi, a més, m’empaita el BBVA. Era client de Caixa terrassa i el BBVA es menga UNNIM, passo a la Caixa de Catalunya i apa la regalen també al BBVA mesos més tard… no podia haver estat qulasevol altre? el poc temps que hi vaig passar despres de Unnim va ser un desastre. Dolent servei per internet, un no parar de commissions per tot…

    Conclusió: ja tinc compte obert a Caixa d’Enginyers, no cal ser enginyer per a ser-hi, cap discussió sobre cap commission i tot per internet, fins ara bé.

    Sort a qui vulgui continuar amb les “grans empreses espanyoles”
    JOSEP M

    P.S. si algun dia arriba Itaca, recobrarem les caixes perque la nostra sort com clients no es decidirá al palco del Bernaveu?

  9. Canvia de banc. Jo també vaig tenir problemes amb Caixa Enginyers (van començar a cobrar-me per dir hola, em retenien la facturació 60 dies, em van contestar malament un parell de cops) i des que vaig passar a Caixa Guissona que estic contentíssim.

    El canvi pot fer mandra (en el meu cas era un compte d’empresa, ni t’explico el merder) però al final és inevitable i et quedes molt més tranquil.

    A més, si dius que treballes majoritàriament per Internet, com molta gent fem avui en dia, t’és igual si el banc és gran o petit o si té gaiures oficines o poques.

    1. Jo també fa 8 anys que treballo amb caixa guissona, tot perfecte i facilitats per web o telefon.I vaig quedar.me d’ allo mes be d’ engegar als altres a fer punyetes.

  10. Per cert, no et preocupis per la Mariona. Primer, perquè quan caigui definitivament CatCax o BBVA, hi hauran altres bancs que se la disputaran, si realment és bona treballadora. I segon, perquè els treballadors somrients de CatCax i de tota la resta de bancs i caixes no tenien cap problema en encolomar hipoteques i preferents a qualsevol, sense que em consti que cap d’ells hagi tingut problemes de consciència.

  11. Hola:

    Jo tinc la desgracia d’esser client del BBVA des de fa 5 anys, et comento:

    1er-La web de BBVA es una verdadera merda, en la que pots trobar de tot menys el que busques.
    2ª.-Si ets jubilat/ada, oblidaten de cobrar la pensió el día 25 si cau en dissabte o festiu, es meu que el paio encarregat d’apretar el botó perque cobrem les pensions fa festa, cobraras el següent día laborable, si Nadal cau en dijous, ja has begut oli, no cobraras fins el 29.
    3ª.-Si demanes un prestec a traves de la Web et fotran tota classe de problemes, que no tindras si vas a la oficina… …però, es clar, si el demanes a traves de la Web els interessos son del 7,25 %, si el demanes a la oficina, EL MATEIX PRESTEC, t’el donaran al 15,5 % (real com la vida mateixa).

    En fí, no saps on t’has fotut, jo no he cambiat d’entitat perque soc un mort de gana i per mandra, si fos tu, sortiría corrents, encara que La caixa de pensions em sembla que es similar.

    Albert.

  12. I si els truques parlant en català et responen com si parlessis en Polac. Como? Es que no te entiendo que dices? …i et deixen en espera 15min fins que un operatiu t’agafa el telefon mig parlant catala…

  13. Soledat, et dic el que vaig fer jo (2 vegades, primera rere l’absorció de caixa Sabadell i 2a rere absorció de CatalunyaCaixa): Fugir cames ajudeu-me!! No en vull saber res d’aquesta panda de feixistes, la seva finalitat és fer la vida impossible als catalans, mentre els roben tot el que poden. Però la meva motivació principal va ser conèixer que aquests del BBVA fan inversions multimilionàries en l’indústria armamentística! Em sap greu dir això pq sóc conscient de que molts dels seus clients no ho saben, però si ets clienta d’ells, llavors també seràs la seva còmplice involuntària, malauradament. Salut i força!!

    1. Si pots demostrar-ho,perfecte. Però si és una mentida, que n estic segur, ves al tanto que et poden demandar. I potser amb raó…

      No ens enganyem,
      El mon bancari és un negoci, i CX tampoc ha estat la millor entitat . Que alguns ex directius han estat jutjats… Si en trobes algun del BBVA m ho dius.

    2. Apreciat Artur,

      Vols dir que puc ser objecte d’una demanda per afirmar que participen en negocis de dubtosa eticitat, però que per desgràcia són completament legals? No ho crec pas. D’altra banda… Directius del BBVA jutjats (i condemnats) a Espanya?! Aquesta si que és bona!

      http://www.bbvasinarmas.org

  14. Una de les primeres coses que vaig fer el dia 12 va ser tancar el compte, si el tenia a Catcaixa es per alguna cosa, ja que bbva ja existia i podia haver decidit lliurement ser-hi client. Ara amb prepotencia d’absorció despres d’haver-se quedat el banc i tots els seus actius a preu de saldo i no respectar el que significava l’entitat… que voleu que us digui NO hi passo.

  15. Surrealista… i t’ho diu algú que havia treballat en projectes tecnològics amb bancs fa uns anys.

    El segón banc “espanyol” no té la capacitat, interès, o les dues coses alhora de no fer el ridícul el primer dia de cole -per dir-ho d’alguna manera. Ja va extranyar-me que a plé sXXI anunciessin que els antics clients de CCAT estarien tot un cap de setmana sense poder operar. Això per sí sol ja denota una planificació escandalosament negligent doncs amb els mitjans tecnològics actuals no hi ha cap necessitat de fer-ho així. Però amb el teu testimoni “se’m cauen els collons a terra” (que colorides són les expressions que tenim en la nostra llengua, oi?) de veure el nivell d’incompetència supina que tenen en aquest banc. Cal dir que dins dels seus quadres tenen grans professionals, dels millors del pais (nostre, i del veí), però malhauradament no semblen estar dins els llocs amb ‘responsabilitat’ suficient. Com a professional, i amb un cert grau de responsabilitat que he exercit en diversos projectes, jo em negaria a deixar tirar endavant una xapussa així. És molt millor, i malmetria menys l’imatge corporativa, allargar aquesta aturada un parell de dies més que no pas engegar amb errors tant greus.

    Bé cal dir però, per la tranquilitat de qui ens llegeix, que els diners de cadascú estan perfectament fora de perill doncs els sistemes informàtics de les entitats bancàries estan dissenyats per la redundància i a més, hi ha còpies de seguretat i sistemes paral·lels per tot arreu. Així doncs, tot i l’enrrenou i maldecaps de la ‘víctima’ que escriu aquest post, ella sap que els seus diners estan allí, i que si ara se li ha assignat un prèstec que no es d’ella, això se solventarà en pocs (?) díes, tot dependent de la burrocràcia (sí, amb dues “r”!) que tingui internament aquesta entitat.

    Però tornant al principi de la meva resposta, cal que els antics clients de CCAT reflexionin molt bé si paga la pena continuar sent client d’una entitat que tracta així de malament als seus clients “a Cataluña”. Això, a part de vergonyós, és indignant i insultant. Sou potser clients de segona?

    En fí….

  16. A mi BBVA em persegueix de fa molts anys. Va absorbir Banca Catalana i jo vaig emigrar a Caixa Terrassa que es convertí en UNNiM que va ser absorvit pel BBVA, acabo a Cx o sigui BBVA. Opero poc per internet i visc en un poble. Només tinc 2 opcions BBVA o la Caixa d’ on havia fugit de ben joveneta. M’ Han atrapat

  17. Us puc assegurar que en aquests moments, ser empleada d’una oficina ex Catalunya Caixa, és encara més surrealista del que els clients pogueu imaginar.
    Estem colapsats!
    Jo porto 3 dies sense poder menjar ni beure desde les 8 del matí fins les 6 o 7 de la tarda.
    I amb insomni per les nits dels nervis que porto.
    Intentant resodre incidències amb un programa arcaic que quasi no sabem com funciona, mentre aguanto els insulst d’alguns clients enfadats i les lloances d’altres més comprensius als qui aprofito per agrair la seva paciència.

    1. Estimada Eva,

      Sóc una antiga clienta de Caixa de Terrassa i ja hem passat per on esteu passant els clients i els treballadors. Us recomano què us carregueu de paciència perquè els treballadors de CT encara dificultats, i a més a més s’encarreguen de tots els clients de CC.
      La nostra oficina va desaparèixer, i als treballadors els van enviar a una oficina del BBVA del mateix carrer, els treballadors del BBVA porten a tots els seus clients, i els de CT, en el meu cas només un, porta a tots els clients de l’oficina de CT, i el pobre te feina per regalar, a part s’ha hagut d’aprendre tots els programes, molt més lents què els de CT, del BBVA.
      Si parlem dels clients el web del BBVA no l’entén ningú i jo opero normalment per internet i diferents webs bancaris, però el del BBVA no soc capaç d’entendre’l.
      Com deia al principi, us recomano, tant als clients com als treballadors, molta paciència fins què tot vagi rodat.
      Salutacions, i molta sort!!!!

    2. Eva, tu fas la teva feina, un darrera l’altre, son moments de nervis per tots, clients i treballadors, però es una feina i no deixis que ni la feina ni ningú, pertorbi la teva tranquil·litat.

      Tenir que està cara al públic, no es gens fàcil, respira profundament i endavant, els clients també tindrien que tenir la seva part de comprensió

  18. Actualment jo treballo amb CaixaBank i amb el Banc Sabadell.
    Però el que tinc clar és que quan es creï definitivament Caixa Catalana, traslladaré els meus estalvis i la domiciliació de la nòmina a ells. En una entitat que sí que donarà la cara pel país i que sí que donarà suport al moment que estem vivint i a la independència de Catalunya sense complexes ni pors. I si tots els independentistes fem el mateix, potser els del BSabadell i CaixaBank reaccionen.

  19. El calvari no acaba si no marxes de BBVA. Jo vaig passar per una etapa similar quanel BBVA es va fer càrrec de Unim. (Abans era clienta de caixa Sabadell. Després Unim)
    Tenia una hipoteca per un pis de la que m’havia fet càrrec quan va morir el meu marit, acceptant tota l’herència, deutes inclosos
    El BBVA va recuperar els antics arxius i adjudicava el 50% de l’hipoteca al meu difunt marit. I el més divertit(¿?) es que , masclistes ells, enviaven la correspondència i els rebuts només a nom del meu marit difunt
    Les persones que jo coneixia varen desaparèixer, alguns canviats d’oficina i altres al carrer, per tant cada vegada que hi anava parlava amb un desconegut que sempre semblava que venia de l’hort i no em solucionava res, per tan un dia que em vaig escalfar més del normal vaig tancar tots els comptes i vaig marxar. Com que no podia cancelar l’hipoteca vaig deixar el compte obert només amb 50 € i cada mes faig una transferència per pagar els rebuts. El meu nou banc no em cobra les transferències i el BBVA te doble feina per una misèria. Ell fan la seva però al menys jo no els he de suportar.

  20. Hola,
    Jo també he passat el calvari surrealista, sóc clienta de catcaixa desde fa mes de 30 anys, i el dilluns em vaig perdre, per la web no sabia com estave el comte, etc. truco a la meva oficina i em surt una veueta que dieu que estan en un altre lloc, en la carta que em varen envia figuraba un altre, ja no se on es la meva oficina……………, sort que per fi!!!!!!!!!!, vaig poder entrar a la web del BBVA, si no fos perquè tinc una hipoeca cancel·laria el comte, pateixo per si cobrarem la pensió el dia 25. un desastre vaja.

  21. Si us plau , paciència . Tots els treballadors de BBVA online i per 902 , estem subcontractats per altres empreses amb seu a Madrid i Sevilla . Ens han fet un curs intensiu molt dur per donar el servei en català, fem tot el que podem i ens esforçem per fer-ho millor . Cobrem una misèria per la feina que fem , però aqui estem , a 1.200 km de Catalunya intentan donar el millor servei posible en català als antics clients de CX .

  22. Jo només us puc dir una cosa. He tingut molts comptes en diferents bancs i caixes i en l’actualitat només en disposo d’una. Caixa d’Arquitectes, la qual té poques oficines i moltes d’elles en capitals de comarca i ni això, però té convenis amb d’altres bancs o caixes pq puguis operar amb targeta, una targeta que no comporta cap despesa, ni un sol interès de res.

    1. SI SERVEIS D´ALGO, US RECORDO QUE EL PRESIDENT DEL BBVA i EL VISCEPRESIENT COBREN 21.000 15.000 € “”DIARIS””. JO TINC 2 COMPTES QUE EL PROPER MES ANUL.LARÉ PERQUE EM SEMBLA VERGONYOS i INSULTANT!!!

  23. estic patint també el canvi. i a més a més…

    avui he trucat al 902…. quin remei!
    m’ha sortit una senyoreta parlant amb castellà, jo per defecte professional li he preguntat si entenia el català i la seva resposta ha estat “El catalán lo entiendo pero como no cobro ningún plus… hábleme en español”

    glups, a veure si ja som independents i no m’enterat!!!!

  24. Deixa’t de sentimentalismes i de patir per la Mariona (que potser a hores d’ara ja està acomiadada) i canvia de banc pitant. No sembla que tinguis tants quartos ni tantes operacions com perquè no ho puguis fer en mig matí. I més si estàs avesada a operar per internet. Canviar domiciliacions, pagaments i una targeta t’ho farà qualsevol banc bo en minuts. I uns quants en català. Pensa-hi: un matí de feina contra emprenyades i maldecaps cada dia durant els propers 3 mesoso o 6 o 2 anys … jo no m’ho pensaria.

  25. Tranquils, jo he patit dos canvis i no passa res.de caixa Manlleu a Unnim i després l’absorció de Bbva…..hi ha un temps de “descontrol” però tot és posa a lloc.Soc esposa d’empleat , primer Caixa Manlleu després Unnim i Bbva……han plegat una bona colla de companys, jubilacions…..cambis d’oficines…….però us puc assegurar que els treballadors hi posen tot i més.
    Maria del puig

  26. Pero bueno, la majoria dels que feu comentaris sou uns resentits i amb molta falta d’omformacio, els empleats de CX podeu estar contents de no perdre el vostre lloc de treball, igual que ens va pasar a nosaltres del B Condal, fa un munt d’anys i els de Unim el mateix, al cap i a la fi CX ha fet fallida per la mala gestio dels seus responsables, no os feu els martirs, no se que pasa que els absorbits sempre es pensen que son milllors que els absorbents, sistemes informatics, serveis, etc.. aixi han acabat, que per exemple els de Unim no tenien ni recicladors, penseu que si per vosaltres es un pal cambiar de entitat, pels empleats de BBVA tambe ho es, ho os penseu que es molt facil sentir tot el dia tan d’empleats com de clients afins que ” allo si que funcionaba ” ja ja no em foteu riure, que tant clients com empleats de CX tenieu el culet ben apretadet, i no es de rebut, menysprear el treball d’unes persones que han demostrat tenir un sentit de la responsabilitat molt alt amb la seva feina, perque si una empresa funciona es en gran mesura gracies als seus treballadors, ja se que ara em plourant les critiques, pero es el que penso i consti que jo tambe baix ser absorbit,
    Clients de CX nomes tingueu ina miqueta de paciencia, penseu que els empleats tan d’una entitat com de l’altra estan fent un esforç per superar la fusio i son els primers interesats de tornar a la normalitat i poder donar un bon servei, tambe penseu que de malcarars i inutils tambe en trobareu, no mesureu a totom pel mateix, penseu que de ben segur i siguen honestos tambe en trobareu a les vostres feines, be ja he abuidat el pap, sento si he ofes a algu, no es la meva intencio, salut a totom

  27. El meu cas també és curiós, des de fa anys que sóc client de Catalunya Caixa i el meu nom en el compte és Josep Torrents i Andreu, doncs bé, des de que han fet el canvi, ara en el nou compte figuro com José Torrents Andreu, m´han castellanitzat per tot el morro.
    Per cert, si no t´importa compartiré això al meu bloc.
    Salutacions.

  28. Manca una mica de paciència, crec jo. Per sort, no m’he trobat amb algú que vulgui veure tants problemes on no n hi ha. O on no volen que n hi hagi.
    Amb coneixement de causa ho dic. Es tracta de desendollar tot un banc i, al dia seguent tornar lo a endollar.
    Les dues targetes segurament serà la que no va activar en el seu moment quan li van enviar x correu. I deu el mateix xrque es el mateix contracte!! El préstec es una matriu que tenia cancel.lat i apareix x històric…. L’únic que li dono la raó es en l idioma. A can BBVA fan servir l’idioma del seu país. El 902 se’n fa càrreg l entitat. I, es clar que distingueixen si ets client d catalunya caixa, per agilitzar les consultes.
    Perdoneu pero em surt la vena professional..encara

    1. Benvolguda Àngels,
      – no m’han enviat cap targeta per correu.
      – l’any 2000 vaig signar una hipoteca amb Banca Catalana, que va ser absorbida finalment pel BBVA, hipoteca que vaig cancel·lar totalment el 2012, amb registre de cancel·lació inclós (obligatori quan fas la venda de l’immoble) i vaig aprofitar per cancel·lar també el compte associat que tenia amb BBVA. No té cap sentit que a la primera plana quan accedeixo als meus comptes aparegui un prèstec que no existeix.
      – tinc signatura en un compte corrent del meu fill, que viu a l’estranger. No és un compte compartit, és senzillament signatura per poder operar en cas de necessitat. Aquest compte no apareix, no hi puc operar, i com que a més és “no resident” m’ensumo que tindrà problemes. El meu fill ja ha decidit cancel·lar el compte. Espero que no em posin pegues a fer-jo jo mateixa, si porto els poders generals davant notari que em va atorgar el meu fill en el seu moment.
      – no he aconseguit treure l’entrellat de quines comissions em cobraran per mantenir un compte de valors, tot i que van dir que es mantindrien les condicions que ja teniem. En el meu compte de valors no està reflectit el preu real de cotització d’una empresa que cotitza al mercat segundari. Fa una setmana el preu de cada acció era superior als 51 euros, ara, segons el BBVA, és de 6 euros.
      – Si deixen inoperant durant 4 dies tots els nostres comptes, se suposa que és perquè tot sigui correcte. Alguna cosa han fet molt malament, quan un senzill post en el meu bloc en un diari digital ha aconseguit que en tres dies hagi tingut 25.000 entrades, desde facebook hi hagin hagut 15.000 entrades i s’hagi retwittejat 1500 vegades (jo no tinc facebook ni twitter, algú ho ha fet).
      – Els comentaris a aquest bloc, tant de clients com de treballadors, confirmen que el desgavell és inmens. No sóc una professional de la banca, sóc una professional del periodisme. Com a periodista, la meva feina no és donar respostes, sinó plantejar preguntes, donar eines als lectors per mantenir el seu sentit crític en alerta. Les respostes que ha rebut aquest bloc confirmen que, amb unes poques paraules, he aconseguit aquesta reacció.

      En uns moments en que la part de la nació catalana que actualment respon al nom oficial de Comunitat Autònoma de Catalunya es planteja el seu futur com a possible estat independent, cal, més que mai, estar en alerta davant els poders econòmics que estan enfonsant la nostra societat a nivell global. Per si tens interés en saber el pa que s’hi dona, en el meu bloc trobaràs informació sobre el llibre que he publicat recentment, “Allò que cal saber quan s’és un Estat”, que vaig presentar a Vilaweb a finals de juny i que explica, entre d’altres coses, com funcionen realment els bancs (al final del post hi ha un link per accedir a més informació sobre el llibre).

      Aprofito per agrair a tothom els vostres comentaris. He preferit, fins ara, no respondre. Sou vosaltres el que heu enriquit el debat. Abraçades i ànims a tothom!!!

    2. Benvolguda Soledad.
      He estat empleada de Catalunya Caixa des de fa 27 anys i, aprofitant la absorció de BBVA, aquest any passat vaig decidir de marxar.
      Tot i la meva decisió em liquiden a 30 de setembre, per tant, he de viure la integració informàtica durant unes setmanes. Intentant espabilar-me amb el nou sistema informàtic de BBVA.
      Per a mi, la principal missió que m’imposo es ajudar en tot el que sigui possible als meus clients en aquesta integració, que, encara que us ho pugui semblar, es molt més caòtica i traumàtica per a nosaltres, els empleats.
      Es dur haver de lidiar amb els comentaris desafortunats del la gent, quan només vols posar hi remei. Per sort, el cara a cara i la predisposició per ambdues bandes de trobar una solució gairebé sempre, fa que acabi bé.
      Amb les meves intervencions al teu escrit, voldría transmetre a la gent que, si us trobeu algun problema, vingueu a l’oficina o truqueu o envieu mail. Però sería genial que no vingueu mossegant…nosaltres serem allà per buscar la solució.
      Et puc respondre algun dels problemes que planteges, perque m hi he trobat personalment (també tenim comptes i fills, i préstecs i targetes…)
      Els comptes on apareixem com a autoritzats no surten x la banca on line. Si tens els poders del teu fill, no et posaran cap problema per cancelar lo. No obstant, crec que, fins i tot rl teu fill el podria cancelar des d on sigui, ja que aquest banc, si té quelcom bò es que es per tot el mon.
      I el que et deia de la targeta, si entres al BBVA Wallet veuràs que es un duplicat de la que ja tens i et surt com a desactivada.
      I el préstec que surt, de ben segur que té a veure amb la hipoteca. Pero això no vol dir que estigui activa!
      Pel que fa a les accions, evidentment BBVA no marca el preu en borsa. Per tant, deu ser una errada que, de ben segur es solventarà en breu.
      En quan a BBVA…si, es molt trist que ens hagin absorbit…i molt i molt lleig que la integració es fés, precisament, l’11 de setembre.
      Jo marxo, ja no van amb mi. En unes setmanes passaré a ser a l’altra banda del taulell.
      No sé si t’he pogut ajudar. Es l’esperit d’una ex empleada de Caixa de Catalunya (que no de Catalunya Caixa)
      Un plaer…

    3. Angels,
      amb aquest comentari donaré per tancada aquesta conversa. Espero que també ho facis tu.

      Del que em queixo -del que ens hem queixat tots, em sembla- és precisament dels errors. No és de rebut que aquest banc n’hagi produït tants.
      És evident que ja sé que no tinc una targeta fantasma. Es evident que no tinc cap prèstec amb venciment el 1899. És evident que el valor de les meves accions és una errada. És evident que si vaig escriure aquest post no era perquè estigués preocupada per tot plegat, sinó perquè era incomprensible una situació tan molesta… i tan grotesca.

      No és evident que no pugui actuar des d’internet amb un compte on tinc signatura autoritzada. No és evident que no es pugui canviar el sistema de pagament d’una targeta per Internet. No és evident que en la consulta de moviments posi “càrrec per compra amb targeta en comerços” i que s’hagi de fer un altre clic per saber en quin comerç, si vols controlar els teus comptes. No és evident que la web d’aquest banc tant “important” sigui tan desastrossa. No és evident que per resoldre els problemes causats ens haguem de desplaçar a la nostra sucursal, carregant de feina els treballadors, o perdent hores de feina nosaltres.

      No hi ha excuses per fer les coses malament. No hi ha excuses per la falta de respecte envers el nostre idioma. No hi ha excuses per la falta de respecte envers milions de clients.

      És indginant que hagin malbaratat el que, com tu molt bé dius, era “l’esperit de Caixa de Catalunya” (el dels seus empleats, no el dels seus dirigents).

      És indignant que tanta gent estigui indignada.

    4. Bon dia Soledad.
      Per el teu escric intuexo que no debies veure que les meves paraules no anàven a buscar polèmica. Ans al contrari, m’hagués agradat que et servissin d’ajuda.
      Bé, vaig intentar-ho. Està clar doncs, que necessiteu estar indignats, potser es una vàlvula d’escapament per d’altres coses molt més greus que han estat culpables les entitats bancàries. Tant de bo els afectats per la hipoteca o per les participacions preferents haguessin tingut només els teus problemes.
      Amb això vull dir que tot el que dius només es qüestió de paciència o be de canviar de banc.
      Espero que ho entenguis. Sense mal rotllo.
      Bon diumenge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!