BLOG DEL BIC (CLR*CDR) 2002

VISQUEM LA INDEPENDÈNCIA: Per assolir-la sols ens calen tres coses: L'Anhel, una estelada i el "PROU" definitiu. CLR*CDR/BIC: Reafirmar el 1r d'octubre, completar la DUI, assegurar el català.

6 de febrer de 2016
0 comentaris

Quan l’Independentisme català premerà l’accelerador? ara que neguem l’autoritat dels tribunals espanyols (DIP) referent a la nostra Independència.

ara Hora DUIPRECIPITEM_6

Extret d’un recent article de Germà Capdevila: “El millor missatge per als catalans, per a Espanya, per a Europa i per al món és continuar executant el full de ruta aprovat el 9 de novembre, sense ni tan sols desviar la mirada cap a Ponent.

Ahir al Parlament va executar un nou acte de sobirania, en presentar les tres lleis previstes per la resolució suspesa pel Tribunal Constitucional. Ja ho deia la mateixa resolució: desconeixem l’autoritat dels tribunals espanyols en aquesta matèria. Però en comptes d’encallar-nos en declaracions i contradeclaracions, senzillament es presenten les lleis al Parlament. Espanya ha caigut en la seva pròpia trampa, perquè cap instància judicial pot suprimir el debat polític, que és intrínsec a la feina d’un Parlament.

És un curs d’acció que provoca desorientació a l’Estat. La tremolor de cames que fa uns dies dèiem que afecta alguns sobiranistes en veure que passem del dit al fet, es transforma en pànic a Madrid, on no saben com respondre als actes concrets del Parlament cap a la independència. El TC pot continuar suspenent cada passa, però no hi ha manera d’evitar que els diputats catalans continuïn fent la feina i acabin d’aquí a 18 mesos un nou marc legal perfectament dissenyat i a punt per posar-lo en marxa.

Madrid sap que segons quines mesures poden esdevenir la justificació perfecta perquè l’independentisme català premi l’accelerador”

Extret del Blog d’Albert Cortés Montserrat, concretament del seu post “La Sedició i els fets consumats”. http://blocs.mesvilaweb.cat/ALBERT1969/

__________

Els propers reptes

HÈCTOR LÓPEZ BOFILL  PROFESSOR DE DRET UPF

Amb la investidura de Carles Puigdemont com a president de la Generalitat ha estat feliçment superat un escull contra el qual el procés es podria haver estavellat i enfonsat. Val a dir que el nou titular de la institució, amb la militància inequívocament independentista que marca la seva biografia, aporta una garantia addicional al projecte de secessió i ofereix un canvi de perspectiva en el relat que fins ara havia ofert el president Mas. Si aquest representava la conversió en el camí cap a la Catalunya sobirana després dels fracassats intents de millora de l’autogovern, Puigdemont procedeix dels sectors de Convergència Democràtica que no han confiat en una solució d’encaix amb l’Estat espanyol i que han contribuït a enfortir aquells instruments que, amb totes les limitacions, poguessin impulsar el gest d’emancipació nacional. L’exercici de la presidència de l’Associació de Municipis per la Independència d’ençà de juliol de 2015 no ha estat res més que el darrer exemple d’aquesta vocació de Puigdemont per organitzar i encapçalar estructures polítiques que facilitessin la creació del nou estat.

“Sense una estructura que permeti disposar directament de tots els rendiments tributaris generats a Catalunya, no es pot culminar la construcció del nou estat

Així, segurament dins l’òrbita convergent no es podria haver triat cap millor candidat a pilotar el tram decisiu del projecte independentista des de les institucions per bé que sigui assumint la presidència d’un aparell de govern feble i financerament desnonat com és la Generalitat de la Catalunya autonòmica. El principal repte del president Puigdemont, del seu govern i de la classe política sobiranista consisteix, doncs, en com reforçar aquest aparell públic fins a convertir-lo en un centre de poder propi d’un estat que aspira al reconeixement internacional. I per assolir aquest objectiu la necessitat d’actuació en vulneració directa dels mandats del sistema constitucional espanyol de 1978 esdevé imprescindible.

En una primera fase, la construcció de l’estat català exigeix almenys el compliment de la Declaració 1/XI del Parlament de Catalunya de 9 de novembre de 2015 sobre l’inici del procés polític a Catalunya, declarada inconstitucional i nul·la pel Tribunal Constitucional espanyol en sentència emesa el passat 2 de desembre. El punt cinquè d’aquesta declaració és prou específic a l’hora de determinar un mandat al propi Parlament (i es pot entendre al govern de la Generalitat un cop constituït, cosa no esdevinguda fins ara) d’iniciar la tramitació de les lleis del procés constituent, de seguretat social i d’hisenda pública, és a dir, bona part de la normativa reguladora de les estructures necessàries per bastir un estat. Com diem, aquesta declaració en la seva totalitat, i també en aquest punt cinquè, fou considerada radicalment inconstitucional pel Tribunal Constitucional espanyol i, per tant, tota actuació associada a la presentació i tramitació del referit cos legislatiu seria susceptible d’activar els nous mecanismes previstos a la llei orgànica del Tribunal Constitucional a fi de garantir l’acatament de les seves resolucions. Això inclou la imposició de multes de fins a trenta mil euros a les autoritats que eventualment desobeïssin la sentència del Tribunal, a més de les responsabilitats d’ordre penal que es poguessin derivar. En definitiva, que si el propòsit de Puigdemont i del seu govern consisteix, com aquest va assegurar en el seu discurs d’investidura, a implementar en 18 mesos el full de ruta amb el qual Junts pel Sí es va presentar a les eleccions i concretat en la declaració sobiranista de 9 de novembre, l’enfrontament amb les autoritats espanyoles hauria de ser imminent.

Sense una estructura que permeti disposar directament de tots els rendiments tributaris generats a Catalunya, i això implica disposar d’una hisenda i d’un aparell coactiu que garanteixin l’obligació de tots els contribuents catalans de pagar els seus impostos a l’administració catalana (i, en particular, de garantir que les empreses paguin les retencions mensuals d’IRPF dels seus treballadors), no es pot culminar la construcció del nou estat. I iniciatives d’aquesta mena es poden canalitzar obertament a través de la legalitat catalana generada per la declaració del Parlament, amb la tramitació formal de la llei de la hisenda catalana, o clandestinament, amb la construcció d’una administració paral·lela a l’administració autonòmica. Però en ambdós casos caldrà fer front als actes sancionadors emesos per les autoritats espanyoles des del moment que aquestes tinguin constància de l’incompliment de la sentència del Tribunal Constitucional.

Amb tot, cal no perdre la confiança. Si Eslovènia o Lituània van crear les seves hisendes desvinculades de les federacions de les quals s’estaven separant en un lapse molt breu de temps, es pot pensar que les autoritats catalanes, amb el suport d’una gran majoria de la població, també estaran en condicions de fer-ho.

COMENTARIS  

 

+20#1 ENRIC VILAR MESTRE

Caram Dr Bofill, quin cambi de taranna. Ben escrit. Clar i sense embuts. La desconexió ja ha començat. Ja es molt més que desafecció. Nomes cal mecanitzar-ho. A la que hi hagi milers de contribuents que ho paguin a un cert compte, aixo esclatarà i tindra un efecte d’esclat en cadena. Els cagadubtes començaran a perdre la por. Veurem

Dissabte, 16 gener 2016 6.39

0#2 RAFEL VIDAL

Sí, ara que les autoritats catalanes s’han decantat oficialment per la independència, caldrà que el poble català respongui recolzant-les sense por. Si el poble respon massivament com va fer a les manifestacions, la causa catalana guanyarà. Ara és l’hora de la veritat. I també del valor, de l’honor i de la glòria.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!