Saül Gordillo www.saul.cat

Bloc sense fulls

22 de setembre de 2010
1 comentari

Nou web de l’ACN

Nou web ACN

L’Agència Catalana de Notícies estrenava ahir nou web. És el resultat de mesos de treball per dotar-nos d’una eina més útil per als abonats (ràdios, televisions, diaris, digitals, institucions i empreses), tant en usabilitat com en simplificació de les diferents interfícies i accés als continguts multimèdia que produeix l’Agència. El nou web trenca la lògica anacrònica d’un portal, en què la informació apareixia jerarquitzada, i aposta per una presentació que potencia l’actualitat (les últimes notícies, els últims continguts) i ofereix de manera més atractiva la diversitat de continguts que l’Agència ve elaborant des de fa anys (text, àudio, fotografia i vídeo).

El nou web permet als abonats conèixer millor les previsions de cobertures informatives, de tal manera que poden organitzar les seves redaccions d’una manera més eficient, i obtenir els diferents formats de les previsions assignades d’una manera instantània i fàcil. Els continguts, doncs, van a l’abonat (reforçant l’enviament del contingut amb correus electrònics i alertes) i així l’abonat no ha d’estar pendent de refrescar l’antic web. Aquesta és una de les grans millores del servei al client, a part d’oferir una major transparència de la producció periodística multimèdia i mostrar la distribució territorial dels periodistes de l’Agència.

El nou web és un gran aparador dels continguts periodístics a temps real (podent accedir al contingut complet només els clients) i, al mateix temps, permetrà que els no-abonats (mitjans estrangers, fonts d’informació interessades, internautes o ciutadans) puguin adquirir continguts pagant a tant la peça. Es tracta d’un pas endavant en la modernització d’una agència de notícies avui. En aquest sentit, el nou web afavoreix la connexió amb les xarxes socials, un terreny en què l’ACN ha estat referent els últims mesos (Facebook, Twitter, YouTube i Flickr).

Reacció Twitter nou web ACN

Reacció Twitter nou web ACN

Durant les primeres hores de posada en servei del nou web les reaccions dels internautes han estat molt satisfactòries, segons es pot comprovar en aquestes captures de pantalla de Twitter. Durant el dia també hem rebut felicitacions d’usuaris i mitjans de comunicació abonats, que han valorat el canvi notable que suposa el nou web no només des d’un punt de vista gràfic i de disseny sinó conceptualment. A part de la pròpia ACN, n’han informat e-notícies, Nació Digital i Racó Català.

En la conceptualització del web (arquitectura i disseny) hi han treballat Gemma Ustrell (coordinació), Anna Oms, Jordi Pueyo, de l’Agència; Josep Giménez i Clara Grau, de Comunicació Digital; i en la programació hi han intervingut Jesús del Campo (coordinació), Pere Galceran i David Polo, també de l’Agència. A ells especialment, però també al nou cap de sistemes, Xavier Cabanach, i al conjunt de professionals de la casa, que les últimes setmanes han participat de sessions de formació, la més sincera felicitació per la feina feta. Queden millores pendents, com sempre. Però un cop estrenat el nou web tot serà diferent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!