<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<rss version="2.0">
    <channel>
        <title>Comentaris - El bloc d'en Roc Fernàndez</title>
        <description></description>
        <link>http://blocs.mesvilaweb.com/bloc/view/id</link>
        <lastBuildDate>Sun, 02 Aug 2009 13:34:02 +0100</lastBuildDate>
        <generator>FeedCreator 1.7.2</generator>
        <item>
            <title>Què és el que jo acuso</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/140885#195704</link>
            <description><![CDATA[Jo defenso que l'acord s&iacute; compleix l'Estatut. Hi he dedicat set posts carregats de dades, d'enlla&ccedil;os i d'informaci&oacute;. Tothom &eacute;s lliure d'entrar-hi i contradir-me. Si &eacute;s tan evident que hi ha un incompliment, nom&eacute;s cal entrar en el blog i escriure "Mira, aqu&iacute; t'equivoques" i oferir un argument alternatiu. <br /><br />Per&ograve; no et confonguis. El meu "Jo acuso" no t&eacute; res a veure amb el finan&ccedil;ament. Em queixo de la propagaci&oacute; d'una mentida que ha anat de boca a orella, sense que la xarxa hagi actuat com a tallafocs de la falsedat. Em queixo que la xarxa no actua com a filtre de la mentida, sin&oacute; com un vulgar propagador v&iacute;ric.<br /><br />Mira. Si la xarxa ha de ser una reproducci&oacute; a escala de les picabaralles pol&iacute;tiques i emprem com a munici&oacute; dial&egrave;ctica els esl&ograve;gans dels uns i dels altres, potser ha arribat el moment de comen&ccedil;ar des de zero. Et proposo com a alternativa un espai 2.0 en el que hi prevalgui el contrast de la informaci&oacute;, el rigor, els matissos i la discrep&agrave;ncia parcial. <br />]]></description>
            <author>ja.donaire@udg.cat (DonAire)</author>
            <pubDate>Wed, 29 Jul 2009 13:19:02 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>Pensament únic i règim tripartit</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/140885#195702</link>
            <description><![CDATA[Als pensadors i ac&ograve;lits del r&egrave;gim tripartit, aquells que afirmaven que calia treure de TV3 i Catalunya R&agrave;dio la "crosta" nacionalista, volen imposar el pensament &uacute;nic. I s&iacute; per imposar-ho han de fer &uacute;s de la propaganda, de la manipulaci&oacute; dels mitjans p&uacute;blics i privats, l'&uacute;s abusiu institucional dels mitjans p&uacute;blics i silenciar l'oposici&oacute; -com el gr&agrave;fic evidencia- ho fan sense complexos.<br /><br />Per sort, com b&eacute; indiques, el control de les xarxes socials se'ls hi escapa al r&egrave;gim tripartit com se'ls hi escapa el seu control a pa&iuml;sos com Iran o Xina. I &eacute;s aleshores quan es posa de relleu l'escletxa existent entre opini&oacute; publicada i opini&oacute; p&uacute;blica.<br /><br />Salut!]]></description>
            <author>grifells@gmail.com (Salvador Grifell)</author>
            <pubDate>Wed, 29 Jul 2009 13:12:58 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>Tots els arguments per acceptar un mal acord.</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/140417#194869</link>
            <description><![CDATA[Est&agrave; b&eacute;, per&ograve; manca una part de la reflexi&oacute; sobre la negociaci&oacute;: qu&egrave; passa si no s'accepta el pacte amb tota la parafern&agrave;lia de fraus que oferia l'Estat?<br /><br />Primerament cau en barrina l'hegemonia del pensament falangista que contra tot pron&ograve;stic contin&uacute;a essent totalit&agrave;riament el pensament &uacute;nic de la democr&agrave;cia borb&ograve;nica, la qual ha aconseguit de moment mantenir intactes totes les bases imperials despr&eacute;s del gran pacte de la transici&oacute; que no &eacute;s res m&eacute;s que un habilid&oacute;s pacte de la nomenclatura franquista hereva del naufragi imperial espanyol, de repartiment de papers entre el falangisme de dretes, el falangisme d'esquerres i el falangisme regionalista (l'&uacute;nica novetat de la monarquia).<br /><br />La inestabilitat imperial espanyola probablement emprenyaria de forma notable els socis europeus, molt especialment It&agrave;lia on el model franc&eacute;s permet totes les m&agrave;fies dels diferents "Termita&iuml;i", i Fran&ccedil;a que encara avui &eacute;s l'Imperi m&eacute;s vigor&oacute;s. Per tant les pressions sobre els falangismes diversos que s'han apoderat del govern aut&ograve;nom amb evident traidoria democr&agrave;tica, i tamb&eacute; de la seva oposici&oacute; han plogut de dins i tamb&eacute; de fora que s&oacute;n menys p&uacute;bliques per&ograve; molt m&eacute;s eficaces.<br /><br />Segonament, per coher&egrave;ncia si no s'acceptava el pacte del finan&ccedil;ament es tenia de declarar en fallida el model auton&ograve;mic des de Catalunya, i per tant desmuntar la paradeta, recon&egrave;ixer l'error que fou el model resultat del 23-F, i fer una autocr&iacute;tica terrible per part de totes les forces pol&iacute;tiques dels claudicats en aquell moment i claudicats encara ara, autocr&iacute;tica que &eacute;s la negaci&oacute; de les ess&egrave;ncies falangistes i per tant avui per avui impossible. <br /><br />Ara la fallida s'ha ajornat i alg&uacute; enterrar&agrave; el darrer. S'ha guanyat doncs temps a una situaci&oacute; de gravetat extrema i en darrer terme quan la cosa sigui enormement evident, la fallida catalana formar&agrave; part de la fallida espanyola, i per tant continuarem "unidos en lo universal".<br /><br />Des de Catalunya, al meu entendre, no hi ha consci&egrave;ncia de la gravetat de la fallida total de l'economia espanyola. &Eacute;s inacceptable per a qualsevol falangista que la fallida espanyola no sigui tamb&eacute; la fallida catalana, i per tant, les sangoneres espanyoles al caure, que estan caient, necessiten fer caure l'economia catalana que &eacute;s menys dependent dels monopolis, el poder i el control financer. (Aquest darrer ara veu l'abisme del descontrol).<br /><br />Tercer, la no acceptaci&oacute; de l'acte de viol&egrave;ncia econ&ograve;mica <span><span style="font-family: Comic Sans MS; font-size: small;"><strong><em></em></strong></span></span>que &eacute;s el pacte posava al descobert amb tota crueltat la naturalesa violenta i immoral de l'estat espanyol, <span><span style="font-family: Comic Sans MS; font-size: small;"><strong><em></em></strong></span></span>donava ales al petit moviment de "reconquesta" de les veritables institucions sobiranes i con-federals de l'antiga Corona d'Arag&oacute;, i per tant tots els actors del pacte falangista de la "transici&oacute;n" que justament es fa per evitar aix&ograve;, quedarien pol&iacute;ticament fora de joc, quan avui dominen sense fissures l'arc parlamentari en la seva totalitat. Pel poder, la fidelitat al pacte falangista &eacute;s m&eacute;s important que totes les lleis, estatuts, i altres normes fatigoses i enutjoses.<br /><br />Una viol&egrave;ncia m&eacute;s, tampoc &eacute;s novetat i a m&eacute;s la poblaci&oacute; en general ho veu com normal i forma part de la doc&egrave;ncia falangista m&eacute;s aut&egrave;ntica: el c&agrave;stig per voler ser all&oacute; que som i no ser all&ograve; que ells volen que siguem. Tots els falangistes conven&ccedil;uts que han sobre-actuat, estaven doncs d'acord amb el final que no podia ser altre que el que ha estat. (CiU simplement s'ha reservat com alternativa per mantenir el frau pedag&ograve;gic i en cas que els electors la fessin govern aut&ograve;nom, es faria un altre sainet amb un resultat en darrer terme id&egrave;ntic, perqu&egrave; la viol&egrave;ncia quan s'accepta en aquest grau malgrat la irrealitat de les amenaces militars, ja no &eacute;s q&uuml;esti&oacute; de grau sin&oacute; de simple covardia, i la covardia &eacute;s l'element identificador del falangisme regionalista m&eacute;s ext&eacute;s).<br /><br />Fixem-nos que al carrer no hi ha cap reacci&oacute;, i els diaris i informatius i els intel&middot;lectuals org&agrave;nics ens diuen que l'acte de viol&egrave;ncia no ho &eacute;s tant, que si b&eacute; s'han dit coses gruixudes i tot queda per m&eacute;s endavant, tot plegat forma part de les lluites democr&agrave;tiques normals (i &eacute;s ben cert que aqu&iacute; s&oacute;n normals que per alguna cosa aix&oacute; &eacute;s un camp de presoners), i que al cap i a la fi tindrem sort dins de tres o quatre anys si tot va b&eacute;, quan tots saben que no hi anir&agrave;, i aix&iacute; ja han preparat la coartada pel segons lustre que ve.<br /><br />Quarta, s'entraria a m&eacute;s gr&agrave;cies al domini dels mitjans de comunicaci&oacute; principals, en una guerra de trinxeres sobre par&agrave;metres econ&ograve;mics, que sembla que solament s&oacute;n aptes per als experts, perqu&egrave; un dels &eacute;xits falangistes &eacute;s que tothom s'ha cregut que les sumes i les restes s&oacute;n cosa d'experts extraordinaris. I per tant els falangistes dissidents, dissimularien que ho s&oacute;n, per&ograve; com que ho s&oacute;n com a m&iacute;nim mentalment, mai sabran explicar-se i mobilitzar la poblaci&oacute; que est&agrave; majorit&agrave;riament adormida.<br /><br />En definitiva, tot extraordin&agrave;riament previsible.]]></description>
            <author>gabarroferrer@hotmail.com (A.M.G.)</author>
            <pubDate>Wed, 22 Jul 2009 13:25:08 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>És mentida</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/135682#194120</link>
            <description><![CDATA[Jaume,<br /><br />Aix&ograve; que afirm&eacute;s &eacute;s fals. Ahir vaig parlar personalment amb en Ramon Tremosa i em va confirmar que ell no va votar en Vidal-Quadras.<br /><br />Roc<br /><br />]]></description>
            <author> ()</author>
            <pubDate>Thu, 16 Jul 2009 12:45:35 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>En Tremosa també votarà a en Vidal Quadras oi?</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/135682#193882</link>
            <description><![CDATA[Quina colla!]]></description>
            <author> (Jaume d'Escriu)</author>
            <pubDate>Wed, 15 Jul 2009 00:10:02 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>Corregit</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/139691#193799</link>
            <description><![CDATA[Manel,<br /><br />Tens ra&oacute; ja ho he corregit!<br /><br />Gr&agrave;cies!]]></description>
            <author> ()</author>
            <pubDate>Tue, 14 Jul 2009 16:44:28 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>Error</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/139691#193789</link>
            <description><![CDATA[Psstt!!, 15 CA de R&egrave;gim Com&uacute;, no 17.]]></description>
            <author> (Manel)</author>
            <pubDate>Tue, 14 Jul 2009 15:09:36 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>...</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/135678#190048</link>
            <description><![CDATA[Un llibre fascinant!]]></description>
            <author> ()</author>
            <pubDate>Sat, 13 Jun 2009 17:35:50 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>on???</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/134583#187941</link>
            <description><![CDATA[Quin publicitari ha fet aquesta imatge?<br /><br />Pot posar la web per veure'n m&eacute;s?]]></description>
            <author>alexpradocas@gmail.com (Toni)</author>
            <pubDate>Fri, 29 May 2009 15:25:13 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>mes</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/133058#185378</link>
            <description><![CDATA[Jo crec que &eacute;s un acte m&eacute;s fet amb els peus que amb mala fe. Pq tampoc t&eacute; massa sentit que parlin dos representants d'Uni&oacute; Democr&agrave;tica (tot i que n'hi hagi un que&nbsp;ja no hi&nbsp;militi) i cap de CiU. Dius que d'ERC i dels Independents no hi havia cap represenant per&ograve; m'han dit que tant en Ramon Carner (primer regidor d'ERC al poble) com en Joan Fernandez (exalcalde pels Independents) van parlar. Trenta anys s&oacute;n importants i no es pot muntar un acte aix&iacute; en dos dies. Per aix&ograve; penso que no &eacute;s mala fe.]]></description>
            <author> (Codi)</author>
            <pubDate>Mon, 11 May 2009 15:13:06 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>el millor</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/75287#179277</link>
            <description><![CDATA[salvador espriu TVE3! GIRONA!]]></description>
            <author> ()</author>
            <pubDate>Wed, 25 Mar 2009 17:38:29 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>COLOM Referent</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/124432#174839</link>
            <description><![CDATA[<p>L'&Agrave;ngel COLOM, va fer una gran feina a Marroc, per&ograve; el contoverni entre els espanyolistes (embaja &uacute;nica, co&ntilde;o!) els resentits d'ERC (no oblidem el PI) i els palanganeros de ICV, es van c&agrave;rregar la millor iniciativa per l'imigraci&oacute; que s'ha fet mai.</p>]]></description>
            <author> (Marc)</author>
            <pubDate>Fri, 20 Feb 2009 12:13:23 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>Els deixebles!!!</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/124003#174404</link>
            <description><![CDATA[Roc, <br />No saps com d'important &eacute;s, en aquests moments, comprovar que vam ser tants el deixebles d'en Mia.<br />Tot el que s&eacute; de pol&iacute;tica i de Catalunya. Tot el que estimo els catalans i catalanes. Tot el que s&oacute;c... l'hi dec a ell.<br />Hi ha persones que passen per les nostres vides, de manera tan intensa, que et sembla que no podr&agrave;s fer cam&iacute; sense elles. En Mia, m'ha "perseguit" des dels 16 anys. Ara, en tinc 41. Feia una setmana que m'havia trucat per tel&egrave;fon...<br />Darrerament, tot i que estava apartat de la pol&iacute;tica activa, seguia preocupat pel panorama del pa&iacute;s.<br />Roc, gr&agrave;cies, pel teu record.<br />S&iacute;lvia&nbsp;]]></description>
            <author>silviarequena@icab.cat (Sílvia Requena)</author>
            <pubDate>Tue, 17 Feb 2009 18:46:38 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>El càncer socialista</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/123525#173722</link>
            <description><![CDATA[Aquest socialistes s&oacute;n con un c&agrave;ncer assas&iacute;, que s'est&agrave;n carregant el pa&iacute;s. Han anat fent met&agrave;stasi comen&ccedil;ant per Barcelona,Catalunya i ara Espanya o els aturem o ser&agrave; mortal.]]></description>
            <author>adria440@hotmail.com (Adrià Izard)</author>
            <pubDate>Thu, 12 Feb 2009 20:51:47 +0100</pubDate>
        </item>
        <item>
            <title>Pel que va llegir o pels pensaments normals de l'època?.</title>
            <link>http://blocs.mesvilaweb.com/node/view/id/121446#171293</link>
            <description><![CDATA[El Quixot estava boig no p&egrave;l que va llegir, si m&eacute;s no per criticar la fam i aspiracions de conquesta dels jovents de l'&egrave;poca imperial espanyola.]]></description>
            <author> (Ferran)</author>
            <pubDate>Wed, 28 Jan 2009 00:06:26 +0100</pubDate>
        </item>
    </channel>
</rss>

