Anuari 2014: #omplimelsbuits

Un any més, des del Grup de Periodistes Ramon Barnils ens llancem a l’aventura de microfinançar l’Anuari Mèdia.cat. Des d’avui i durant els pròxims quaranta dies, tots aquells que ho volgueu podreu posar el vostre granet de sorra per fer possible per quart any consecutiu aquesta experiència de periodisme crític i d’investigació, que posa el focus sobre quinze temes silenciats pels mitjans de comunicació de masses durant l’any 2013. El lema d’enguany és #omplimelsbuits, que hem anat fent córrer durant els últims dies amb uns targetons digitals carregats d’experiència. I amb què els omplirem, aquests buits? Bàsicament amb periodisme clàssic, aquell de subjecte-verb-predicat, el periodisme de fonts i context. Hi ha, això sí, algunes novetats. [+]

L’Anuari segueix fidel a la fòrmula d’anys anteriors. Per això l’objectiu de finançament (8.000 euros) és similar al d’anteriors edicions. Enguany volem aprofundir en la vessant gràfica del projecte, realitzant una sèrie d’infografies amb dades per a tots els reportatges. Creiem que el periodisme de dades és un dels puntals del futur de l’ofici, i per això ens agradaria que els silencis que investigarem tinguin també una bona expressió gràfica, que difondrem tan en la versió impresa com també per internet a través de les xarxes socials. També perfeccionarem una mica la plataforma web, per fer-la més dinàmica i atractiva. I, si al final quadren els números, mirarem de remunerar una mica millor als periodistes que investigaran els temes. Si no ens valorem nosaltres mateixos, qui ho farà?
Un any més, seguim al capdavant de la coordinació amb en Sergi Picazo. Com sempre un orgull treballar al seu costat, en col·laboració amb una quinzena de periodistes i estudiants de periodisme que ja ara estan treballant en quinze històries que volem ben potents. En aquesta ocasió fins a sis universitats diferents dónen suport al projecte, amb la qual cosa tindrem el goig de treballar amb sis estudiants que no tenim cap dubte que estaran a l’alçada. També segueix donant suport al projecte el Col·legi de Periodistes, que ho fa des de la primera edició. I comptem amb la complicitat de la Fundació Catalunya, que amb la seva aportació a l’observatori crític Mèdia.cat fa possible en gran mesura la viabilitat de moltes de les iniciatives que prenem.
Així doncs, ja sabeu: tenim 40 dies per fer realitat l’Anuari 2014 i fer que quinze silencis deixin de ser-ho. Col·laborem i entre tots i totes #omplimelsbuits. 
 
Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *