La cultura de la imatge corporativa

Avui he assistit a la Jornada sobre “La cultura de la imatge corporativa en l’organització” que ha tringut lloc al Palau de la Generalitat amb una interessant ponència del professor de l’Escola Elisava, Francesc Ribot.

Afegeixo un resum dels meus apunts

Idees força de la Jornada:

–          La marca ho empara tot. No podem demanar al ciutadà que comprengui missatges complexos

–          Una marca potent i valorada és una estructura d’estat.

–          Un mal servei s’identifica amb la marca

–          Cal unitat i coordinació

–          Tota política d’homogeneïtzació genera resistències però la Generalitat no pot competir en aquest món de marques amb 150 marques diferents coexistint

–          Marc de referència: imatge única i homogènia

La cultura de la imatge corporativa en l’organització

–          El dissenyador ha d’encaixar els desitjos i estratègia de l’organització

–          Identitat: conjunt de característiques que fa que una persona o comunitat sigui ella mateixa.

  • Identitat: és el que som
  • Imatge: és com ens veuen els altres

Imatge i identitat han de ser coherents i coincidir (si no es nota, en les persones és el que definim com hipocresia)

La identitat del Govern hauria de tenir els mateixos anhels i imatge que la identitat del país.

–          Joan Sales: “Em sento català senzillament com un albercoc se sent albercoc i no préssec”

–           Estètica: molts cops és tant important com la paraula. Allò que és visual impacta més perquè ens dona una noció més directa i aporta un coneixement contigu i global.

La imatge és universal, la imatge arriba a tot el món independentment de la cultura i llengua, la paraula no.

–          El gust és subjectiu però sempre té relació amb la finalitat dels objectes: sembla més bell allò més adequat.

–          La marca acaba comunicant amb el disseny, la tipografia i colors. La marca és uan eina per emetre i per rebre. Però internet ha democratitzat el consumidor.

–          Simeon Sinek. “Frist why and them trust”. 3 conceptes:

  • Que fem. Això ho saben totes les organitzacions
  • Com ho fem: Això ja no ho saben tantes
  • Perquè ho fem: Molt poques saben respondre aquesta pregunta

Apple: exemple d’organització que va posar una filosofia, un perquè al que feia (per ajudar a les persones). Apple no ha inventat res, tenint una filosofia clara a acoplat diferents tecnologies existents (diapositiva dispositius Apple)

Mossos. Exemple de primer disseny de policia cívica (no paramilitar). És de l’any 1991 (disapositiva Mossos). Imatge de policia moderna, contemporani a l’holandesa.

–          Les marques són motors antròpics. Una tendència de la marca és perdre força fins a desaparèixer. La marca és un producte cultural i està obligada a reafirmar la seva existència i presència. Andrea Semprini. Marketing de marca