pepcanals

l'internauta d'Argentona

14 de juliol de 2014
Sense categoria
0 comentaris

Com a consumidor i/o ciutadà em sento decebut

Des del passat mes de març estic vivint una sèrie de situacions que em fan sentir poc protegit, en alguns casos, o poc atès en altres, com a consumidor i/o ciutadà.

MediaMarkt – SONY – OCU

Tot va començar el mes de març a Alcúdia (Mallorca) on estàvem passant una setmana, la meva esposa em passa el e-reader i em diu:

– L’hauries de carregar no es veu bé.

Me´l miro i veig com si la tinta estigués desfent-se, la meva impressió es que potser li ha caigut i li faig la pregunta. M’assegura que no i me la crec, els 37 anys junts fa que la conegui força bé.

Com l’havíem comprat a MediaMark el gener del 2013, està en garantia, i el 15 d’abril el vaig portar a la botiga de Mataró on l’havia adquirit.

El varen revisar, traient-lo de la funda protectora que portava i que havia adquirit el mateix dia de la compra. Se’l varen quedar i em varen dir que en un mes aproximadament el tindria arreglat.

El 13 de maig vaig rebre un sms que deia ordre de reparació finalitzada i que podia passar a recollir-lo.

El 19 de maig el passo a recollir i em diuen que no l’han arreglat perquè la pantalla està danyada físicament i que la reparació es antieconòmica. Haig de dir que en el mateix albarà en l’apartat deia a l’apartat estat, marques d’ús, o sigui no hi havia cap cop o marca visible.

No satisfet amb la resposta vaig entrar a la pàgina web de Sony, que es la marca del e-reader, i vaig trobar que diverses persones s’han trobat en situacions similars.

Amb aquest argument, seguint la recomanació del OCU, vaig confeccionar una carta dirigida a la botiga de Mataró explicant tots els fets i demanen una resposta. La vaig certificar el dia 26 de maig i el servei de correus me la va retornar el 18 de juny amb anotacions que deien absent i avisat en diferents dates. O sigui que no la varen voler recepcionar.

Tornant a seguir la recomanació del OCU ara estic esperant si la seva mediació serveix per quelcom. Ja no es el valor del aparell, no arriba als 200€, es la manca de sensibilitat.

ALCAMPO – Llet Nostra

El següent tema implica a la cadena de supermercats Alcampo i a Llet Nostra. Des de fa anys que fem la compra a l’Alcampo de Mataró per comoditat, preu i perquè ens agrada el local, a més com hi acostumem a anar-hi els dilluns trobem poca gent i fem la compra a un bon ritme i sense problemes.

També ja fa uns anys que la llet que consumim es “Llet Nostra” que sinó vaig errat va néixer arrel d’un boicot d’una marca de llet als productors catalans.

Dons des de fa uns mesos que a l’Alcampo no tenen aquesta marca de llet i preguntat a un dels empleats em va dir: “es una decisió de Madrid.

Per esbrinar-ne els motius vaig pensar que el més fàcil era entrar al web de la marca de llet i preguntar-ho. Així ho vaig fer per dos vegades i encara espero la resposta. Decebedor.

AIR EUROPA

Vagi pel davant el que de les tres aerolínia que actualment fan el trajecte Barcelona – Palma, Ryanair, Vueling i Air Europa, aquesta es la meva preferida. Malgrat ser una mica més cara pots facturar maletes sense cost i habitualment els seus avions són molt puntuals, al menys en aquesta ruta.

El passat mes de juny vaig volar i al tornar vaig demanar via correu electrònic m’enviessin la factura i al mateix temps em reactivessin la contrasenya de client per fer les consultes i compres pel web, ja que l’havia bloquejat per error.

La resposta automàtica va ser immediata:

Acusamos recibo de su correo electrónico y le informamos que le

contestaremos en la mayor brevedad posible”

A continuació em facilitaven una sèrie de números de telefon per si volia fer-ho de manera més ràpida. Com no era urgent vaig pensar que no calia trucar ja que eren números 902 i com sabeu té un cost.

Malgrat tot vaig acabar trucant a un 902 i després de més d’un minut d’escoltar missatges promocionals es va posar l’operadora i al moment es va tallar.

La petició per correu electrònic la vaig fer el 25 de juny i la vaig reenviar una setmana després, cap de les dues ha tingut resposta.

La setmana passada vaig pensar que un altre opció era fer un tweet i així ho vaig fer el dia 6:

?@AirEuropa enviados 2 mails a atención cliente 25/6 acusan recibo pero no contestan antes dos llamadas 902 coste 1€ y se corta. Algo falla

El dia 10 rebo el següent:

?@pepcanals Hola Josep. ¿Pudiste finalmente hablar con nuestros compañeros? ¿Podemos ayudarte?

A partir d’aquí creuament de tweets i el dia 11 rebo per correu electrònic la factura i es comprometen a solventar el tema de la constrasenya i que si faig alguna compra abans de que ho estigui els punts me’ls afegiran.

Avui 14 de juliol encara no sé res de la contrasenya,

Fins aquí tres casos diferents però amb un denominador comú l’atenció al client de les empreses deixa molt que desitjar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!