Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • per un desenvolupament diferent, cap transvasament. "Nuestras vidas son los ríos que van a dar a la mar".
  • Comentaris sobre el meu poble, al qual impediren ser municipi injustament.
  • aquest és un BLOC EBRENC
  • llengua anglesa
  • per parlar de l'esport català, del Barça i de la Unió Esportiva Campredó. per defensar les seleccions nacionals catalanes.
  • articles ideològics, basats en la defensa obrera i la lluita contra qualsevol discriminació per tipus racial, social o sexual
  • l'Araceli, la Rosa i el Guillem
  • la història que hem construït els campredonencs i les campredonenques, els catalans i les catalans, la gent d'arreu del planeta.
  • Independència nacional dels Països Catalans.
  • Cròniques sobre literatura ilercavona (Ebre-Matarranya, Maestrat)
  • Una llengua parlada a Formentera, Calaceit, l'Alguer, Sant Julià, Elna, Campredó, Eslida i el Carxe. Una llengua rica en variants dialectals, que necessita vies de normalització en moltes parts del seu domini lingüístic.
  • poemes ilercavons d'abans i d'ara
  • el sexe és salut i els blocaires el practiquen
  • Respectar les opcions sexuals de tothom. No discriminar ningú pel color de la seua pell o la seua procedència.

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
emigdi | antitransvasista | dimarts, 20 de maig de 2008 | 07:51h

Bona part de l'opinió pública ebrenca i catalana té la impressió que el govern de la Generalitat ha perdut totalment el nord en matèria hidràulica. Conseqüència directa del seu posicionament transvasista, és  la manipulació informativa dels mitjans de comunicació públics, que estan fent arribar a límits èticament i professional deplorables i inacceptables. Durant els darrers anys del govern Aznar, els partits de l'oposició i els catalanistes s'omplien la boca  amb crítiques envers Alfredo Urdaci, director de TVE llavors, al qual se l'acusava de llaurar a favor de les tesis del  PP en tot moment. En el mateix sentit, portem anys i panys queixant-nos de la política informativa del Canal 9 quant a temes lingüístics i hidràulics, la qual hem criticat pel partidisme i per la manca de professionalitat. Malauradament, ara hem de comprovar en pròpia pell com actuen algunes de les patums informatives catalanes que, quant al tractament de determinats temes, se situen a l'alçada del periodisme més ranci anteriorment esmentat.
Escoltar les tertúlies radiofòniques i televisives ha esdevingut tot un repte de resistència moral per a molts ebrencs i moltes ebrenques. S'han convertit en espais tendenciosos, al servei del govern de torn. Quan la campanya del referèndum sobre l'estatut, ja no varen donar opció: es ridiculitzava la postura del NO. Ara, cada dia és la mateixa missa! Quant al tema del transvasament, la gran majoria de tertulians es dediquen a repetir el mateix postulat.  El pluralisme brilla per la seua absència, la qual cosa els porta a donar als oients el missatge oficial. Aquests "professionals" prestigiosos arriben a gosar posar en qüestió, increïblement, la solidaritat de les Terres de l'Ebre, així com s'acusa en tot moment la pagesia de malbaratar l'aigua i de creure-se'n la propietària. 
Dol moltíssim veure com periodistes de llarga trajectòria com l'Antoni Bassas o el Jordi Basté (aquest, en un mitjà privat actualment) promouen aquesta mena de tertúlies monocolor, ells que sovint fan defenses agosarades de l'ètica periodística, cosa incomprensible després de veure'ls actuar. Que difícil és sentir una veu antitransvasista, que qüestioni obertament el decret transvasista del govern espanyol! Cap tertulià està vinculat a les nostres terres tampoc, la qual cosa és una altra mostra de greu mancança.   En Josep Cuní, des del seu espai matinal a la pantalla menuda, segueix la mateixa tònica. Estan ignorant les Terres de l'Ebre i, d'aquesta manera, fent molt mal a la catalanitat (també al sentiment nacional català). Sota l'excusa de la sequera, estan donant suport a una aposta transvasista,  i oblidant l'existència d'un territori amb sentiments i necessitats, la ciutadania del qual ha estat enganyada impúnement pel nostre govern.  No voldria pensar que el seu país es redueix a l'espai de terra que hi ha entre el Besós i el Llobregat, ja que no veuen més enllà de l'àrea metropolitana. Ells que presumeixen de ser tan cosmopolites! Aquesta  no és una frase demagògica. És la constatació del desconeixement total que tenen de les Terres de l'Ebre, i del seu nul interès en el futur de la nostra gent i del nostre territori. Sembla que no cabem en la seua Catalunya! Ens han donat l'esquena igual que bona part dels polítics capdavanters del país. Tot i que la "Catalunya enganyada" ha donat altes mostres de catalanitat, i els ha passat la mà per la cara. La Catalunya de tots passa per la defensa de tots els territoris, i per un govern que cregui en un vertader projecte nacional. És veritablement lamentable l'actitud d'aquests professionals!

 


Comentaris: 17
  • Campanya virtual estelada
    mar roca| Adreça electrònica | dissabte, 6 de setembre de 2008 | 10:09h
    Bones
    davant de les últimes accions d'Albert Rivera (c's) us proposo que el dia 11 de Setembre les nostres blogs pengem l'Estelada. En el fons són les nostres cases virtuals. Aquí us podeu baixar l'Estelada www.marroca.blogspot.com
    Salut
  • S'acaba el món. Tots a la barca de Noè.
    Xavi Estellé Lázaro| Adreça electrònica | dimarts, 20 de maig de 2008 | 18:29h
    Els polítics estan a les ordres del capital. Qui perdi de vista això,
    no sap a quin segle viu. Ha passat sempre i continuarà succeint. Dir el
    contrari, és utòpic en l'actual sistema democràtic. El problema és
    pensar que un polític pot solucionar els nostres problemes, donant
    l'esquena al poder econòmic. S'omplen la boca quan estan a l'oposició,
    dient exactament el que la gent vol sentir, per fer el mateix que
    l'anterior.



    Fins que no ens adonem que no es pot lluitar contra això, l'únic que
    ens queda és resistir a la pujada de la gasolina, dels aliments, de la
    llum, de la hipoteca, del lloguer, etc.
    • La confiança amb la classe política
      emigdi | dimarts, 20 de maig de 2008 | 18:33h
      és molt poca a hores d'ara. Per a molts és nul·la. Per a mi, depèn del dia. El que és veritat és que no hem de tenir cap disgust si els resultats electorals no ens complauen, ja que després tots actuen d'una manera molt semblant. a mi, m'agraden polítics en particular, de diferents sigles. No crec que mai més pugui donar una confiança total a unes sigles en particular. Sóc català i independentista, i prou. Xavi, per no poder parlar positivament no podem ni del Barça!!! Avui fa 16 anys estava a Londres a punt del gran esdeveniment, i mira com va tot ara!!!
      salut i aigua
  • Cap novetat
    Jordi Castells | dimarts, 20 de maig de 2008 | 15:41h
    Aixó ja ho feien amb les mobilitzacions de l'avellana i el pla de residus que afectava la conca
    • Recordo aquesta lluita
      emigdi | dimarts, 20 de maig de 2008 | 16:28h
      Jordi,
      Recordo la lluita contra el pla de residus de la conca de Barberà, ja que nosaltres a Campredó teníem una lluita contra la instauració d'un abocador comarcal al poble. Vàrem visitar Forés i altres pobles de la conca. el que més greu em sap, Jordi, és la nul·la consciència de país que tenen aquesta gent. Els importa un rave qualsevol cosa que no estigui a l'àrea metropolitana, i més encara amb l'excusa dels 5 milions i mig de persones. Si segueixes les notícies, avui s'ha descobert un nou engany en el tema de l'aigua. Varen portar aigua amb vaixell a Barcelona procedent de l'Ebre, abans de tenir-ne l'autorització. Crec seriosament que ERC s'hauria de replantejar el posicionament, si no ho fa, quedarà a zero a les Terres de l'Ebre. Un error que no es pot permetre, ni ERC ni ICV!!!
      salut i aigua
  • Gairebé d'acord en tot...
    Vilalta | dimarts, 20 de maig de 2008 | 13:51h

    Estic absolutament d’acord amb tot el que dius menys en una cosa: la “Catalunya enganyada” no són les Terres de l’Ebre.
    Només calia veure la transversalitat del gruix de la manifestació de diumenge passat (els ebrencs i les ebrenques) i comparar-lo amb la composició dels col·lectius antitransvasistes de la resta del país (limitats, en general, a la militància de col·lectius situats a l’esquerra del tripartit de la Caixa). La diferència és evident: la gent de l’Ebre veu –veieu- de primera mà una realitat que no coincideix amb els discursos oficials mentre que la gent de la resta del país només té la visió mediatitzada dels Cuní, Bassas, Basté i un llarg etcètera. Sort encara que la pluja els deixa en evidència!

    • Ens han enganyat
      emigdi | dimarts, 20 de maig de 2008 | 14:52h
      a totes i a tots. Tens raó, no només als ebrencs i les ebrenques. el tema Bassas i companyia és gravíssim. Inclou la gran majoria de tertulians. La sensació que ens dóna és que no els importem gens ni mica. Gràcies pel teu suport, ja que el necessitem, el de tots els catalans i les catalanes.
      salut i aigua des de Campredó
  • manipulació informativa
    patri | dimarts, 20 de maig de 2008 | 11:20h

    jo encara no sé com em poso catalunya ràdio cada matí, perquè cada dia sento la mateixa cançoneta i sempre m'acabo estirant els cabells. del bassas ja, sense comentaris. i ahir sentia el joan b. culla, als matins de cat ràdio, i me'n feia creus! fins i tot va arribar a dir que la gent de les terres de l'ebre vèiem el riu com un tòtem, i que al cap i a la fi el delta no era producte de la natura, sinó que és fruit de la intervenció humana, que es remunta a l'època dels romans. és a dir, la imatge ve a ser aquesta: gent assenyada de progrés versus població primitiva eixelebrada. i sabeu quina és l'única veu ebrenca que repeteixen ara sí, ara també? la d'una nena de la manifestació d'amposta, que ja surt a l'"alguna pregunta més". ja coneixeu el to del programa, no? us podeu imaginar la imatge, doncs...

    • Deplorable
      emigdi | dimarts, 20 de maig de 2008 | 11:24h
      Patri,
      la xiqueta que parla és alumna meua. Si et vols solidaritzar amb ella, tot i que tu quan vas començar amb natros erets més grandeta. Són deplorables, i continuen amb la mateixa missa dia sí dia també. Vaig sentir el Culla ahir. És un d'aquests que tenen el país entre el Besòs i el Llobregat. això sí, són molt cosmopolites!!!
      salut i aigua,
      emigdi
      • la xiqueta
        patri | dimarts, 20 de maig de 2008 | 14:34h
        parla amb tota la raó, però ja veus l'ús que en fan, no? en fi, toca resistir, i amb més força que mai!
        una abraçada, "profe"! ;)
        • Ta tia
          emigdi | dimarts, 20 de maig de 2008 | 14:54h
          aquella dels "més moixons que els arbres" segur que ja demanaria sortir amb metralletes al carrer. Salut i aigua!!
  • Immorals!
    aleix | dimarts, 20 de maig de 2008 | 08:49h
    El seu paper és immoral. El seu país és la comoditat de la classe política i l'empresariat especulador que els controla. Són una mostra més que cal una nova cultura de la política, lluny de tants interessos immorals, i que en aquesta aposta, cal recuperar la cultura del territori i l'orgull de ser-ne part, i crear els nostres propis canals de comunicació i els nostres propis models d'actuació.
    • Són sempre de qui mana
      emigdi | dimarts, 20 de maig de 2008 | 09:25h

      Fins fa poc, Aleix, volia creure que eren igualment bons professionals, malgrat aquets tics. Ara crec sincerament que estan al servei dels qui els paga, i poden arribar a ser molt desagradables. En cada entrevista són molt tendenciosos, a la vegada que és greu que mai no tinguin tertulians ebrencs, o tertulians amb una visió alternativa de la política.


      salut i aigua

  • som uns desconeguts
    emili nieto| Adreça electrònica | dimarts, 20 de maig de 2008 | 08:42h

    Doncs tens tota la raó. No tan sols ells.  En general la gent  de l'àrea metropolitana (però no cal anar tan lluny, ja que he conegut molta gent de Tarragona amb el mateix tarannà)  no ens coneixen i tenen una imatge preconcebuda de nosaltres com  gent "asilvestrada" i pagesa.

    Es diverteixen amb els Quicos, els hi fa gràcia la nostra parla, però crec que sovint ens miren amb aires de "superioritat". I aquesta apreciació  no vol dir que em sento en "inferioritat".


     

    • El pitjor del govern
      emigdi | dimarts, 20 de maig de 2008 | 09:28h
      és el mal que estan fent a la catalanitat. el sentiment català és feble, no és com el que es té amb un estat al darrera. L'espanyol i el francès és fortíssim! Actuant com actua el govern català (Carod inclòs) i també els mitjans de comunicació, redescobreixen fantasmes entre la ciutadania, i més a l'Ebre. S'estan carregant el país! I no ho dic de manera demagògica.
      • totalment d'acord
        Dani | dimarts, 20 de maig de 2008 | 11:01h
        No sé quants cops he apagat la televisió o la ràdio últimament a causa de l'urticària que em sortia a la pell de sentir-los. El programa del Cuní s'està convertint en un espai totalment indigne per a una televisió pública. Estan tots encantats d'haver-se conegut, comparteixen tots junts la joia de ser contertulians i es converteix en un delè gairebé orgàsmic parlar de la Barcelona com a referent d'Europa... Només cal recordar quan el Woody Allen estava a Barcelona rodant la seva última pel·lícula! En aquell plató hi havien unes orgies verbals sobre la magnificència de la capital que feia riure d'escoltar, ja que després nosaltres som provincians i "neocarlins". A més a més, sempre m'ha fascinat aquesta gent per la seva frivolitat. Són capaços de parlar amb la mateixa convicció sobre els cicles econòmics de les illes Caiman com de la reproducció de les serps en l'Àfrica subsahariana. Crec que el primer que fan cada matí és buscar la paraula clau al Google i llegir la Wikipedia.
         En fi, ahir va anar una senyora de Cunit a queixar-se que si a la seva població no hi havia restriccions (ella vivia en un barri residencial on hi havien moltes piscines) per emplenar les piscines, perquè en havien de tenir els seus sofrits conciutadans de Barcelona?
        M'ha agradat molt llegir el teu post Emigdi, ja que fa molt temps que aquest tema em treu de polleguera. Quan veurem al Cuní entrevistant a Manolo Tomàs? Tot i que ben pensat, serà millor que això no passi, ja que tots sabem que passa quan els serfs no rendeixen pleitesia al magnànim Cuní: "Prou, prou, prou! Aquí mano jo, i quan jo dic prou, és prou!". I després tothom li riu les gràcies (la gran Pilar primer). TV3 NO és la nostra!
        Salut i força
        • Fins i tot
          emigdi | dimarts, 20 de maig de 2008 | 11:11h
          Dani,
          Gràcies pel teu comentari. Fins i tot si entrevisten Manolo Tomàs, o qualsevol altre antitransvasista, les preguntes seran tendencioses. Això sí, en nom de la professionalitat. Viuen en un país de "xocolata" i no s'adonen que la catalanitat s'ha de treballar cada dia. Nosaltres no som un país normal, sinó amb febleses. I ells contribueixen a enfortir les febleses. Quant a la Rahola, només dir que em fa sentir vergonya aliena. Malgrat que la vaig votar indirectament (la seua papereta era la de Barcelona, i no la meua), mai no va ser sant de la meua devoció. Crec que el país, en general, ha arribat a un moment de crisi profunda. El govern no funciona, ja que el PSOE s'ho menja tot. Els altres partits haurien de reaccionar i donar un cop de puny a la taula, sinó quedaran en absolutament no-res. I els mitjans de comunicació, al servei del partit governant, estan contribuint a crear una opinió pública que enfronta territoris, però que anirà molt bé al PSOE. El que pensen és: si amb tot l'enrenou dels trens, la gent ens ha votat massivament, amb tot això del transvasament passarà el mateix. La factura la pagaran els menuts. I els Bassas, Cuní i companyia, a favor dels qui els paga, deixant-nos uns mitjans de comunicació amb un nivell ínfim.
          salut i aigua des de Camrpedó.
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats