Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • per un desenvolupament diferent, cap transvasament. "Nuestras vidas son los ríos que van a dar a la mar".
  • Comentaris sobre el meu poble, al qual impediren ser municipi injustament.
  • aquest és un BLOC EBRENC
  • llengua anglesa
  • per parlar de l'esport català, del Barça i de la Unió Esportiva Campredó. per defensar les seleccions nacionals catalanes.
  • articles ideològics, basats en la defensa obrera i la lluita contra qualsevol discriminació per tipus racial, social o sexual
  • l'Araceli, la Rosa i el Guillem
  • la història que hem construït els campredonencs i les campredonenques, els catalans i les catalans, la gent d'arreu del planeta.
  • Independència nacional dels Països Catalans.
  • Cròniques sobre literatura ilercavona (Ebre-Matarranya, Maestrat)
  • Una llengua parlada a Formentera, Calaceit, l'Alguer, Sant Julià, Elna, Campredó, Eslida i el Carxe. Una llengua rica en variants dialectals, que necessita vies de normalització en moltes parts del seu domini lingüístic.
  • poemes ilercavons d'abans i d'ara
  • el sexe és salut i els blocaires el practiquen
  • Respectar les opcions sexuals de tothom. No discriminar ningú pel color de la seua pell o la seua procedència.

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
emigdi | antitransvasista | dissabte, 19 d'abril de 2008 | 23:23h
 

Una altra jornada històrica per a la gent de l’Ebre, l'auditori Felip Pedrell de Tortosa presentava un ple de gom a gom. Aquesta és la gran notícia, el missatge més transcendental que hem de donar als governs transvasistes. Érem gent de dalt, de baix i del centre, de tota la terra de l'Ebre: “que està ben unida, amb tota una gent que crida LO RIU ÉS VIDA”. Ens guiava un únic anhel: aturar el transvasament de l'aigua de l'Ebre. Hem acudit tots i totes molt il·lusionats/des, sabedors/es que serà una lluita duríssima, que sofrirem incomprensions de tota mena, que se’ns titlla i titllarà d’insolidaris/àries i que s’intentarà dividir-nos per diversos camins. No ens farem enrera, però. Ens movem per sentiments, perquè som ebrencs/ques i hem de defensar la nostra terra i el nostre riu d’aquest nou espoli que ens prepara el govern espanyol. Érem molts a l’assemblea de Tortosa, serem molts més en un futur immediat, en futures mobilitzacions on tornarà a fer-se públic el tarannà de la gent de la nostra terra.
En les darreres setmanes hem hagut d'aguantar tot un seguit de comportaments polítics veritablement indecents. Els instigadors d’aquest nou transvasament s’han amagat, han demostrat una covardia política indignant. No han trepitjat el territori, no han explicat res de forma transparent, han actuat com autèntics botxins espoliadors. “No hay transvase”, ens diu la insigne ministra d’agricultura, Elena Espinosa. Es pot ser més cínic? Què és, doncs, captació de sobrants d’aigua amb canonades progressistes?   Els hem de felicitar per la seua deplorable habilitat lingüística? Sortosament, es retraten sols.

El PSOE ens ha enganyat amb totes les de la llei. En cap moment no he tingut la temptació de dir “ens ha traït”, ja que aquesta frase l’usaren els psoecialistes tants cops contra els anteriors mandataris, i ara se l’han d’engolir amb patates. Jo mai no vaig acusar de traïdor a ningú, donat els vents que bufen, m’alegro de no haver-ho fet.

Les imatges que acompanyaven la inauguració de l'acte denunciaven un engany sense pal·liatius. Varen amagar el projecte de transvasament de l'Ebre fins després de les eleccions generals. Varen actuar, doncs, a l’estil Acebes, sense cap transparència, sense cap escrúpol. Carmen Chacon (capitán mande firmes: Viva España, Viva el rey) declarava en el pamflet “La Rosa de Tortosa”, portaveu  del PSOE local, que mai més hi hauria transvasaments, un mes abans dels comicis electorals, amb la qual cosa demostra que és una “trànsfuga del programa electoral”. Els crits de “embustero” han ressonat a l'auditori quan ha aparegut la cara de Zapatero. No pot ser, si no ha enganyat mai! Allò del “Respetaré el estatuto que salga del parlamento de Catalunya” era un acudit sense malícia, per donar peixet. També ha rebut molts xiulets l’aparició a la pantalla de l'exalcalde tortosí, Joan Sabaté, aquell que s’ha omplert la boca durant anys acusant de transvasistes els altres, i que va muntar el numeret el dia de la inauguració del monument a la Plataforma en Defensa de l’Ebre, pel gelosia que l’inaugurava un alcalde d’una altra formació política. Ara al costat de qui se situa: dels qui li paguen el sou!

Avui no es respirava un ànim de festa, sinó profunda preocupació pel pla del govern espanyol i, malauradament, també del català. Personalment crec que seria imprescindible que el govern català rebutgés sense embuts aquest projecte. Senzillament perquè un govern nostrat no pot actuar mai d'aquesta manera tan barroera. La consciència nacional catalana és dèbil i actituds com la que han mostrat alguns consellers del govern li fa molt mal. Si continuen amb el projecte transvasista, tant ICV com ERC haurien d’abandonar-lo, sinó volen ser còmplices. Si no ho fan, és un autèntic suïcidi polític. L’electorat d’aquestes formacions és molt exigent i no perdonarà cap mena de complicitat amb un projecte transvasista. Als dirigents republicans i ecosocialistes els cal una profunda reflexió. Si no mouen fitxa, seran els qui pagaran els plats trencats.

També ens cal lluitar contra la intoxicació mediàtica que estan promovent algunes patums de les més importants emissores de ràdio nacionals i de la televisió catalana. Els Cuní, Bassas, Basté i companyia, ens demostren que el seu país també arriba únicament al Llobregat, tal com hem criticat tants cops molts polítics. Moltes vegades sembla que actuïn sota consigna de partit, i els seus comentaris tendenciosos veritablement ens treuen de polleguera. És curiosa aquesta mutació d’uns suposats grans professionals del periodisme! Tots aquells mitjans públics que ens varen recolzar en la lluita contra el PHN, ara ens donen l'esquena. Es veu que contra el PP tot era més fàcil. 
D’altra banda, considero calamitosa l’actitud del Molt Honorable José Montilla: un polític gris, que ens va prometre que la paraula “gestió” deixaria enrera els problemes identitaris que ens estaven endarrerint. Quina barra! Què ha gestionat bé la gent del PSOE, rodalies o la sequera? Als ebrencs i les ebrenques ja no ens va defensar l'expresident Pujol, i tampoc ho farà el d'ara, i dissortadament ens deixen una mica més orfes políticament. El seu tarannà i el seu comportament va en contra de la catalanitat i de la cohesió nacional. El PSOE ens està desnacionalitzant a passes agegantades, i ens ha clavat un gol en fora de joc.
El proper 18 de maig, pels carrers d’Amposta, tots els ebrencs i totes les ebrenques ens hem d’unir amb un sol clam: LO RIU ÉS VIDA, NO AL TRANSVASAMENT
http 

Comentaris: 20
  • benvinguts politics anti-transvasistes
    Brian| Adreça electrònica | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 21:47h

    (per un dels comentaris, com tots sabem seran 40 ( o més, qui sap) hm ara i despres de tragar-ho, 40 més, i despres de tragar-ho 40 més, i xx cap al sur, est, nort, oest, on sigui, que això no pararà - si no ho aturem natros).


    Interessant comentari de Manolo Tomas ahir a l'assembla - va dir que era millor que els anti-transvasistes politics (referint-se, per exemple, a membres de ICV/ERC a les TTE que ens han mostrat el seu suport) es quedessin a les cadires, i que fossen els transvasistes que dimitixen. Estic d'accord - però només si estes anti-transvasistes poden fer alguna cosa. Quedar per quedar, no ens serveix de res en la situació que estem ara. Això va molt rapid i demanaria als que han decidit de quedar-se, que ens diguen el que van a fer (o si no es pot dir, que ho fassen i au!). Lo que no potser és que "tots" estem "rotundament" en contra pero s'acaba fent igual !!
    Emigdi, et va agradar la primer imagen del video del començament de l'assemblea?!

    • plegar?
      emigdi | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 23:07h
      Brian,
      El tema si han de plegar els polítics ebrencs és molt difícil. També tindria collons que Lluís Salvadó hagi de plegar, i Castelló & Cia es freguessin les mans per ocupar les cadires, i ho farien. Aquí no disculpo ningú, només constato un fet. a més, al PSOE no se li castiga res, llavors poden ocupar cadires i la gent continuar-los votant que és el que passa sempre.
      Torno a remarcar, però, la valentia i honradesa política de Jaume Forcadell. És per treure's el barret, i quan t'expliqui en privat alguna cosa més encara te n'adonaràs millor.
      quant a l'assemblea, vaig estar fora a l'escala i no vaig poder veure cap imatge. Tot i això, vaig sentir les paraules de la Chacon i els xiulets a l'amic (teu i meu) i exalcalde de la teua ciutat.
      ens parlem,
      emigdi
      • primer en plegar - Capitan Montilla, signant i prezident
        brian| Adreça electrònica | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 23:48h
        Ja que el, ara, President de la Generalitat va firmar el Compromis, hauria de ser el primer en marxar .... (Maragall ja va fer el viu en no firmar-ho!).

        ... pos, al video, primer el No-Do, i despres, primer imagen, la Sra Chacon amb lo de Viva Espànya i Viva el Rei (Baltasar?)!! que bo ! Despres, tot un grapat de mentires i fantasmades ! Te passaré un link quan m'ho passen a mi.
        • Vaig sentir-ho
          emigdi | dilluns, 21 d'abril de 2008 | 07:30h
          des de fora. La Chacon va per a presidenta de la Generalitat, quan l'amo ZP es carregui Montilla. Aquest ZP es carregarà tots els que li facin nosa, com va fer amb Maragall.
  • Al fil..
    beneit | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 11:47h
    Al fil de tot el que dius em venen al cap algunes reflexions:
    Tu, que no hi ha vegada que par-les que no t'omplis la boca de Catalunya i independencia, ara, com no podia ser d'una altra manera i tornes, fas un poti-poti i ho mescles tot, nomes calia que, per fer-ho mes entenedor i grafic, aguesis dit: del Coll de Balague cap alla, tots uns mal parits; periodistes, cientifics, politics i un llarg etc. I a mes ho deus trobar d'allo mes coherent i compatible.
    Que aquesta mateixa "filosofia" teva et serveixi altres vegades per a no desqualificar a altres que, amb la mateixa inteligencia, dignitat, honestetat i amor a la terra que tu, es manifesten espanyols i catalans a l'hora, inclus a aquells que nomes d'espanyols. Perque clar, tu, a pesar de tot el que as deixat anar a traves del teu teclat et deus continuar considerant nacionalista i independentista radical, no?. Pos aixo.
    Ara resulta que tots el cientifics que estaven al nostre costat amb l'anterior amenaça son un venuts, que tots el periodistes de Barcelona tambe, sense oblidar que tots el partits ( inclos CIU, que sembla que t'oblides d'ells) estan d'acord amb la mesura del TRANSVASAMENT, perllongament, interconexio o dis-li com vulgues.
    A mes a mes es dona la circumstancia que, tothom, fora d'aqui ( i algun mal parit, com jo, d'aqui) esta d'acord amb la solucio amprada, la qual cosa em fa pensar que ha existit una conjuncio astral que ha fet que tots es posesin en contra nostra. Si mes no "raro, raro, raro".
    I et vaig a dir una cosa, per a mi, si els ebrencs tenim algun dret afegit sobre la propietat de l'aigua, jo, que no soc independentista ( ni catala ni del països catalans) prefereixo que l'aigua se'n vagi a Barcelona ( per a usos domestics) que a Valencia per al que s'en anava. Sense entrar en que, exepte els teus amics, a Valencia de simpatia cap a natros, poqueta.
    Sense entrar en consideracions de quantitats, que tambe tenen la seua importancia: 40 m3 contra 200, o 1050 contra 40. pero sembla que aquesta vegada el que compta es l'orgull. 
    • T'agraeixo la participació
      emigdi | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 12:12h

      Beneit,
      com sempre, benvingut al debat. Com tu dius sempre parlo d'independentisme, i continuaré fent-ho. És la meua forma de ser, són els meus sentiments. Quant als periodistes, precisament deploro la seua actitud perquè fan mal a la catalanitat, i perquè obeeixen les consignes dels qui manen. Conjuració astral, qui sap si no és així? Pots fer broma i riure-te'n, però hi ha una campanya orquestrada a can PSOE, que manipula tota la premsa. Quant a CiU, no n'he parlat perquè ara no tenen responsabilitats de govern. I no en parlaré tampoc, perquè la gent del PSOE els va dir traïdors i ara el transvàs arriba de mans d'ells. ZP va enganyar abans les eleccions com ens va enganyar amb el tema estatut, potser també caldria que tu ho tinguessis en compte. Pel que veig tu ets obedient al que diuen els teus, et veig rerafons polític igualment, jo no he estat mai obedient a cap disciplina de partit. Com jo sí que sóc dels Països Catalans, m'ha de donar igual que l'aigua se'n vagi cap a dalt com cap a baix, i pel que dius de la "simpatia" que ens tenen els amics valencians, doncs la mateixa que la que ens demostren els del PSOE de Barcelona. Ridícula la teua darrera consideració quant a xifres, hi ha transvàs d'aigua (els noms que li doneu al transvàs realment espantós). Quant als científics, veurem encara com reaccionen, alguns sembla que també només volien lluitar contra el PP. I ara et diré el que sento clarament: ZP és molt més perillós que el PP, i t'ho podria argumentar de mil maneres. Passa que molts li seguiu rient les gracietes malgrat totes les seues malifetes.


      continuem debatint en allò que vulguis. a mi no m'importa mai llegir opinions alienes a la meua.


      salut des de Campredó (mira avui plou que teníem un acte importantíssim i se'n va en orris. Al meu país la pluja no sap ploure, que diu el valencià-català Raimon)

      • O no!!!!!
        beneit | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 16:38h
        "Conjuracio"  no,  conjuncio ; no soc jo el que sufreixo de mania persecutoria. Una cosa si que m'agradaria repetir-te, ja que ho vaig fer temps atras: no fassis judicis de valor que et pots equivocar, m'acuses de ser obedient del que diuen "els meus". Recorda allo que va dir Cabanillas (pare): " Al suelo que vienen los nuestros" si alguna cosa em caracteritza es el dir les coses tal com les crec honestament independenment de que agradin mes o meys, i si em coneguesis aixi ho corroboraries, i aixi em llueix el pel.
        Trobes ridicula la meua consideracio de les xifres. Pero a part de ridicula es falsa? . Per a mi, es fals i d'una descomunal mamipulacio el comparar magnituts del tot imcomparables, A mes jo no donaba les xifres per a reafermar que no es un transvasament, com tu insinues, diem-li transvasament o transfusio involuntaria si amb aixo il·lustrem mes el que representa de vida.
        En quant a Zapatero, no soc un gran especialista amb politica (a pesar del meu rerafons) pero sospito que amb el PP no tindriem  l'estatut que tenim i si que tindriem el PHN amb totes les seves consequencies. Ni mes ni menys.
        Tu acabes d'escriure que ZP es molt mes perillos que el PP. Per a tu el pollastre, pero les politiques d'igualtat en quant, per exemple als drets d'homosexuals, de dones etc. no crec que fosin posibles amb el PP al govern.
        Es cert, com alguna vegada has dit tu mateix, que el mes paregut a un espanyol de dretes, es un espanyol d'esquerres ( en quant a la seua nacio etc. ), pero, vols dir que no ho es en la mateixa mesura  que el mes paregut a  un espanyol nacionalista es un catala nacionalista ?

        Pel demes......opinions i d'aqui cent anys ( jo segur que abans ) tots calbs.

        • ja me'n queda poc de pèl
          emigdi | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 20:44h
          Jo ja tinc molt poc cabell, als 40 ja m'he quedat així, xiquet. La diferència entre un nacionalista català i un d'espanyol, està en què els darrers ens imposen pertànyer a la seua nació, i no donen alternativa. Quant a l'estatut, ZP ens va enganyar com a xinesos i ho va deixar en absolutament no-res. Les expectatives eren altes, els resultats horribles, l'engany absolut. Quant al PHN del PP, aquests han obert l'aixeta i veurem com la tancaran. Són els amos i senyors de tot, l'electoral els vota i els ha donat llicència. L'aigua pot anar amunt i aball. Les xifres de què parles malauradament no me les crec. Un dels grans problemes de la manera fraudulenta i covarda amb què han actuat ara (amagar el transvàs per motius electorals) és que no et pots creure que el transvàs sigui amb canonades reversibles ni que s'aturarà si s'atura la sequera. Quina credibilitat pot tenir un home que sempre enganya. Aquest transvàs és greu, per la manera en què ho han fet i pel fet que no ens podem fiar d'aquesta gent, tal com actuen. I repeteixo el que he dit, ZP és molt perillós. Per cert, jo sóc activista a favor dels drets dels homosexuals i he dit que és l'única llei positiva que han aprovat. Pel demés, van acabar la legislatura pèssimament, tot i això, s'ha demostrat que la gent opina diferent i els ha votat massivament. Veig que tu i jo tenim opinions força diferents en gairebé tot, però es pot discutir sobre tot ja que ningú no té la raó absoluta.
          Salut i seguim discutint.
  • Què defensa el conseller d'IC-V a la Generalitat? El seny de la responsabilitat del govern a la demarcació de Barcelona.
    Anònim | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 07:38h

    El que en realitat és insostenible és no dur l'aigua del Roine.

    La política del PP ha estat bassada en enfrontar territoris i aquesta manifestació mediàtica del Deltebre en contra del conseller Baltasar n'és una del mateix estil.

    Res a veure en manifestació justificada i amb motiu a Barcelona si resta sense aigua.

    • Quina menjada de coco
      emigdi | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 08:34h
      Barcelona no restarà sense aigua, és intoxicació pura i dura. Prou ximpleries, a l'estil Antoni Bassas... El nom roine ja l'he avorrit de tant de sentir-lo, més transvasaments per més especulació... I això de manifestació mediàtica contra Baltasar a Deltebre? No sé de què parles. Ja veig que no estàs amb la gent de l'Ebre.
      • Anar-s'en de figues a bacores.
        Anònim | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 09:23h

        L'optimització i l'eficiència del recurs hidrics, energetics o de comunicació als països europeus no té res a veure amb l'especulació.

        L'especulació es dona al món financer i els capitalistes ultraliberals on participen empreses com l'Obra Social 'La Caixa' que ens hipotequen el futur amb guanys que rajen l'usura i s'escapen per un forat on és venen la moto d'un paradís que en realitat en un pou sense fons.

        Com les privatitzacions de les infraestructures públiques i empreses públiques creades amb diners de tots en mans del capital i l'especulació amb guanys super-extraordinaris propis dels monopolis Agbar, Endesa, Telefònica, Repsol, Iberia, Dragados, FFC i la seva convinnència amb els organismes publics i els tecnocrates del funcionariat de l'Estat, així com l'especulació als ajuntaments amb qualificacions i requalificacions inflant la bombolla de l'especulació inmobiliaria.

  • Estic amb vosaltres!
    Joan Pinyol | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 01:15h
    Estic amb vosaltres,
    companys de les Terres de l'Ebre,
    i des de l'Anoia no puc arribar a entendre certes decisions perjudicials i interessades.
    No al transvassament!
    i no a la inoperància política que condemna el futur d'una part del nostre territori!

    Una abraçada, Emigdi!

    • Gràcies pel suport
      emigdi | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 08:37h
      Joan,
      ens l'han feta molt grossa. Contra el PP tot valia, i ara actuen com a veritables rates. El PSOE ha enganyat tothom, més de 8000 tortosins malauradament els votaren, que venia el llop. El llop ja el tenim aquí. És autènticament vergonyós. El dia 18 tots a la manifestació d'Amposta, recuperarem les sortides en família com fa uns anys. Lo riu és vida. Ens parlem
      emigdi
  • Tornarem a guanyar!
    solcades | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 00:19h
    .
    • Tornarem a lluitar
      emigdi | diumenge, 20 d'abril de 2008 | 08:35h
      per la terra de l'Ebre. Amb el PSOE serà més difícil vèncer que amb el PP. Aquests tenen "bula", facin les malifetes que vulguin la gent els vota.
      • No ha de ser només des del territori ebrenc
        Janet| Adreça electrònica | dimecres, 23 d'abril de 2008 | 00:18h

        Com diu la cançó del Raimon "en som molts més dels que ells volen i diuen".   Estic seguint poc els comentaris que es fan des de TV3 i Catalunya Ràdio sobre el trasvassament perquè em posen de molt mala llet.

        El que em sap greu de tota aquesta mala premsa és que provoca una forta divisió territorial entre la gent d'a peu.  Tots aquests comentaris només parlen de solucions a curt termini, però si fan aquests trasvassament ¿d'on voldràn obtenir l'aigua quan els cabals de l'Ebre  i del Segre ja no tinguin un mínim per subsistir?
        Què passarà quan el mar s'apoderi del Delta perquè lo riu no hi desemboqui amb prou força?
        D'on han projectat treure l'aigua que necessitin per fer les obres d'aquests trasvassaments?

        Bé, potser he deixat anar pensaments arrauxats, però és que de vegades costa ordenar les idees quan aquestes se t'amunteguen al cap.

        Acabaré amb una altra estrofa de "Lo riu és vida" dels Quicos:
        "Diuen que al riu sobra aigua,
        se la volen emportar.
        I als experts en la matèria
        no els han volgut ni escoltar."

        Una abraçada des de la vila de Sant Andreu (Barcelona) i molts ànims que aquesta és una agressió que ens afecta a tots (o ens hauria de sacsejar a tots).

        Janet


        • la lluita serà dura
          emigdi | dimecres, 23 d'abril de 2008 | 07:08h
          perquè aquest cop no comptarem amb gaire suport de la resta de Catalunya. Ens ajudaran persones anònimes amb molt de cor i sentiment, la qual cosa agraïm. Però tindrem tota la premsa en contra. Els cuní, Bassas, Basté i companyia aliniats amb el poder com sempre, faran un mal interterritorial irreparable. La direcció d'ICV pèssima, mentre que el PSOE no es diferencia gaire del PP. Ja veurem, de moment a començar una lluita molt difícil, perquè ja ho tenen tot decidit a esquenes nostres.
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats