Correu Blocs | VilaWeb.cat
rpala | dijous, 3 d'abril de 2008 | 10:12h
Ja vaig comentar fa uns dies que l'apunt sobre el disc Musiquetes per la Bressola havia tingut molta acceptació. De fet, en aquests moments és el sisè post més visitat de la hsitòria d'aquest bloc, i això que només fa un mes que el vam penjar. La bona nova d'aquest disc ha corregut com la pòlvora per blocs i webs: un recull de cançons populars i tradicionals, majoritàriament dirigdes a la quitxalla, adaptades i produïdes pel combo Marc Serrats/Marc Grau (Xerramequ Tiquis Miquis) i Núria Lozano (La Carrau). El resultat és un disc en suport a la Bressola, l'escola catalana de la Catalunya Nord. Un projecte que ha comptat amb el suport de l'ICIC, s'ha distribuït amb el número de març de l'Enderrock i durant els mesos d'abril i maig el podreu trobar amb totes les revistes infantils dels Països Catalans: Cavall Fort, Camacuc, Esquitx, Mil Dimonis, La Revista dels Súpers, Tatano i Tretzevens. I el mes de maig, també amb la revista Sons. Per i això no fos poc, el disc també té la seva versió digital al web www.musiquetes.cat, desenvolupat per la gent de Crea't. Ni més ni menys que 7.000 descarregues en quinze dies (xifres no inflades, segons explicava ahir en la presentació del disc Oriol Ferran, responsable de Crea't). I tot això, perquè ho fem? Ho podeu descobrir mentre escolteu "La matinada fresca" cantada per Lo Pardal Roquer i Meritxell Gené. [N'hi ha més]



Ho fem, primer, per la Bressola, que fa una tasca encara força desconeguda. A Catalunya Nord l'ús social del català ha arribat a un estat crític després de tres segles de repressió. Malgrat això, els estudis sociolingüístics recents mostren una voluntat de recuperació de la llengua, i les escoles de La Bressola en són una de les eines principals. El disc és una baula més per fer créixer la Bressola. De fet, una dels punts més atractius d'aquest projecte és que durant tres anys tots els nens que neixin a Catalunya Nord ho faran amb les 'musiquetes' sota el braç, perquè el CD es repartirà gratuïtament a les maternitats.
Però ho fem també per un altre motiu. Volem reivindicar la importància del cant: "Qui canta els seus mals espanta", que deien els Esquirols. La música popular té un repertori inesgotable de peces cantades, i potser ens n'hem oblidat una mica, perduts entre el darrer producte comercial fabricat al laboratori de la discogràfica de torn o al plató de qualsevol TV. Ho fem també com a homenatge a Xesco Boix, que enguany farà 24 anys que ens va deixar. Una peça clau en la cultura del país. Les seves musiquetes per a infants l'han sobreviscut, i el seu llegat és present en aquestes cançons, que ara cantaran nens i nenes no només de la Bressola, sinó de tots els Països Catalans.
Comentaris: 2
  • article
    Narcís Perich| Adreça electrònica | dijous, 3 d'abril de 2008 | 22:57h

    Ei Roger, se m'havia oblidat felicitar-te per l'article que ens vas fer a l'Enderrock a Narcís Perich i la Caravana de la Bona Sort! ens va agradar molt. Moltes gràcies!


    La web va molt bé i estan començant a sortir concerts.


    Bé, fins aviat!


     


neveratv

Verkami

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats