Correu Blocs | VilaWeb.cat
quimvic | L'hortet | dimecres, 5 de març de 2008 | 17:38h

El ple d’aquest dilluns a l’Ajuntament ha estat comentat per diversos blocaires i pels mitjans de comunicació (Laia, Joan, Jordi, Josep, Xavier, Vilaweb, El 9 Nou, Osona.com...)

Trist, penós, patètic, lamentable, grotesc, vergonyós, de pati de col·legi... tots aquests adjectius han estat utilitzats per qualificar-lo. Em sembla que qualsevol altre adjectiu no aportaria massa res de nou al que ja s’ha dit.

Ara el que toca és buscar solucions, no per fer els plens més curts (tant de bo tots els plens duressin 7 hores, si servissin per debatre i millorar la ciutat), sinó per fer que el ple sigui el que hauria de ser: el màxim òrgan de govern de la ciutat.


No pot ser que l’equip de govern consideri el ple com un tràmit que cal passar per força i a desgrat, ni que la ultradreta l’utilitzi com una plataforma publicitària, encara que sigui per mostrar les seves misèries.

Si, com sembla, alguns es prenen el ple com un concurs a veure qui la té més grossa, cal deixar clar que no és això: el ple és (o ha de ser) l’òrgan democràtic i de representació més important de la ciutat; i com a tal ha de tenir unes regles. Però aquestes regles no poden consistir, tal com pretén l’equip de govern, en retallar la democràcia. No es pot pretendre limitar el dret dels grups municipals a portar propostes al ple.

La proposta de ROM que ens ha presentat l’equip de govern pretén limitar el número de mocions, precs i preguntes als grups municipals. No crec que aquesta sigui una solució ni bona, ni democràtica. Els grups de l’oposició tenim tan dret com els de l’equip de govern a fer propostes. Crec que el que sí que cal fer és una reglamentació del funcionament, que cada regidor sàpiga que té un temps determinat per a presentar les propostes i un altre temps per rebatre les dels altres, de manera que la defensa de les postures de cada ú sigui realment una argumentació política, i no una pseudo classe d’història o de biologia.

Ja veurem què en surt, de la comissió que havia de ser redactora del ROM, però que, abans de ser creada ja sabem que no ho serà. Més que res, perquè el ROM ja l’ha redactat en Xavier Solà i l’única cosa que podrem fer a la comissió és intentar esmenar-lo, però no redactar-lo que era la seva funció inicial.

Per cert, que pel que fa al Ple, ja ens ha quedat clar que el dret a tenir conreus sense transgènics no preocupa gens l’equip de govern, que si us agafa pixera al mig del carrer sempre podeu anar a la biblioteca (que per això és, no?) i que als regidors independentistes d’ERC i CiU (diuen que n’hi ha) ja els està bé l’escut del Regne d’Espanya (o dels Borbons, que no sé què és pitjor) pintat al sostre de la sala de plens. Tot això que vam aprendre en les 7 hores de ple (i que els kosovars són molt dolents, i que a un regidor li va picar un mosquit tigre i...)

Foto 'robada' d'Osona.com

Comentaris: 1
  • feu fàstic
    Esquerra o Espanya | dijous, 6 de març de 2008 | 08:46h

    Sou uns falsos radicals que només amagueu el reformisme més podrit sota la disfressa revolucionària que vos poseu. Mentiu i llanceu merda sobre Esquerra, quan no sou més que uns irresponsables que mai no governareu res i que no pareu de fer-li el joc a Espanya. Ací està una resposta que ha donat Esquerra sobre l'afer de l'escut espanyol eixe:

    La moció de la CUP i la posterior explicació demanaven la retirada d'una
    pintura de la sala de plens de l'ajuntament de Vic.

    Cal saber però, abans d'entrar en cap consideració política, que
    l'edifici on està situat actualment l'Ajuntament de Vic es va construir
    a principis del Segle XIX.

    Aquest edifici era la casa d'uns senyors de Vic (antics
    comtes).Concretament, la sala on actualment s'hi fan els plens, era
    l'antiga capella de la casa dels senyors. En aquesta capella hi han
    desenes de pintures al fresc, tant d'ornamentació religiosa
    com política. Així hi podem trobar des del sant crist fins a pintures de
    corones dels marquesos, els comtes d'osona, etc...Aquesta sala està
    intacta des del dia que es va acabar de construïr, mai cap consistori
    n'ha tocat mai res, ni tant sols en època franquista.

    L'explicació de les CUP de que l'escut d'espanya que es troba en una
    d'aquestes pintures sembla ser que s'havia pintat feia 30 anys, és doncs
    totalment falsa.

    Val a dir, que una de les propostes que va sortir ahir al ple davant
    aquesta moció, és la constatació de tots els grups de que els plens
    s'hauran de fer en una sala molt més apropiada del que és ara; una sala
    on sols hi hauria d'haver la senyera i el retrat del president de la
    generalitat.
    De fet, l'abstenció d'ICV s'explica per aquesta raó. Segons va explicar
    el regidor d'ICV al ple, es va abstenir per que ell com a historiador
    creia que havia de votar en contra de la retirada de l'escut, però com
    que no forma part de l'equip de govern, i el seu vot no és prioritari,
    es pot abstenir.

    Cal ser curosos amb els símbols històrics d'una ciutat concreta, doncs
    per la mateixa lògica que ahir,  s'haurien de retirar els gegants de la
    ciutat (uns dels mésantics de Catalunya) per portar la corona.

    Esperant haver resolt els teus dubtes, rep una salutació,

     
    Miquel Salip
    Secretaria d'Organització i Finances

    Esquerra


    Abstencionistes, individualistes, reformistes, extremistes i quinta-columnistes. Per favor, aneu-vos-en  de l'independentisme, que no feu més que embrutar-lo, i apunteu-vos a una ONG guai.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • Coses del món mundial
  • El món dels polítics funcionaris, semblant al dels pallassos, però sense gràcia
  • Aquí hi cap tot allò que no cap en cap altre cap (ai, en cap altre categoria)
  • o el país, aquell que gairebé ningú s'atreveix a reivindicar: Els Països Catalans
  • o el paiset, és a dir, Vic i la comarca d'Osona
  • Allò que em dicta algunes vegades el cor, d'altres el fetge i d'altres els budells
  • L'Ajuntament, on alguns hi planten la llavor i en recullen bitllets.
  • Les eleccions municipals del maig i la Candidatura d'Unitat Popular de Vic

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats