Correu Blocs | VilaWeb.cat
sgordillo | Catosfera | dimarts, 22 de gener de 2008 | 02:24h
Divendres em fan moderar la taula rodona sobre l'ètica dels blocs a les primeres Jornades de la Catosfera, a Granollers. La idea aquesta del codi ètic, del segell de qualitat o del manual de bones pràctiques és una història que ve de mesos enrere, i de la qual en sóc força culpable. Crec que ni Vicent Partal [bloc] ni Juan Varela [bloc], dues referències per a mi, no en són partidaris. En tot cas, feu les vostres aportacions per a posar-les damunt la taula. En Vicent també recull idees en el seu bloc: Codi blocaire.

La Malla: Jornada sobre Internet i blogs a Granollers


Comentaris: 2
  • Eines i segells de contingut
    Oriol Lladó| Adreça electrònica | dimarts, 22 de gener de 2008 | 17:55h
    Bé, doncs, aquí va la meva...
    Entenc que l'ètica dels blocs és una qüestió de pes, sobre la qual cal parlar i debatre, però que difícilment podrem anar més enllà d'això; cosa que, d'altra banda, ja m'està bé. 
    La transversalitat, impredictibilitat i dispersió del fenòmen és la seva principal riquesa, i també limitació alhora de plantejar-se un determinat codi deontològic. La blocosfera funcionant en clau corporativa? La blocosfera regulada a partir de les línies d'un col·legi professional, posem per cas, del de periodistes? És que un bloc és un mitjà de comunicació? Si i no. I més aviat 'no', crec.
    No és si em sembla convenient o no un codi ètic per al blocaire, així, en majúscules. És si em sembla possible. I no me'n sembla gens.
    Entenc que el debat seria més de donar eines al blocaire per inscriure's en una determinada pràctica o valors: les llicències creative commons em semblen exemplars. 
    Aquí si que veuria interessants determinats segells que serveixin per donar pistes als visitants o lectors de que es trobaran, i que serveixin als blocaires per trobar indicacions, crear xarxa, discutir. Imaginem segells que a banda de regular (com creative commons) la difusió de continguts, declarin que el bloc que es visita és 'Comment friendly' o que té 'Debat regulat', o que té 'Continguts periodístics', o que... No serien tant codis ètics, sinó uns determinats codis de continguts i conducta.




pagina nova d'en Saül Gordillo








Vols rebre els apunts del bloc? Introdueix el teu correu:

Lliurat per FeedBurner






www.flickr.com
Saül fotos Más fotos de Saül

Ver el perfil de Saül Gordillo en LinkedIn

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 83 visites
  • Aquesta setmana: 1707 visites
  • Aquest mes: 6711 visites
  • Des de l'inici: 1242172 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 791 visites
  • Aquesta setmana: 7455 visites
  • Aquest mes: 28458 visites
  • Des de l'inici: 1842438 visites

Últims 40 canvis

Notícies VilaWeb

ACN

ACN Política

ACN Societat

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Creative Commons License
Saül Gordillo. Bloc sense fulls is licensed under a Creative Commons Reconeixement-No comercial-Compartir amb la mateixa llicència 2.5 Espanya License.
Based on a work at blocs.mesvilaweb.cat.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://www.saul.cat.


RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats