Correu Blocs | VilaWeb.cat
xaviermir | Observatori del procés sobiranista | dissabte, 19 de gener de 2008 | 13:27h

La blogosfera continua essent un espai de llibertat per a l'opinió política sense límits, o amb els límits que tots coneixem: la insuficient implantació d'Internet, un hàbit encara no prou consolidat a l'hora de contrastar les informacions i opinions que trobem a la premsa, certa inèrcia en el prestigi del format paper, etc. Però res millor que els blocs per saber per on es mou el debat polític entre les capes de població de formació mitjana-alta. I permeteu-me que ara adscrigui a les capes de formació baixa les persones més influenciables per discursos xenòfobs i simplistes. Al costat d'aquest espai de llibertat, però, els mitjans impresos continuen arribant als quioscos i es continuen comprant i llegint. I aquí encara hi ha diferències i interessos. Aquí encara hi ha control de l'opinió i manipulació en la tria i el tractament de les notícies. No dic res de nou, però si avui llegiu El Punt, per exemple en l'edició del Maresme, hi trobareu un editorial referit a Ibarretxe i a les plataformes sobiranistes. Cap al final de l'article hi podem llegir que “resulta molt interessant la proposta del Centre d'Estudis Sobiranistes per impulsar una consulta de tipus sobiranista que tingui el suport d'una iniciativa popular en forma de recollida massiva de firmes i que posteriorment dificultaria la negativa del govern espanyol al rebuig d'una petició de referèndum. Un element, aquest de la iniciativa popular, que, per exemple, el projecte que impulsa Ibarretxe no inclou”.


Podem completar aquesta lectura amb l'apunt de Carme-Laura Gil al seu bloc de MésVilaweb “La conferència del lehendakari”, que també remarca algunes diferències entre el que diu Ibarretxe i el debat que tenim al Principat: “No parla d'independència obertament, no propugna que Euskal Herria, el Poble Basc sigui un Estat sobirà dins d'Europa.” O això altre: “La conferència comença i acaba amb una afirmació feta amb veu contundent i segura que gairebé fa oblidar-ne el contingut, l'èmfasi sobre l'adjectiu : 'Euskadi no és una part subordinada d'Espanya'. El públic català l'aplaudeix amb fervor, mentre crida 'in-de-pen-dèn-cia'. I el lehendakari no ha dit :'Euskadi no és una part d'Espanya'.” I si l'apunt de Gil pot servir per completar l'editorial d'El Punt, en el mateix diari trobem un article de Narcís Oliveres que serveix per contrastar el punt de vista de l'exconsellera. Oliveres hi escriu: “Quan es reivindica el dret a decidir, què es vol dir? Només pot decidir qui és independent.” O això altre, memorable: “Què vol dir ‘som una nació'? Políticament parlant, nació és una comunitat titular de la sobirania. Com és possible que hi hagi qui es proclami sobiranista, però no independentista? Fer-ho és una abominable utilització del doble llenguatge. Hem estat massa temps immersos en el doble llenguatge, en els eufemismes. Ha arribat el moment en què, principalment els ciutadans, diguem les coses tal com són. De dir si som unionistes o independentistes. I d'exigir que els líders també ho facin.

A la secció de Política, El Punt aprofundeix en allò que apunta a l'editorial: L'article “A la independència per iniciativa popular” es donen detalls de la proposta que el CES presentarà dimarts vinent a Òmnium de cara a la confecció d'una llei de consultes populars. Si ho llegiu, veureu quin serà finalment el model català d'accés a l'estat propi. No cal esperar al 2014. Només cal fer la llei, recollir les signatures i convocar la consulta. El 2008 acaba de començar i ens portarà més sorpreses que no ens pensem. Com deia a l'apunt d'ahir, ara és l'hora de Puigcercós. Ara és l'hora de valorar molt positivament que ERC sigui al Govern i que el conseller encarregat d'elaborar la llei sigui independentista. I ara és l'hora d'esperar que el sobiranisme de CiU i l'aposta de Mas pel dret de decidir facilitin l'aprovació d'aquesta llei, que sens dubte serà el centre del debat durant els propers mesos, malgrat les eleccions espanyoles.

Un altre diari que també reflecteix la realitat del debat al carrer és l'Avui, que explica que el 9 de març la PDD recollirà signatures pel dret de decidir. Altres diaris com periódicos i vanguardies prefereixen fer veure que aquest debat no existeix. Dissimula, nano, dissimula, que això pinta malament...


Comentaris: 10
  • Ara la prioritat és fotre fora Carod, Puigcercós i Vendrell
    Pere Garfón| Adreça electrònica | dissabte, 19 de gener de 2008 | 17:53h
    Amic Xavier, no ens confonguem. La prioritat ara és fer un reset a ERC i fotre fora en Carod, en Puigcercós i en Vendrell, els filosociates. Sense aquesta regeneració d'ERC no hi ha sobiranisme que valgui. I per això tenim el 9-M. Aquell dia, com una excepció, tots a votar el PP. Votar ERC és reforçar la direcció filosociata apoltronada i enterrar l'independentisme. Votar el PP amb la pinça al nas, un sol cop i mai més, es fotre la direcció d'ERC al carrer i iniciar una nova etapa.
    • Perfecte
      Jaume Morera | dissabte, 19 de gener de 2008 | 23:18h
      Tan de bo doncs guanyi el PP!!!. Per poc que els "sobiranistes" ajudeu a aquesta gent a arribar al poder ja reformaran la Llei electoral i aprovaran la Llei de Llengües. De tota manera no us hi escarrasseu, votant als vostres ja voteu indirectament al PP, doncs si cal investiran a Rajoy. I en tot cas es el millor qu li pot passar al tripartit per perpetuar-se al poder.

      L'espai d'esquerra independentista, segons mostren les enquestes, continuarà ben viu el 10-M.

      23 anys de pujolisme no ens han permès apartar-nos un mili-metre d'Espanya. Si torneu ja sabem el que ens espera: seguir lligats a Espanya i amb polítiques neo-con i nacional-catòliques. Per tant no gracies. Potser que poseu els dits en un endoll i aviam si d'una vegada us curtcircuiteu de debò i apreneu quelcom de nou.   
  • Quina mania!
    Roser| Adreça electrònica | dissabte, 19 de gener de 2008 | 18:11h


    Per què confons el país amb un partit? CiU ni ERC només representen una part (i no massa extensa a raó del nombre de vots) del país. Per tant la lluita per encapçalar un partit és bastant estèril. El que cal, la prioritat és convèncer com més gent millor que quan hi hagi el referèndum s'ha de votar SÍ. Tan fa el partit que voti cadascú si el dia D posa la papereta a favor d'independitzar-se.

    Aquesta prioritat que planteges és falsa. Bé, potser pels que esteu ressentit per alguna cosa no, però per la immensa majoria d'electors de classe popular (els que reflecteix el Xavier en l'apunt) això ens importa un rabe. El que ens cal és que se'ns demostri que la independència val la pena. I possiblement el fet que ERC estigui al govern ho pot evidenciar molt més que no sent-hi.


  • La prioritat
    Jaume | dissabte, 19 de gener de 2008 | 18:09h
    Si aquesta es la prioritat anem malament, si avui estem parlant de tot aixxò és gracies en Carod, Puigcercos i Vendrells...



    Si fos per en Mas, Pujols i Madi encara estariem parlant de major autogovern...
  • Totalment d'acord, Pere
    Beni | dissabte, 19 de gener de 2008 | 18:05h
    Totalment d'acord Pere. No hi ha res a fer mentre la direcció d'ERC talli totes les iniciatives del sobiranisme a la mínima que el Montilla s'empipa. Això no pot seguir així. Jo també votaré el PP aquesta vegada (prometo no fer-ho mai, mai més) per enviar els trepes a l'atur.
  • D'acord Xavier
    mba4639 | dissabte, 19 de gener de 2008 | 17:06h
    Dir-se sobiranista o nacionalista i no voler la independència és incomprensible per qualsevol persona lliure, però és clar aquí estem parlant d'esclaus.



  • Tant de bo ens en sortim
    Bixo| Adreça electrònica | dissabte, 19 de gener de 2008 | 16:11h
    Totalment d'acord amb això de forjar la nostra independència a través d'una iniciativa popular. Tant de bo tot això que dius d'elaborar la llei de consultes arribi a bon port i puguem decidir d'una vegada què és el que volem i el que no volem. Tanmateix, he de dir que no comparteixo l'opinió d'en Narcís Oliveres quan diu "Com és
    possible que hi hagi qui es proclami sobiranista, però no
    independentista? Fer-ho és una abominable utilització
    del doble llenguatge".
    A mi no em sembla pas que això sigui una contradicció ni res per l'estil. I ho dic perquè ho he comprovat "sobre el terreny". Una persona pot estar a favor del Dret a decidir, però en canvi, quan aquesta mateixa persona obté el mencionat Dret i es disposa a exercir-lo, no necessàriament ho ha de fer per a "trencar amb el passat". No sé si m'explico.



    Salut
    • Autodeterminació, sobirania i independència
      xaviermir | dissabte, 19 de gener de 2008 | 16:40h
      Tal com ho entenc jo, i va bé aclarir terminologia, una persona que està a favor de l'exercici del dret de decidir és autodeterminista. Si és sobiranista vol dir que vol per a la seva nació tota la sobirania, o el mateix grau de sobirania que té qualsevol altre estat membre de la UE. I això és sinònim de ser independentista. Quan tinguem aquesta sobirania serem independents; tan independents, un altre cop, com ho pugui ser un estat membre de la UE.
      • Ben apuntat
        Bixo| Adreça electrònica | dissabte, 19 de gener de 2008 | 17:02h


        Home, ben mirat, si entenem el terme "sobiranista" com a "partidari de la plena sobirania" doncs és evident que tens raó. Una persona sobiranista és una persona independentista de totes totes. La interpretació que jo donava al terme, per tant, seria més propera al que tu anomenes "autodeterminisme".



        Sempre va bé aprendre coses noves.



        Salu
  • En política saben que són les clases majoritàries que decideixen són les més facil de controlar pels mitjans tradicionals i massius.
    Anònim | dissabte, 19 de gener de 2008 | 15:42h
    Doncs només es preocupen d'allò que els mitjans espanyols volen que és preocupe.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 62 visites
  • Aquesta setmana: 681 visites
  • Aquest mes: 2780 visites
  • Des de l'inici: 542781 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 551 visites
  • Aquesta setmana: 5654 visites
  • Aquest mes: 19256 visites
  • Des de l'inici: 1202073 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats