VilaWeb.cat
marcus | 4. EL PUNT | dijous, 17 de gener de 2008 | 12:14h
El 2009 el diari EL PUNT complirà 30 anys. És un bon moment per adaptar-se als nous temps que corren, als canvis constants dels mitjans de comunicació (Internet, gratuïts, informació mòbil, PDAs, ràdio, TV, etc…).

Encara no sé fins on pot arribar aquesta possibilitat de canvis, però al Consell Editorial se’n parla i molt.

Per tant, en vistes a tot això, és el moment que els lectors i simpatitzants del diari EL PUNT hi digueu la vostra. Aprofiteu i demaneu tot el què us agradaria que aportés un nou EL PUNT: Un diari digital de proximitat, més opinió, reportatges d’investigació, etc, etc, etc, tot el què us passi pel cap, per petit que sigui el detall. Ho faré arribar al Consell Editorial.

Comentaris: 14
  • Per posar el diari de paper a punt.
    Anònim | dijous, 17 de gener de 2008 | 17:24h
    Caldria una contraportada agil i la qualitat d'algún col.laborador com la de la Vanguardia, l'infraestructura i mitjans periodistics amb l'extensió i profussió de El Mundo, una mentalitat oberta però de caire nostrat i no com l'espanyolista del Periodico de Catalunya i una intel.ligència valenciana nostrada superior a la del 'Diari de València' i tot amb un punt del Punt posat a punt 
    • Amb una intel.ligència valenciana? O fer com els argentins que creuen que nosaltres som tot gallecs.
      Anònim | divendres, 18 de gener de 2008 | 12:53h
      Nosaltres no som argentins per tant sabem i devem distinguir, parlar amb propietat i puntualitzar amb els nostres diferents ambits. 



      Per una banda Eduardo Zapalana com a bon cartaginés prefereix que la nostra llengua al País Valencià siga considerada com un dialecte menor, marginal i foraster entre els seus paisans, per això els espanyolistes i regionalistes estàn agust i juguen amb l'ambigüetat jurídica en vore els catalans emprenyats i els valencians desanquets fora de tot consens basic dels tres identaris dels nostres territoris amb respecte mutu.



      Com és la doble denominació de la nostra llengua en igualitat de condicions als seus respectius territoris com dos marques de un mateix producte que faciliten, fomenten i afavareixen l'acceptació del seu ús, on el secessionisme lingüístic és més artificial que real.



      Doncs si els valencians estem units per la llengua amb els catalans i amb ens tractem amb respecte mutu, i no diem que els catalans parlen valencià, ni que el territori del Principat és valencià, ni que la cultura catalana o la sardana és valenciana i sabem puntualitzar i parlar amb propietat no veig per què en els nostres territoris al contrari no puga ser, per tal de no crear situacions noves d'agravi i majors divisió a la gent com ha passat.



      Així veiem com sense uns consens de minims basics entre catalans i valencians altres regions o nacionalitats castellanes del nostre entorn guanyen en identitat i autonomia i pes politic mentre que el País Valencià sembla amb una situació que va de cap a caiguda i inclús amb algunes qüestions retrograda des de que acabaren amb els nostres drets el 1707.









      • Un no només deu ser honrat si no que a més té que semblar-ho.
        Anònim | divendres, 18 de gener de 2008 | 13:03h


        Des del Principat de Catalunya s'ha d'evitar tractar i imposar propostes que semblen imperialistes als territoris valencians.



        I si ú vòl emular posicions que semblen imperialistes als nostres territoris que vagen a escoltar a Esperanza Aguirre i la seva Història de España que aquest encara en saben més.


        • Els gallecs i els portuguesos semblen tindreu clar això del respecte pels territorial del país.
          Anònim | divendres, 18 de gener de 2008 | 13:12h
          Encara que els manca una certa unitat lingüística com reconeixen molts nacionalistes del BNG.
          • La misèria d'estalviar paraules ens fa semblar restar curts i creure que vivim sota una mena d'estat de monopoli.
            Anònim | divendres, 18 de gener de 2008 | 14:39h
            Sovint l'Institut de les Lletres Catalanes al gran public no sòl arribar molt més enllà del Principat i com a sobre amb més dificultats reals de ser ignorats més enllà de les frontere del Sènia.



            En canvi si diguerem L'Institut de les Lletres Catalanes, Valencianes i Balears gaire bé tot hom es sentiria més al.ludit i engrescat. Ara de moment sembla que prefereixen la actitut miserable d'estalviar paraules. 
            • No només n'hi ha que ser honrats i no que també cal semblar-ho i guardar les formes i el respecte.
              Anònim | dissabte, 19 de gener de 2008 | 10:17h
              Ací al País Valencià hi ha una majòria de gent que el Principat de Catalunya els sembla i el veuen amb una visió imperialista com un nord que també grinyola per la seva manca de respecte amb les formes.
  • ...
    Fer | dijous, 17 de gener de 2008 | 17:48h
    Tenint en compte que un pot restar arruïnat i quet o MILLORAR I MILLORAR fins la seua roïna total.
  • Disseny i suplement cultural
    Jordi Lon | dijous, 17 de gener de 2008 | 16:55h
    A banda d'un nou disseny més àgil i atractiu (imprescindible), podria fer un suplement cultural amb visió catalana i independent sobre allò que es mou al món de la cultura (des de la popular a l'alta creació en música, literatura, arts visuals i escènioques...)
  • Molt senzill:
    Elliot | dijous, 17 de gener de 2008 | 15:54h
    Molt fàcil company: Terrassa, Terrassa i Terrassa !. M'agradaria trobar-me més informació local (on dic Terrassa, dic les altres ciutats on hi ha edició de El Punt). Crec que serà en aquest àmbit on únicament podrà competir.
  • Aviam, comencem
    moments | dijous, 17 de gener de 2008 | 15:07h

    Refer el disseny (no cal color però si aclarir la maqueta). Que miri l'Avui, el Guardian i el Berria, com a exemples.
    Ampliar secció Internacional amb reportatges i opinió, així com evitar treure notícies pràcticament només de l'àgència EFE i mirar més a les internacionals.
    Aclarir les seccions Països Catalans, Societat i Punt divers: algú sap en què es diferencien? Per exemple: a cada edició: una pàgina per la comarca pròpia (districte en cas de Barcelona), una altra per la vegueria i la resta pels Països Catalans.
    Crear una autèntica edició digital a on encabir-hi les notícies més locals que no capiguen a l'edició en paper. Potenciar el fet comarcal, sense oblidar la informació rellevant internacional. Fixem-nos en la deliciosa secció 'Política', buida de debats esterils i declaracions creuades, i apliquem-la a la resta del diari.
    Treure una edició a Lleida.
    Fer créixer Presència com a mitjà de reportatge i anàlisi, també polític i econòmic.



    De moment, no se m'acut res més.

    Alters comentaris? Aquí i aquí.

  • MÉS INTERNACIONAL
    Neus Bassi| Adreça electrònica | dijous, 17 de gener de 2008 | 15:01h


    M'agradaria que hi hagués més articles d'opinió internacional.

    El diumenge que tingués un suplement més modern. Com els altres diaris. De vegades el diumenge no el compro perquè em fa falta un suplement que m'entri més pels ulls.

    I al digital els articles d'opinió (penso jo) tenen les ratlles massa llargues, i em sembla que és més àgil si els paràgrafs són més estrets. És com el teu blog, Marcús, les ratlles tan llargues em costa més de llegir.

    Au, ja he dit la meva


  • Un espai de seguiment de notícies.
    smartinez | dijous, 17 de gener de 2008 | 13:31h
    Penso en un espai en el que puguem adreçar-nos, per a fer preguntes concretes sobre alguna notícia, o sobre esdeveniments, coses que hem pogut trobar a altres mitjans, que corren o volen, etc.



    També em semblaria interessant un espai petit i concret en el que ensenyar als futurs lectors (a tothom quan comencem a llegir premsa) com van aquestes coses de la informació i la comunicació. Explicacions de gent que en sap d'aquestes matèries, opinions raonades, informació, advertiments, observació de la situació mediàtica, etc.



    Que feu bona feina!

  • Víctor Alexandre
    Xavier| Adreça electrònica | dijous, 17 de gener de 2008 | 13:11h
    A mi m'agradaria un disseny més modern i agradable, en la línia de l'Avui. Però el que realment li demano a El Punt és que hi col·labori algú tan lúcid com en Víctor Alexandre. Crec que ha arribat un punt que és una autèntica vergonya que cap diari nacional no compti amb ell.
    • Estic d'acord.
      smartinez | dijous, 17 de gener de 2008 | 13:45h
      Amb l'antecedent d'haver estat ventat
      (vetat, exiliat a la premsa basca, o somrigut cínicament (ho suposso
      per l'ambient)) per no acomplir els protocols d'obligació espanyola, a
      més del respecte que em mereix en Víctor Alexandre per les feinades de
      picar pedra que m'he pogut estalviar en llegir alguns dels seus escrits (per què hauria hagut de "vetar"-lo el "Mantenimiento", si no?), estic d'acord en que seria un gest necessari, d'obligació nacional, de respecte al coratge intel·lectual
      en uns dels moments més foscos que he conegut. I no és una qüestió
      d'acord, desacord, gustos, sinó d'una reclamació de la necessitat  de
      parlar sense embuts, i de no esperar miracles evolutius per a canviar
      una nostra situació insuportable. De nació sense complex ni vergonya o
      submissió assumides.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats