Correu Blocs | VilaWeb.cat
obrintpas | dissabte, 22 de desembre de 2007 | 13:45h
Ja està al carrer el llibre "Del Sud: el País Valencià al ritme d'Obrint Pas". Un treball ideat, escrit i coordinat per Antoni Rúbio i Héctor Sanjuan que viatja per la història recent del País Valencià a partir de la biografia del grup. El llibre compta amb el pròleg de Vicent Partal i els testimonis d'amics com el Feliu Ventura, el Josep Nadal, Miquel Gil, Jordi Muñoz, la gent d'Sva-ters, Francesc Ribera 'Titot', Manolo Miralles, Rafa Xambó, Lluís Llach, Salvador Cardús o Joan Francesc Mira. Una bona feina de dos joves companys de València, a qui abans no coneixíem, que ens ha emocionat amb la descripció política d'aquest resistent país i amb tants records i velles fotografies nostres des del 1993. "Un retrat del que hem fet, hem viscut i hem creat entre totes i tots des de la nostra adolescència fins ara". (Mireu el bloc del llibre)

En l'interior d'aquesta entrada trobareu el text íntegre de la contraportada que ens van encarregar i que per motius d'espai es va haver de retallar...(Continua)

"La veritat és que quan Hèctor Sanjuan i L'Antoni Rubio ens van proposar escriure aquest llibre ens van sorprendre molt.

De seguida però ens van sentir atrets per la seua idea. No volien fer un llibre sobre nosaltres i prou. Volien fer un apassionant viatge per la història recent del País Valencià a través de la nostra experiència. Un retrat del que hem fet, hem viscut i hem creat entre totes i tots des de la nostra adolescència fins ara.

És cert que portem gairebé 15 anys tocant i que les hem vist de tots els colors, però el més cert és que hem tingut la gran sort d'haver coincidit en l'espai i el temps amb moltes persones, col·lectius, grups de música, organitzacions, plataformes i entitats que han aconseguit alçar el país en els complicats temps que ens han tocat viure. Estem orgullosos de tota aquesta gent, del seu treball i de la seua determinació. Per això vam acceptar de gust el projecte de l’Hèctor i l’Antoni.

Tingueu clar per tant que aquest no és només un llibre sobre nosaltres. Tampoc ha estat idea nostra, ni hem marcat cap directriu. És un llibre per a entendre el que ha passat al País Valencià als darrers vint anys a través d'un exemple concret, les nostres mil i una aventures, com podrien ser les de qualsevol altre. Una explicació més del perquè, després de 300 anys de derrotes, la nostra cultura i la nostra llengua continuen més vives i fortes que mai al sud del nostre país.

A nosaltres només ens han deixat escriure aquestes línies. I les acabarem en forma d’agraïment. Als qui han fet possible aquesta història, als qui n’escriuen d’altres, i als qui dia a dia lluiten per completar-les."
Comentaris: 7
  • genial!!!!!!!!!!!!!!
    Marc Monzó| Adreça electrònica | dimecres, 23 de gener de 2008 | 01:09h
    Hol, em dic Marc i soc de l'escola gavina, volia felicitar als Obrint i, a Antoni, i, com no, A hèctor per aquest llibre que han fet, m'ho vaig comprar quan els Obrint van vindre a l'escola per la vesprada, i, per la nit ja me l'havia acabat.

    Per cert gràcies a Obrint Pas per signar-me els discos la estelada el llibre i donar-me una púa.

    Adeeeeuuuuuuu!!!:)

  • Bon llibre
    David Martí | dilluns, 14 de gener de 2008 | 19:51h
    Molt bon llibre!!

    Me'l van regalar fa dos mesos o tres quan no havia sentit gens d'ell i no sortia res a internet. Molt interessant per a conèixer la "realitat" valenciana. Està molt ben escrit i en tres o quatre moments em vaig emocionar fins i tot.

    Felicitats als autors!!
  • On comprar-lo?
    arnau | dilluns, 24 de desembre de 2007 | 15:03h
    On puc comprar aquest llibre?
    • Llibreries
      delsud | dilluns, 24 de desembre de 2007 | 21:02h
      A València pots comprar el llibre a Tres i Quatre, a la Casa del Llibre, a la Fnac, a Paris Valencia del carrer Pelayo... A Barcelona a Laie, a Catalonia, Alibri... I a un fum de llocs per Internet. Per a informació més detallada http://blocs.mesvilaweb.cat/delsud Esperem que t'agrade ja ens diràs que et pareix.
  • Una bona història
    Julian | dilluns, 24 de desembre de 2007 | 14:52h
    Jo també m'he llegit el llibre i m'ha agradat moltisim. I hi han fotos molt gracioses :) Cal despertar consciències, denunciar injustícies i no rendirse mai.
  • molt bo
    alba| Adreça electrònica | dilluns, 24 de desembre de 2007 | 13:44h
    La veritat és que és un llibre que està molt ben escrit i serveix per conèixer i compendre més fàcilment les coses que estan succeïnt en aquest moment al  País Valencià que ja vénen arrossegades pels esdeveniments que havien ocurregut en un passat pròxim.

    El recomano al 100 % una vegada més.

    Alba
  • HOla
    Albert| Adreça electrònica | dissabte, 22 de desembre de 2007 | 23:39h
    Hola soc de l'escola Gavina em dic Albert i vull diros que si podeu ficar un article en la pagina de l'escola





Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 379 visites
  • Aquesta setmana: 1996 visites
  • Aquest mes: 3796 visites
  • Des de l'inici: 1153337 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 140 visites
  • Aquesta setmana: 1039 visites
  • Aquest mes: 2169 visites
  • Des de l'inici: 1287926 visites

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats