Correu Blocs | VilaWeb.cat
atz | Actualitat | dimarts, 27 de novembre de 2007 | 14:39h
El proper 1 de desembre els carrers de Barcelona s'ompliran de gent farta, cansada, que n'està fins els nassos, igual que hi van fer el febrer de 2006 amb les manifestacions de la Campanya Unitària per l'Autodeterminació (CUA) i de la Plataforma pel Dret a Decidir (PDD). La manifestació de la CUA l'11 de febrer de 2006 va ser un èxit i un clam contra les reformes estatutàries, el missatge era clar, sense autodeterminació no hi ha democràcia i amb Espanya i França els nostres problemes no només no tenen solució possible sinó que l'espiral d'empitjorament és inesgotable.


La manifestació serà molt diversa i plural, fins i tot massa pel meu gust. Els qui em coneixeu ja sabeu que m'agrada que els missatge sigui clar i contundent, que no soc massa amant de les mitges tintes ni de camins a mig recórrer. De totes maneres hi aniré, en part resignat, i en part convençut. El motiu pel qual he decidir anar-hi és perquè crec que és imprescindible que en una mobilització sobiranista i de reacció a una situació inaguantable i que clama al cel no es pot quedar sense missatge independentista de ruptura. No podem permetre que la cosa quedi amb una petició de dimissió de la ministra de foment, un traspàs de rodalies o una crítica a les obres del TAV. El missatge de la manifestació a de ser rotund: sense independència no hi ha llibertat ni autogovern, o exercim la nostra sobirania al 100% o els governs espanyol i francès ho faran per nosaltres.

Totes les mirades es dirigiran a la manifestació el dia 1 de desembre. Podem deixar que les càmeres vegin els quatre polítics de torn que el proper mes de març ens vendran de nou al cabdill espanyolista de torn que ocupi la Moncloa. Podem, d'altra banda, omplir la capital d'estelades i que la manifestació sigui un clam per la independència dels Països Catalans, de punta a punta, i piqui a qui li piqui. Cal que el bloc de l'Esquerra Independentista, encapçalat per la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) sigui nombrós, visible i contundent. Perquè només amb el treball de base, real, rupturista, radical i amb la mirada fixada en la reunificació, la independència i el socialisme pot fer possible resoldre el merder que més de tres segles d'ocupacions foranes han deixat al nostre país.

Cal que hi anem per cridar ben fort que el que necessitem són infraestructures raonables, respectuoses amb l'entorn i útils per a les persones. Les infraestructures destructives com l'Alta Velocitat, les noves pistes del Prat, les ampliacions portuàries, etc. estan destrossant el nostre territori a marxes forçades. Estem pagant un preu massa alt per una política territorial i econòmica dissenyada pels interessos econòmics de Madrid, París i les seves burgesies empresarials sucursalistes. L'autodeterminació passa, també, per establir un model propi d'infraestructures i telecomunicacions que respecte el nostre entorn a l'hora que contribueix al benestar dels i les catalanes. Sobre aquest tema recomano la lectura de l'anàlisi-manifest que Maulets ha fet al respecte [enllaç aquí].

Així doncs, el proper dissabte tenim dues opcions: demostrar que l'independentisme és capaç de plantar cara tant a Madrid i París com als sucursalistes i autonomistes o optar per quedar-nos a casa, amb la consciència tranquila de la puresa ideològica però deixant que l'adversari se surti amb la seva. El dia 1 el poble voldrà sentir independència i no pas de la mà de qui pacta amb Aznar o Montiilla, sinó de qui lluita realment per una transformació social i una ruptura amb l'estat. Els i les independentistes, els i les comunistes, no podem esperar que el context sigui l'adequat per guanyar sinó que hem de general les sinergies perquè aquestes circumstàncies es donin aviat. Si l'Esquerra Independentista, amb la CUP al capdavant, no pren la iniciativa de recollir a tota la gent que vol anar amb nosaltres, ras i curt, marxaran amb l'autonomisme i la socialdemocràcia que vendrà els seus esforços la mateixa setmana següent.

El passat 27 de maig vam demostrar que l'Esquerra Independentista és una opció real i de futur, construïda des de la base i que no té por de res, que no pensa recular. Amb valentia i convicció, cal que una vegada més demostrem que som un moviment madur capaç de mobilitzar i aplegar l'independentisme combatiu i intergeneracional. Només amb la fermesa de qui és l'única opció que pot dur els Països Catalans a l'emancipació nacional i social front a l'autonomisme i el sucursalisme que ens ven per un plat de llenties, un 3% o quatre conselleries, serem capaços de bastir els llaços i xarxes que ens manquen per assolir els nostres objectius.

Front l'autonomisme i el sucursalisme!
Per un model econòmic de desenvolupament i decreixement propi!
Ni reformes ni estatuts... Som una nació: AUTODETERMINACIÓ!

MANIFESTACIÓ
Dissabte 1 de Desembre de 2007
17 hores a la Plaça Catalunya de Barcelona
Suma't al bloc de l'Esquerra Independentista amb la CUP
Independència, Socialisme, Països Catalans
Comentaris: 14
  • Poc a poc i bona lletra
    joant14 | diumenge, 2 de desembre de 2007 | 05:29h
    Xavi,
    En general estic d'acord amb el que dius.
    Crec que una cosa és no donar suport al manifest oficial de la manifestació per la seva ambigüitat (com crec que encertadament han fet Endavant, Maulets i la CAJEI); i l'altra és escudar-se en l'oportunisme de CiU, ERC i ICV per negar qualsevol aspecte positiu de la manifestació. És bo que hi hagi un bloc independentista en una manifestació com aquesta i, perquè no?, les CUP hi podien tenir alguna cosa a dir. Per tant, no em sembla malament que la CUP hagi volgut participar a la manifestació, i crec que si hi ha anat és, tal i com diu ben clarament el seu manifest, per defensar el model de país que l'esquerra independentista en el seu conjunt defensa.
    Altra cosa és que és lògic que aquestes coses generin debats, que és bo que s'enfoquin constructivament i amb vistes a la construcció i estructuració d'un moviment que es recolza sobre múltiples organtizacions i, afortunadament, moltes més persones.
    Crec, però, que de moment el debat sobre el "referent" ens desvia de la feina a fer, que crec que continua sent construir contrapoder popular i reforçar els fronts de lluita i els seus instruments. Mobilitzacions tan grans com les d'aquest dissabte no deixen de ser la punta d'un iceberg, les bases del qual encara no hem reforçat prou.
    Per no allargar-me, em limitaré a dir que jo, personalment, estic més per alguna tonalitat de gris, o encara millor, per algun altre color, abans que pel blanc o el negre.



    PD: Per cert, que el problema del manifest de la PDD estava en que feia el joc als interessos electorals dels partits, i que continua fent "autonomisme crític", no en què defensava el TAV - de fet, no ho fa. A tots aquelles que creuen el contrari: cal llegir els manifestos! Vegeu-ne aquest fragment:

    "Les inversions previstes des del 92 per a les rodalies de l’àrea metropolitana de Barcelona s’han destinat pràcticament de manera exclusiva a un macroprojecte ambientalment agressiu i que no ens connectarà ni amb Europa ni amb l’Eix Mediterrani, el TAV." Vegeu la resta del manifest aquí.
  • APORTANT
    saballut | dimecres, 28 de novembre de 2007 | 12:46h

    La CUP és el referent de molta gent que no milita a les organitzacions de l'EI, i per tant hi ha gent que vol crear un referent polítc sense tenir qeu esperar que certes organitzacions doni el seu consentiment.

    Crec qeu si ens volem fer grans i inicidir, hem de visualitzar l'alternativa, i si és en llocs transversals com la PDD no passa res, és on hi han sectors imporants d'aquest país.

    Sobre CiU i companyia, res a dir, hem de ser capaços de fer batalla en el camp de les idees no?

    Aportant al debat, sense mals rotllos,

    Saballut

    • referent.De quí???
      sensepalmeres... | dissabte, 1 de desembre de 2007 | 01:28h
      El referent polític d´aquesta gent que dius és ERC.Hui possiblement no,però quan ERC adopte un missatge mínimament conseqüent,alguns dels que ara bramen per atorgar a la CUP el grau de referent polític de l´EI,correràn a la casa que els va pujar:ERC,i llavors,la CUP s´enfonsarà.
      El que ens cal a l´Esquerra independentista és treball unitari de base,en conseqüència d´aixó vindrà una major extensio del missatge rupturista,i ens cal treballar amb d´altres organitzacions de l´Esquerra transformadora per construïr espais de contra poder.
      Voler fer de la CUP un referent a correcuita i centrar-nos en la tasca institucional,,no ens durà enlloc.
      I per cert,aquesta gent que no milita a les organitzacions de l´EI,però que vol que la CUP s´atorgue el cartellet de referent,,,pq no militen a l´EI? no estàn d´acord en la praxis i els objectius de cap organització?
      Llavors és q no són partidaris d´una república catalana independent i socialista!
      Reformistes i socialdemòcrates a ERC!
  • enllaça'ns...
    Joan Font | dimecres, 28 de novembre de 2007 | 10:33h

    Ei Xavi,

    a veure si ens pots enxufar com a enllaç el bloc del grup de suport als encausats a la "Audiencia Nacional" de l'alt empordà.

    suportencausats.blogspot.com


    gràcies


    Joan


  • Un moment important
    til | dimarts, 27 de novembre de 2007 | 18:00h
    Crec que la reflexió és oportuna i la convocatòria també. Allò que crec que no és adequat és desentendre's de la dinàmica en què viu immersa la nostra societat en base a plantejaments, actualment, allunyats d'aquesta dinàmica -no dic de la realitat!-.
    Que la CUP convoqui, com a espai unitari d'acció política de la gent independentista -perquè no hem d'oblidar que avui de política independentista no n'hi ha en cap institució com no sigui la que fa la CUP allà on és- és la cosa més normal i lògica del món. On s'és vist que els resultats, amb vots, de l'opció independentista en una nació ocupada, no siguin punta de llança del treball polític per alliberar-la! I on s'és vist que els mateixos que es reclamen de la necessitat de construir aquest espai se'l neguin per mor de no se sap quines llunyanies i perversions!
    Vinga, que tot just comencem a moure una poteta i la CUP té molta feina a fer, ara que la gent normal del carrer comença a sentir-ne a parlar. I el dissabte, al bloc independentista amb la CUP!!!

  • .
    ceskfreixas | dimarts, 27 de novembre de 2007 | 14:44h
    Em sembla un error molt gran projectar les CUP com si fóssin la punta de llança de l'Esquerra Independentista.

    Però ja tindrem temps per parlar-ne, Xavi. Segur que serà un bon debat.

    Salut!

    • La CUP fa visible l'existència de l'esquerra independentista
      Juli | dimarts, 27 de novembre de 2007 | 16:01h

      La CUP ha treballat el tema de les infraestructures (MAT, Renfe...) a diverses poblacions. Per tant, és lògic que la seva militància reclami ser present en un acte multitudinari que, jo també l'interpreto com a un pols entre el poble català i l'Estat espanyol.

      Estic convençut que participar en la mani de l'1 ens donarà més credibilitat i ajudarà a visualitzar l'existència de l'EI i la necessitat de la independència. O bé hem d'esperar que ERC (ICV i companyia) ens tregui les castanyes del foc?

      • independència i socialisme
        peret | dimecres, 28 de novembre de 2007 | 13:55h
        En una mani que no qüestiona el TAV ni la MAT? amb una gent que ha venut un part del país 30 anys uns i 5 els altres? en una marxa que no parla d'independència sinó de 'competències autonòmiques? amb unes paltaformes que ignoren els Països Catalans perpetuant el regionalisme? en una marxa que no qüestiona el model econòmic neoliberal i agressor del territori que també es causa d'aquest desastre?

        masses ganes de sortir a la foto tenen alguns

        jo personalment hi ha fotos on prefereixo no ser
        • mmm
          atz | dimecres, 28 de novembre de 2007 | 17:46h
          Jo cridaré contra el TAV i la MAT com ho he fet sempre i per la independència i el socialisme dels PPCC. Només depen de nosaltres que aquest sigui el clam majoritari a la mani, des de casa segur que no ho aconseguirem. No tinc por de que em facin la foto ningú perque no em preocupa que aquesta gent hi sigui, el què em preocupa és no ser-hi nosaltres i que l'espai de l'independentisme sociològic de l'enduguin ERC i CiU, que és el què passaria si els i les independentistes no fem bloc.

          Potser he perdut puresa ideològica, però em peocupa més guanyar la batalla del socialisme i la independència del país que no pas dormir tranquil sense que l'ombra de lennin em digui esquerranista.
  • mmm
    atz | dimarts, 27 de novembre de 2007 | 15:50h
    No crec que sigui això. Crec que és més senzill, les CUP són l'aposta municipal de l'Esquerra Independentista i això les a projectat com a cara visible, res més. Possiblement seria millor una altra formula però no veig que les altres organitzacions i agents de l'EI estiguin per la feina...

    Però si, serà un bon debat si aquest no es veu dinamitat per actituds hostils al propi debat per por del seu resultat.

  • ;
    In-justícia | dimarts, 27 de novembre de 2007 | 15:28h

    Estic totalment d'acord amb el que diu en Cesk.
    • Comentari esborrat
      atz | dimecres, 28 de novembre de 2007 | 17:49h
      He eliminat un comentari que hi havia aquí perque es deien coses que no són per posar públicament en un bloc. No permetre la irresponsabilitat política ni la difamació pública al meu bloc. No vull fer el joc als enemics permetent que es diguin certes coses. Si hi han crítiques a organs interns, que es faci pels canals adequats. El debat polític, ideològic i estratègic no ampara tirar merda sobre col·lectius o òrgans interns.  

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Titulars de Llibertat.cat

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats