Correu Blocs | VilaWeb.cat
-->
mba4639 | Projecte Referèndum 2014 | dimarts, 6 de novembre de 2007 | 20:04h

Precedents:

Arran de la situació de desgavell polític aquests darrers anys i sobretot amb la mort de Lluís Maria Xirinacs, em vaig sentir obligat dins de la meva modesta condició de ciutadà català a fer quelcom més del que fins ara estic duent a terme per a ajudar en l’alliberament del meu país. Per això vaig pensar d’utilitzar la meva experiència professional per tal de fer una sèrie d’articles al meu bloc on desenvolupés un projecte: el Projecte per al referèndum d'autodeterminació.


Voldria fer referència que en aquell primer article ja vaig proposar el 2014 com la data per fer el referèndum perquè em semblava una data prou llunyana per a poder-nos preparar, prou propera per a ser il·lusionant i a més a més que era simbòlica. En aquell moment ja sabia que també l’havien proposat d’altres com els de Catalunya Acció, però no sabia que d’altres també ho farien més tard potser amb altres intencions.

Tot projecte ha de tenir una data fixada, però això no significa pas que sigui inamovible malgrat que sigui d’obligat compliment; aquesta data es pot avançar o fins i tot, en casos extrems, retardar una mica, però mai canviar-la sense una data fixada propera a la desestimada si no és per causes majors. Un projecte sense data final de seriós compliment no és cap projecte seriós.

Com hom es pot imaginar, no puc donar solucions ni tasques concretes i detallades, però el que sí que puc donar és una sèrie de fases adaptades amb les corresponents tasques generals a partir de la metodologia que normalment es fa servir per a emprendre els projectes que es fan dins del meu àmbit professional...

(continua)


Introducció:

El referèndum per a l'autodeterminació de Catalunya s’ha de fer amb la màxima garantia possible de guanyar-lo. Però malgrat tot crec que si aconseguim fer el referèndum ja haurem guanyat molta més sobirania de la que ens podríem imaginar tal com vaig dir fa uns mesos en l'article El partit per la Independència de Catalunya. Per cert, en aquest article comentava l’esperit optimista d’Hèctor López Bofill en els seus articles a les pàgines de l’Avui, un esperit que en el seu darrer article, escrit amb el títol Un país en negatiu en aquest diari, sembla que ha desaparegut. Però que no sigui dit per la meva part que comparteixo plenament el que diu.

Ara bé, independentment de totes aquestes consideracions, tal com vaig comentar en l'article Independentisme per reacció o independentisme per convicció, és imprescindible convèncer amb un projecte engrescador els ciutadans de Catalunya i per extensió els de la resta dels Països Catalans, i no només esperar a convèncer-los per reacció al desgavell de les infraestructures que actualment estem patint.

En aquest primer article, per no fer-lo massa llarg, anomenaré només quines són cadascuna de les fases:

Fases del projecte

En el proper article descriuré per a cadascuna de les fases quines són les tasques en general que des del meu punt de vista, i també dels vostres comentaris i idees que espero rebre, s’haurien de realitzar per a escometre amb garantia el projecte per al referèndum d’autodeterminació del 2014.

Comentaris: 2
  • Ments líders
    Enric I. Canela| Adreça electrònica | dijous, 6 de desembre de 2007 | 21:51h
    Manel,
    No puc afegir res al que dius. Vaig seguint que penses del referèndum. Simplement felcitar-te perquè això està molt bé.
    Si que comparteixo amb tu que ha d'haver data. Encara quye perdem haurem guanyat.
    I encara més. No em cansaré de dir que ens cal projecte de país. No anar a bufetades. S'ha de ser nacionaliste amb projecte engrescador. Allò d'"He tingut un somni". Hi ha un llibre molt maco de Howard Gardner, Ments líders, que il·lustra una mica això. Ara Catalunya està mancada d'això.
    • Totalment d'acord
      mba4639 | divendres, 7 de desembre de 2007 | 10:20h
      Ens fa falta un projecte engrescador perquè de la bona gestió es el mínim que es pot esperar dels governants.

      Ments líders a vegades només és pot fer si aquestes son a l'ombra , mentre que la figura només és per figurar.

      Per exemple estic segur que en Reagan com a ment era poca cosa, però enrera tenia un grup de líders que li van fer la feina i al final malgrat tot la poca carisma com estratègia , Estats Units van forc(trencada) la caiguda de l'unió Soviètica.

      A Casa nostra ens cal un grup de líders a l'ombra i uns líders mediàtics a la primera fila però sempre fent cas a l'estratègia dels líders a l'ombra.

      Estic segur que a Alemanya aixì funciona perquè hi ha aquest grup de líders que son els que condicionen les estratègies dels partits!.
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats


Categories

  • Tot el relatiu a les activitats de 10mill. Des de Brussel·les, la ILP i ara Ginebra (8.5.2010)
  • Històries i anècdotes que m'han passat mentre vaig ser President de la Secció Local de Malgrat de Mar des del 1994 fins 1999
  • Tots els blocs adherits a aquesta xarxa som blocaires catalans que, des de la nostra llibertat de criteri, pensament i opinió, lluitem per una terra lliure i pròspera. Considerem que el règim polític del govern tripartit ha esdevingut una autèntica plaga insofrible i immerescuda que pateix la nostra nació.
  • Arxiu dels articles publicats al Bloc Gran del Sobiranisme
  • Noticies sobre els darrers descobriments en ciència i salut
  • Articles del blog "Des de les germanies" del diari ara.cat, a on explico les meves impressions d'un immigrat català a Alemanya
  • Tota la informació relacionada amb la meva experiència a la Fira del llibre 2007 a Frankfurt i les vivències a Alemanya
  • Temes personals
  • La meva opinió sobre la política
  • Articles relacionats amb el canvi que comportarà les noves tecnologies a la política
  • Trucs per programar i maquetejar el nostre bloc
  • Tots els articles referens al Referèndum d'autodeterminació del 2014
  • Articles relacionats amb Reagrupament Independentista

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Entra la teva adreça de correu:

Delivered by FeedBurner

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    

Últims 40 canvis

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 67 visites
  • Aquesta setmana: 427 visites
  • Aquest mes: 856 visites
  • Des de l'inici: 208881 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 177 visites
  • Aquesta setmana: 1233 visites
  • Aquest mes: 2555 visites
  • Des de l'inici: 268696 visites