Correu Blocs | VilaWeb.cat
rpala | dimecres, 31 d'octubre de 2007 | 10:11h
La vida és combat. En una guerra, hi ha qui està del teu bàndol, i hi ha enemics. Hi ha els qui ho volem tot, i ho volem ara. I hi ha la reacció, l'establishment, el poder. És important, enmig de la batalla, tenir clar qui està del teu costat i qui a l'altra banda de la trinxera. Ahir va morir l'Albert Musons, un dels nostres. [N'hi ha més]

Albert Musons era militant del PSC. El mateix partit de Montilla i Corbacho. El partit que, penso i ho dic, és un dels enemics més grans de tots els qui lluitem per uns Països Catalans lliures. Des de sempre, Musons havia representant la sensibilitat federalista i autodeterminista del PSC, cada cop més anorreada. Va ser conseller de Cultura de Gràcia: allí ens vam conèixer, fa onze anys. Periodista i historiador, va impulsar en el seu dia una capçalera històrica de la premsa local catalana: Carrer Gran. Una revista plural, d'aquelles que avui ja no es podrien fer, que era capaç d'entrevistar el regidor socialista de Gràcia i, números després, un representant de Terra Lliure.
Historiador i recuperador de la memòria històrica de la vila quan això de la memòria històrica no estava de moda, va ser pioner, per exemple, en reivindicar la figura del Noi i el Xic de la Barraqueta. Un ateneu independentista del barri en va prendre el nom, i en Musons n'estava orgullós. I a ell, conseller del PSC, el van convidar a la inauguració. I hi va anar.
Musons va ser un suport bàsic per tirar endavant el projecte de Transversal. I molts d'altres projectes de comunicació local. Ha marcat a tota una generació de periodistes graciencs. Ens va ensenyar, sobretot, una cosa que també deia Joan Fuster, i que temps després recuperarien els Obrint Pas: "no s'és res si no s'és poble". Treballar sempre per la base.
Ahir, quan em vaig assabentar de la notícia via SMS, em vaig maleïr els ossos perquè feia temps que no parlàvem. Quan ens trobàvem pel barri sempre deiem tenir una cita pendent, d'aquestes conspiratives que tant ens agradàven. Fa uns mesos vaig voler escriure un article sobre ell, per a la col·laboració que faig a Transvesal Web. S 'havia de titular, precisament, Un dels nostres. Vaig començar-lo a escriure i no el vaig acabar. No vaig veure el moment, no vaig trobar el to, no vaig tenir el valor. És bastant lamentable que si que ho faci avui, que ja no serveix per res.
Perquè sí: Musons era un dels nostres. Molts dels meus em retrauran que ho digui clar: i molts dels seus, també. Els mateixos que el van marginar i minoritzar, i que probablement avui el lloaran. Musons sempre va ser incòmode: per això l'arraconaren. Per això avui el seu nom no ocuparà grans titulars. Però la gent sabrà: la gent sempre sap. I recorda. No va poder veure acomplert el seu gran somni: ser regidor de Gràcia, d'una Gràcia que ell volia independent. No com una boutade: amb totes les lletres, com a primer pas per a la construcció d'una ciutat més justa i feliç.
Com sempre, el millor homenatge: la victòria. Visca Gràcia Lliure!
Comentaris: 3
  • Uix!
    gracienc | dijous, 1 de novembre de 2007 | 20:15h
    Respecto el teu sentiment, però constato que tens una visió molt parcial i esbiaixada del senyor Mussons.
    Tot just l'acaben d'enterrar així és que fent cas a la frase popular: "és lleig parlar malament dels morts", finalitzo aquest comentari.

    • Sí, més val callar, ara
      Un altre gracienc | dijous, 1 de novembre de 2007 | 21:20h
      Teniu raó: més val callar ara, amb el cos calent encara. Perquè si parléssim de veres del finat... Per si de cas, doncs, dels meus nostres no l'era aquest senyor. Que quedi clar, no sigui que ara, perquè ha traspassat, haguem de fer el llepa.
      • Cada món té els seus herois
        Pau | divendres, 2 de novembre de 2007 | 11:04h
        Podríem parlar moltes coses bones i coses dolentes del senyor Musons (per cert, resultat curiós que fins i tot una vegada mort la gent encara escrigui el seu cognom amb dues 's'). Cada món té els seus herois i els seus mites. En això està la diversitat: el pluralisme existeix per alguna cosa, per sentir-se part d'alguns projectes ideològics i fugir d'altres. Em penso que no hi ha ningú que es salvi de tenir mals comentaris o males crítiques. Però si en Roger se sent part d'aquesta història gracienca que s'estructura a partir d'en Musons, doncs està molt bé que pugui expressar-ho, oi? Catalunya no és un monolit, que separa bons o mals catalans, veritat?

neveratv

Verkami

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats